Facebook Canvas – ko oglas postane umetnost

Objavljeno v ponedeljek, 20. marec 2017 v kategoriji Facebook. Članek za 5 min branja • Piše:

Anja Rus

Slika pove 1000 besed. Video pa še kakšno več, zato vas prosim, da si najprej ogledate spodnji video.

Pravkar ste si ogledali enega od oglasov podjetja Adria Airways, slovenskega letalskega prevoznika, ki je s pomočjo oglaševanja na Facebooku v svoji nedavni kampanji na ruskem trgu zelo uspešno promoviral letalske vozovnice na relaciji Moskva–Ljubljana.

Gre za format oglasa na Facebooku, ki se imenuje canvas in je bil ustvarjen za mobilni svet z namenom, da podjetjem na uporabniku prijazen in zanimiv način omogoča oživeti njihove poslovne zgodbe.

S pomočjo tehnologije, ki jo Facebook uporablja za prikazovanje fotografij in videev na mobilnih napravah, se canvas naloži kar do 10-krat hitreje kot standardna mobilna spletna stran.

Hitrost nalaganja spletne strani je pomembna. Zakaj?

 

Ker se kot specialist za digitalno oglaševanje dnevno ukvarjam s pripravo in načrtovanjem atraktivnih oglasov, ki bodo pritegnili pozornost pravih uporabnikov in jih bodisi pripeljali na spletno stran, jih opomnili na čakajoč izdelek v košarici, povabili k prijavi na e-novice, bodisi jim predstavili najnovejšo ponudbo izdelkov ter jih spodbudili k nakupu.  Tukaj pa se (nakupna) pot šele začne. 

Več kot 40 % Slovencev namreč za brskanje po spletu uporablja svoje pametne mobilne naprave (v drugih zahodnoevropskih državah več kot 50 %, v ZDA že več kot 70 %) in ko kliknejo na oglas, ki jim je zbudil zanimanje, pričakujejo nove informacije že v nekaj sekundah.

Vsak četrti uporabnik bo v primeru, ko se spletna stran na mobilniku nalaga več kot 3 sekunde, obupal in zaključil sejo, ne da bi si spletno stran sploh ogledal.

meme

V tem primeru boste kot oglaševalec plačali za klik na oglas, ne pa tudi za obisk spletne strani. Kot da to ni dovolj, pa gre trend oblikovanja in programiranja spletnih strani v smer interaktivnih vsebin, zaradi česar postajajo datoteke vedno večje, slabo optimizirane spletne strani pa se zato nalagajo vedno počasneje. Npr. leta 2015 je bila povprečna velikost spletne strani kar 3-krat večja od velikosti spletnih strani leta 2011.

Facebookovi programerji in oblikovalci so tako z veliko željo po optimizaciji uporabniške izkušnje na mobilnih napravah ustvarili canvas – oglasni format, ki omogoča hitro, »1 na 1«, srečanje z blagovno znamko. Lahko bi rekli, da gre za nadomestno spletno stran, ki pa je precej bolj interaktivna in zanimiva v primerjavi s standardno spletno stranjo ter –  še bolj pomembno – kjer ima oglaševalec popoln nadzor nad uporabnikovo pozornostjo. S pomočjo različnih komponent, s katerimi poljubno sestavljate svoj canvas, namreč določate, po katerih korakih želite peljati svojega bodočega kupca in to brez kakršnih koli motečih dejavnikov, značilnih za spletne strani.

blog-content-110117-anjarus

Prednosti canvasa

Oživite svojo blagovno znamko in jo predstavite na atraktiven način

 

Canvas je eden najnaprednejših formatov mobilnih oglasov, ki temelji na pripovedovanju zgodb. Ta pa blagovni znamki vdahne življenje, ji ustvari identiteto, s katero se potrošniki lahko poistovetijo, in pri njih izzove čustva, za katera vemo, da so najmočnejša sila spreminjanja vedenja.

Canvas v angleščini pomeni platno in pri omenjenem formatu Facebook oglasa dejansko gre za platno ali prostor, v katerem na enostaven način in z veliko mero svobode ustvarjate oziroma sestavljate svoj interaktiven oglas. Sestavljen je lahko iz:

  • fotografij,
  • videev,
  • odstavkov z besedilom,
  • gumbov, ki vodijo na spletno stran,
  • galerij fotografij v obliki vrtiljaka (ang. carousel),
  • katalogov z izdelki iz spletne trgovine.

