Kako YouTube oglase vključimo v marketinški miks

Objavljeno v petek, 21. marec 2014 v kategoriji Social media marketing. Članek za 4 min branja • Piše:

Peter Mesarec

Predstavitev novega oglaševalskega kanala se v oglaševalskem in marketinškem svetu ne zgodi prav pogosto. Zato mu je seveda potrebno pokloniti veliko pozornosti in to smo naredili tudi mi. 

Youtube po novem omogoča »tapravo« oglaševanje in seveda je ekipa RedOrbit za to priložnost vstavila nov trak v pisalni stroj in zagnala tiskarske stroje. Mojca je pisala o zgodovini YouTuba, Karmen je pisala o teoriji, kaj in kako je YouTube TrueView in kaj so ostale možnosti Youtube oglaševanja in Tanja o najboljših praksah YouTube oglaševanja.

Kaj ostane visokim? Včasih izgleda, da je YouTube oglaševanje nekaj posebnega, drugačnega in oh in sploh, a se moramo zavedati, da je tudi YouTube, tako kot ostalo oglaševanje, potrebno vključiti v klasični marketinški miks. Enako kot pri drugih kanalih moramo vedeti, katerim uporabnikom je namenjen in kaj želimo s tem oglasom/kanalom doseči. Zato bomo pogledali katere faze CDJ pokrivamo z YouTube oglasi in kako to izvedemo.

Seveda, ker je zraven YouTube, je potrebno tudi v ta članek vplesti zanimive oglase in/ali kampanje. Da ne bo dolgčas.

O Consumer Decision journey-u ne bom več pisal. Vsaj o njegovi teoriji ne, ker jo poznamo. Vaši (bodoči) kupci so v različnih fazah, ko jih lahko dosežete z oglasi.
1. Jih vaš produkt še ne zanima, oziroma še nimajo potrebe;
2. Zanima jih že produkt, vendar iščejo več informacij;
3. Produkt kupijo;
4. Uporabljajo produkt;
5. Se povežejo z vašo blagovno znamko in nikoli v življenju ne kupijo več nič drugega (če malo pretiravam).

Te faze nakupnega procesa »pokrivamo« z različnimi kanali oglaševanja in marketinga. Ko je uporabnik v 1. fazi (consider), mu prikazujemo GDN (google display oglase), pišemo vsebino, ki uporabnikom pomaga v vsakdanjem življenju (SEO) in na televiziji prikazujemo lepe čustvene oglase (se spomnite vseh Coca Cola oglasov, ali Nike oglasov?).
Uporabniku se postavimo na vrh glave (top-of-the-head, ne »vrh glave te imam«) in ko bo potreboval produkt, nas bo priklical v spomin. Takrat bo v drugi fazi in mu bomo prikazovali remarketing oglase (search in display), pisali članke v stilu »Najboljših 10 pralnih strojev« in se pojavljali na pravih sejmih s pravo predstavitvijo. Nakupni proces bomo optimizirali in uporabnik bo kupil produkt, nato bomo komunicirali z uporabnikom po nakupu ter ustvarjali vsebine, s katerimi ga bomo vezali na našo blagovno znamko, oziroma bo tako želel sam.

Kam in kdaj v to mešanico marketinških kanalov in materialov spada Youtube oglaševanje?

Poglejmo.

Kot je Tanja že napisala, imamo na voljo oglase, ki se prikazujejo pred predvajanjem videa (in-stream), oglase ki se prikazujejo med iskanjem video posnetkov (in-search) in poleg videa, ki si ga uporabnik ogleduje (in-display). In-stream video posnetek se uporabniku pokaže, ko si želi ogledati nek drug video. Uporabnik nas ni aktivno iskal, kljub temu pa smo, s pravilno izbiro ciljanja oglasov našli našo ciljno skupino, ki še ne razmišlja o tem, da potrebuje naš produkt ali storitev. Nahajamo se torej v consider fazi.

Uporabniku se bomo predstavili kot zanimiva blagovna znamka s koristnimi produkti ali storitvami. To moramo narediti, saj bo v nasprotnem primeru naš uporabnik enostavno preskočil oglas ne da bi si ga ogledal. To sicer ni neposredna finančna škoda za nas, ampak še vedno smo uporabnika izgubili. Torej naš oglas bo zanimiv in je zato lahko tudi nekoliko daljši, saj se je uporabnik že odločil, da si bo ogledal več oglasov. Pomembno in izredno zanimivo je, da lahko sedaj v video oglas, ki je consider oglas, dodamo call-to-action, ki uporabnika odpelje neposredno v nakupno fazo.

Video, ki vam ga je pokazala že Tanja naredi prav to. Uporabnika navdihne z zanimivo zgodbo in prijetno gospodično, in še več, product placement odpelje še korak naprej. Za pomembne kose oblačil ali dodatkov, ki jih vidimo na gospodični, nam ponudi neposredno povezavo do spletne trgovine. Omogoča nam točno to, kar je najpomembneje, ko razmišljamo o CDJ-ju; postaviti most med različnimi fazami in uporabnika pripeljati iz ene faze v drugo.

(Prispevek prekinjamo zaradi nujnega sporočila. Oddahnimo si in si poglejmo zanimiv YouTube oglas za The Lego Movie)

Z Youtube oglasi smo sedaj obdelali že dve CDJ fazi, consider in buy fazo. Če ti dve fazi pametno uporabimo, so vključene tudi v evaluate fazo. V tem trenutku uporabniki že iščejo produkt, kot ga vi prodajate, vendar pa še iščejo informacije o različnih modelih in karakteristikah posameznega modela in pogojih nakupa. Kar moramo narediti je, da jih pripeljemo na našo spletno stran in jih prepričamo, da smo najboljša odločitev.

Tukaj bomo uporabili kombinacijo YouTube oglasov in YouTube marketinga. Video posnetki, ki predstavljajo funkcije produktov in uporabnost storitev, vse to moramo pripraviti in uporabiti. Uporabniki, ki bodo v Googlu ali na YouTube iskali določene ključne besede, bodo našli naše video posnetke, ki jih bomo podprli z oglasi. Naši oglasi bodo na koncu namreč vsebovali poziv, da se uporabniki naročijo na naš YouTube kanal, s čimer jih bomo veliko lažje dosegli z video posnetki.
In ne pozabimo, YouTube je socialno omrežje, ki omogoča deljenje posnetkov, komentiranje in »lajkanje«. Komentarji potrebujejo odgovore, deljenje in lajkanje pa nam prinašata nove obiskovalce, ki ponovno pogledajo video posnetek in prepoznajo našo blagovno znamko.

Naj povzamem.

Če želite »osnovno« kampanjo, pripravite odličen oglas, ki bo inspiriral ljudi in jih zasanjal. Ko bodo potrebovali vaš produkt se vas bodo (upajmo) spomnili in kupili pri vas. Stopite korak naprej in znotraj oglasa prikažite povezave na spletno stran. Stopite še korak naprej in uporabnike na koncu oglasa povabite, da se naročijo na vaše nove objave na YouTube in si ogledajo še ostale vaše posnetke. Stopite še korak naprej in pripravite kvaliteten YouTube kanal, kjer pripravite video posnetke za različne faze CDJ, nekatere izmed njih uporabite kot oglase, druge pa kot zanimive posnetke, ki rešujejo težavo uporabnika. In čisto na koncu, stopite še korak (ker vedno gremo dodatno miljo) in komunicirajte z vašimi kupci, le-ti vam bodo povedali več o tem, kako uživajo v vaših produktih/storitvah. In CDJ krog bo sklenjen.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor