TikTok: Platforma, ki je osvojila svet

Objavljeno v ponedeljek, 10. aprila 2023 v kategoriji Social media marketing. Članek za 7 min branja • Piše:

Monika Pjevac

Aplikacija TikTok je hitro postala ena najbolj priljubljenih platform družabnih medijev na svetu. Z več kot milijardo aktivnih uporabnikov TikTok podjetjem in posameznikom omogoča, da dosežejo množično občinstvo. V tem članku vam predstavimo načine iskanja trendovskih vsebin za organsko trženje, nekatere strategije organskega prikazovanja na TikToku, razumevanje algoritma in najboljše prakse za strukturiranje organskih video vsebin in oglasov na TikToku.

Vir: TikTok

 

Razumevanje platforme in vsebin na TikToku

Eden od ključev do uspeha na TikToku je organsko navezovanje stikov z uporabniki. To pomeni ustvarjanje vsebine, ki se odziva na vaše ciljno občinstvo, in uporabo funkcij, kot so zvoki, #, filtri in izzivi, za spodbujanje interakcij. Priljubljene vrste vsebin na portalu TikTok vključujejo plesne videoposnetke in videoposnetke s sinhronizacijo ustnic, komične skeče, lepotne vaje, pripravo jedi in izobraževalne vsebine. Da bi kar najbolje izkoristili svoje organske objave in oglaševanje na platformi TikTok, pomembno je, da razvijemo strategijo, ki vključuje razumevanje, kakšne vsebine odmevajo pri uporabnikih platforme. Oglejmo si nekaj strategij najboljših praks za strukturiranje organskih video vsebin na aplikaciji TikTok ter kako uporabiti to zmogljivo platformo, kot del splošne strategije družbenih omrežij.

Vir: TikTok

Organsko trženje na platformi TikTok je odličen način za doseganje potencialnega občinstva in gradnjo dobre volje in zaupanja pri obstoječih strankah. Pri vsebinah za organsko trženje je najpomembnejše, da poskrbite, da so vaše video vsebine ustrezne tistemu, kar želi vaše ciljno občinstvo. Upoštevanje TikTok najboljših praks za strukturo vsebine objav je odličen način, da zagotovite, da bo videoposnetek odmeval pri gledalcih.

Sodelovanje z ustvarjalci vsebin na TikToku je zelo učinkovit način za doseganje širšega občinstva. TikTok Creator Marketplace omogoča blagovnim znamkam, da se povežejo s priljubljenimi ustvarjalci vsebin in sodelujejo pri sponzoriranih vsebinah.

Če vam zmanjkuje idej za objavljanje vsebin ali s trendi na TikToku niste najbolj seznanjeni, lahko navdih poiščete v TikTok Creative Center. Creative Center ponuja bogat nabor vseh trendov, filtrov, izzivov, glasbe, ustvarjalcev vsebin in hashtagov, ki so trenutno najbolj popularni ali pa njihova popularnost eksponentno narašča.

Vir: TikTok Creative Center

Kako deluje TikTok algoritem?

TikTok algoritem velja za enega izmed najbolj naprednih načinov pridobivanja podatkov ter prikazovanja primernih vsebin ključnemu uporabniku. Temelji na treh izhodiščih:

  • Na podlagi interakcij uporabnikov z vsebinami na “For you” strani
  • Na podlagi iskanj v opciji “Discover”
  • Na podlagi nastavitev uporabnika (jezik, regija, itd)

Oglaševanje na TikToku

Plačljivo oglaševanje TikTok in okrepljene organske objave lahko pripomorejo k večji prisotnosti vaše blagovne znamke, povečanju prodaje in angažiranosti. Z oglasi prek storitve TikTok lahko poiščete uporabnike, ki jih zanima vaše podjetje ali izdelki, in tako ustvarite oglase, ki so jim prilagojeni. Trenutno oglaševanje v Sloveniji in balkanski regiji ni še omogočeno.

Vir: TikTok

 

Kar zadeva oglaševanje na TikToku, je na izbiro več možnosti:

  • Oglasi v feedu( In-feed Ads) se prikažejo v uporabnikovem feedu “For you” in so lahko 9-15-sekundni videoposnetek ali slika z napisom.
  • Oglasi “TopView” so celozaslonski videoposnetki, ki se prikažejo, ko uporabnik odpre aplikacijo.
  • Oglasi “Brand Takeover” so prav tako celozaslonski videoposnetki, vendar se prikažejo pred uporabnikovim feedom in lahko vsebujejo povezavo do zunanjega spletnega mesta.
  • “Branded Hashtag Challenges” in “Branded Effect” omogočata blagovnim znamkam, da ustvarijo lastne hashtage ali efekte in izzovejo uporabnike, da ustvarijo vsebino v zvezi z njimi.
  • Oglasi “Sparks Ads” oglaševalcem omogočajo, da svojo vsebino predstavijo v obliki videoposnetka TikTok, ki se sinhronizira z njihovimi organskimi objavami ali objavami ustvarjalcev vsebin (Branded Content). Na ta način lahko promovirajo svojo blagovno znamko in tako dosežejo več sledilcev in obiskov spletne strani. Takšne vsebine imajo dokazano boljše rezultate (CTR ali CVR).
Vir: TikTok

 

In-feed oglasi in formati oglasov

Oglasi v feedu (In-feed Ads) se prikažejo v uporabnikovem feedu “For you”. Ker večina oglasov uporabnike vodi na spletno stran ali v spletno trgovino na nakup, ključnega pomena je, da imate na spletni strani inštalirano kodo za sledenje oz. TikTok pixel.