Vse našteto pa lahko še dodatno prilagodite svojim željam glede videza in postavitve.

canvas_builder_adria

Posnetek zaslona ustvarjanja canvasa; na levi so možnosti prilagajanja posameznih komponent, na desni pa predogled.

Kakšnim poslovnim ciljem lahko sledite s canvasom?

 

Čeprav se Facebook vedno bolj spreminja v e-commerce posrednika med podjetji in njihovimi potencialnimi strankami, vas moram opomniti, da je v prvi vrsti še vedno socialno omrežje, kamor se uporabniki zatečejo v primeru, ko potrebujejo sprostitev. Za iskanje informacij o izdelkih in storitvah namreč še vedno najraje obiščemo strica Googla.

Uporabo canvas oglasov na Facebooku vam svetujemo, če so vaši poslovni cilji enaki ali podobni naslednjim:

  • generiranje prepoznavnosti blagovne znamke in podjetja (ang. brand awareness),
  • povečanje obiska na spletni strani,
  • promocija člankov ali bloga,
  • izpolnjevanje mikro konverzij na spletni strani,
  • predstavitev izdelkov ali storitev,
  • povečanje števila prenosov mobilne aplikacije,
  • spodbujanje uporabe mobilne aplikacije.

S pomočjo canvasa lahko ustvarite tudi sezname uporabnikov po meri (ang. custom audience), ki jih nato ponovno ciljano nagovarjate z oglasi in pomikate v naslednjo fazo nakupnega procesa.

V listo lahko vključite:

  • uporabnike, ki so kliknili na oglas in odprli canvas ali
  • uporabnike, ki so kliknili na eno od povezav znotraj canvasa.

create-a-custom-audience

Možnosti ustvarjanja seznama za ponovno trženje (ang. remarketing)

Katere oglaševalske metrike so pomembne?

 

Od digitalnega kanala, kot je Facebook, bi bilo utopično pričakovati neposredno povečanje prodaje na vaši spletni strani, saj se tam nahajajo uporabniki, ki so v začetnih fazah nakupnega procesa.

Bi vi v tem trenutku kupili televizor, ki ste ga prvič videli v oglasu na Facebooku od popolnoma neznanega podjetja? Seveda ne. Morda ta trenutek novega TV-ja sploh ne potrebujete. Zato morate svojo blagovno znamko potencialnim strankam najprej dobro predstaviti, zanjo ustvariti zanimanje in se usidrati v njihov spomin.

Oglaševalske metrike, ki so ključne za vrednotenje uspešnosti canvasa, so tako:

  • čas ogleda (Koliko sekund so si uporabniku v povprečju ogledovali canvas?),
  • delež ogleda (Koliko komponent canvasa so si uporabniki v povprečju ogledali?),
  • število prikazov oglasa (Kolikokrat se je oglas prikazal v času trajanja oglaševanja?),
  • doseg ciljne skupine (Koliko unikatnih uporabnikov si je oglas ogledalo?).

Če canvas prikazujete uporabnikom, ki vas že poznajo (ponovno trženje ali seznami uporabnikov po meri), pa so ključne metrike tudi:

  • število obiskov spletne strani,
  • cena na klik na spletno stran,
  • število izpolnjenih mikrokonverzij na strani in stopnja konverzije,
  • število asistenčnih transakcij.

Kaj pa konkretne številke?

 

Za konec še rezultati canvas oglasov iz Adriine kampanje:

  • Povprečen čas ogleda canvasa je znašal 25 sekund, kar predstavlja večjo vpletenost uporabnikov kot pri video oglasih.
  • Povprečno razmerje med prikazi oglasa in kliki na spletno stran je znašalo 2,04 %, kar je bistveno več kot pri klasičnih slikovnih oglasih in celo več kot pri oglasih v obliki vrtiljaka (ang. carousel), ki običajno dosegajo najvišja razmerja.
  • Povprečna cena na klik na spletno stran je znašala 0,36 €, kar je manj kot cena na klik pri slikovnih oglasih, ki se prikazujejo na mobilnih napravah.
  • Uporabniki, ki so na spletno stran prišli prek canvas oglasov, so si stran v povprečju ogledovali 1 minuto in 10 sekund, kar je za 20 sekund več kot obiskovalci, ki so prišli prek ostalih Facebook oglasov.
  • Konverzijska stopnja za izpolnjen cilj na spletni strani Opravljeno iskanje leta je znašala 21,99 %, kar je 3,5-krat več kot povprečna konverzijska stopnja ostalih Facebook oglasov v kampanji.

Jaz sem navdušena. Pa vi? 😉

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor