Preživeli smo polovico leta 2014 in Facebook ni propadel, Google ni nehal obstajati, tudi čebele še živijo (komajda). Kar ne pomeni, da se vse to ne bo zgodilo v prihodnosti. Zgodile pa so se spremembe, na katere moramo biti pozorni. Ne zato, ker moramo vedeti, da so se zgodile, ampak zato, ker moramo stalno razmišljati, kako vplivajo na naše marketinške in podjetniške odločitve. Ok, mi moramo vedeti, kaj se je zgodilo, zato, da lahko iz tega vidimo, kako to vpliva na vaše marketinške in poslovne odločitve. Zato najprej kratek pregled dogajanja in potem sledi pomembnejše, vpliv teh sprememb na naše delovanje.
Spremembe Google Algoritma
Google je poskrbel za velike spremembe v svojem algoritmu. Prvo smo zaznali v začetku februarja, sprememba, ki je vplivala na t.i. “top heavy” strani. Torej strani, ki imajo na začetku, na najbolj prominentnih mestih, postavljenih veliko, po Googlovo preveč oglasov. Za takšne strani se je Google odločil, da jih bo manj prikazoval v iskalnih rezultatih.
Maja je stric G poskrbel za še večjo zmedo, saj je v treh dneh sredi maja na prosto spustil kar dve spremembi, ki so ju poimenovali Payday Loan 2.0 in Panda 4.0. Pando že poznamo, gre za spremembo algoritma glede na kvaliteto vsebine na spletnih straneh. Pravzaprav gre, po mojem osebnem občutku, za najpomembnejšo vrsto spremembe algoritma. Pripraviti spletno stran tako, da jo bodo ta in prihodnje Pande zaobšle, je najbolj časovno in finančno zahtevna naloga, zato je izjemno pomembno, da se zavedamo, kaj Panda počne in kako to počne.
Panda išče spletne strani, ki imajo malo vsebine ali imajo vsebino na spletni strani podvojeno. Kaj točno to pomeni za vas? Če imate spletno trgovino, v kateri imate produkte s kratkimi opisi ali praktično brez opisov, bo Panda slej ko prej ugotovila, da vaša spletna stran ne prinaša dodatne vrednosti za uporabnike. Vaša spletna stran bo globoko padla med iskalnimi rezultati, število obiskovalcev se bo zmanjšalo in upadla bo prodaja na spletni strani. Zelo. Enako velja za predstavitvene strani, kjer imate dve podstrani, na katerih na kratko predstavite vaše podjetje in postavite kontaktni obrazec. Za kvalitetno optimizacijo, ki bo zadovoljila Pando, boste morali vložiti precej dela v pripravo unikatnih (!) opisov produktov in unikatne vsebine. Pripraviti tako imenovani info portal in na njem pripravljati zanimive vsebine, prispevke, bloge, kakorkoli jih že imenujete.
Druga sprememba, t.i. Payday loan ni tako zelo problematična za večino lastnikov spletih strani. Usmerjena je proti specifičnim iskanjem, ki so na udaru nekvalitetnih spletnih strani. Od tukaj izhaja tudi ime spremembe, PayDay loan so izredno razširjeni mali krediti oziroma izposojanje denarja in so zelo pogosti v ZDA, iz realnega življenja so se razširili tudi na splet. Če se ne nahajate v branži, kjer je veliko SPAMmerjev, potem se PayDay Loan spremembe algoritma ni potrebno bati.
Kaj to pomeni za naše spletne strani
1.Spremembe prihajajo vedno. Saj jih poznamo, trenutno so aktivni Panda, Penguin, Hummingbird in PayDay Loan, to so spremembe, ki jih lahko pričakujemo tudi v prihodnje. Zato je potrebno vaši spletni strani posvetiti veliko pozornosti. In to pozornosti, kjer točno vemo, kaj počnemo. Optimizacija, ki jo izvajate danes, lahko danes še deluje, kaj pa bo v prihodnosti? Kako daleč bo šel Penguin pri pregledovanju povratnih povezav, ne moremo napovedati, enako velja za Pando, ki se bo nekoč odločila da tudi 2000 besedni članek ni ravno nekaj konkretnega. Zato moramo sedaj spletno stran pripraviti tako, da bo tudi v prihodnosti s strani Googla vidna kot kvalitetna spletna stran.
2.Mrežo moramo vreči širše. Ne vemo, kakšni bodo prihodnji algoritmi, zato moramo poskrbeti, da naša spletna stran ustreza vsemu, kar vemo in še več. Če danes vemo, da Google+ profil strani postaja pomemben, je verjetnost, da bo Google vpeljal algoritem, ki bo pomembnost socialnih kazalnikov iz G+ povečal, precejšnja. Zato pričnimo delati tudi na tem. Razmislimo, kako dobro je naša spletna stran rangirana v lokalnih rezultatih (paket 10, ki se pojavi poleg zemljevida) in v Google maps. Tudi to je lahko kriterij, ki postane pomemben v prihodnosti.
3.Delajmo na spletni strani. Vse spremembe algoritmov od nas zahtevajo eno stvar in to je, da se spletna stran spreminja in nadgrajuje. To, da smo vsebine dodali in sedaj tam čakajo na uporabnike že danes ni dovolj, še manj pa bo zadoščalo v prihodnosti. Ne samo, da bo potrebno proizvajati vsebine, povezave in tehnične implementacije, aktivno bo potrebno delati na celotnem spletnem nastopu. Spomnite se, kdaj ste na spletni strani naredili kakšno večjo spremembo kot le dodali artikle in preverili naročila. Če je od tega več kot mesec dni, imate velike težave in še večje bodo postale v prihodnosti. Za spletno stran morate imeti redno zadolženega vsaj enega sodelavca ali sodelavko, seveda je bolje več oziroma, če ima le-ta podporo zunanjih sodelavcev, ki lahko pomagajo s strokovnimi nasveti in idejami za nadgradnjo strategije spletnega marketinga.