In-feed oglasi pa ponujajo več formatov prikazovanja:

  • Video oglas ali slikovni oglas, ki vsebuje povezavo do spletne strani ali nabor izdelkov (Video Shopping Ads)
  • Dinamični oglasi izdelkov (Dynamic Showcase Ads), uporabljajo podatke iz produktnega kataloga (feed), katerega je potrebno predhodno naložiti v platformo oz. TikTok Business Center. Produktni katalog je možno povezati v profil podjetja ter ustvariti Shop.
  • Kolekcijski oglasi (Collection ads) zelo podobni tistim, ki smo jih vajeni na platformi Facebook. Tudi te je potrebno povezati s produktnim katalogom
  • Oglasi za nabiranje kontaktov (Lead gen), ki vsebujejo predpripravljeno formo na platformi TikTok, kar pomeni, da uporabniki aplikacije ne zapuščajo.

Najboljše prakse

Če želite ustvariti učinkovite oglase v omrežju TikTok, morate upoštevati nekaj najboljših praks. Najprej poskrbite, da bo vaša vsebina vizualno privlačna in zanimiva že od prve sekunde. Vsebina naj bo posneta v vertikalnem formatu (9:16). Uporabite glasbo in zvočne učinke, da pritegnete pozornost gledalca, sporočilo pa naj bo kratko in jedrnato. Poleg tega razmislite o sodelovanju s priljubljenimi ustvarjalci ali uporabi vplivnostnega marketinga, da povečate svoj doseg. Tiktok uvaja novo možnost promoviranja, ki marketingašem omogoča, da dosežejo vplivneže in oglaševalce prek Creator Marketplace. Program blagovnim znamkam omogoča, da sodelujejo z ustvarjalci vsebin, da bi s sponzoriranimi objavami promovirali izdelke ali storitve. Z novo možnostjo promoviranja je omogočen tudi dostop do ciljnih občinstev, saj lahko oglaševalci izberejo občinstvo, ki najbolj ustreza njihovim potrebam za posamezno kampanjo.

“Ne razmišljajte preveč o tem, kako se lotiti objavljanja vsebin na TikToku. Namesto tega zavihajte rokave, preizkusite nove stvari, sodelujte s skupnostjo, učite se od nje in se vključite v trende. To je najboljši način, da na platformi dosežete svoj uspeh in vidnost.”

Uporaba Hashtag-ov

Hashtag-i v storitvi TikTok se uporabljajo za kategorizacijo vsebine in uporabnikom olajšajo iskanje videoposnetkov, povezanih z določeno temo. Hashtag-i so označeni s simbolom “#” in so nameščeni v podnapisu ali razdelku s komentarji videoposnetka TikTok.

Ko kliknete na hashtag v storitvi TikTok, se odpre stran, na kateri so prikazani vsi videoposnetki, ki so bili označeni s tem hashtag-om. Ta stran lahko vključuje mešanico priljubljenih in nedavnih videoposnetkov ter trendovskih hashtagov, povezanih s tistim, ki ste ga kliknili.

Z uporabo ustreznih hashtag-ov v videoposnetkih TikTok lahko povečate možnosti, da vas odkrijejo novi gledalci, in povečate svoje občinstvo. Pomembno je, da uporabljate hashtag-e, ki so specifični za vašo vsebino in pomembni za vaše ciljno občinstvo.

Nekateri priljubljeni hashtag-i za TikTok vključujejo #fyp (ki pomeni “Za vas stran” in se uporablja za povečanje vidnosti), #duet (ki se uporablja za videoposnetke, namenjene duetu) in #dance (ki se uporablja za videoposnetke s plesno vsebino).

Omeniti velja tudi, da TikTok občasno spodbuja določene hashtage z izzivi in tekmovanji, zato bodite pozorni na te priložnosti, da lahko povečate svoj doseg in vključenost.

Hashtag #TikTokMadeMeBuyIt je v aplikaciji TikTok vse bolj priljubljen, saj vse več uporabnikov deli videoposnetke o izdelkih ali storitvah, ki so jih odkrili na platformi in na koncu kupili. To je v bistvu način, kako lahko uporabniki predstavijo svoje najljubše izdelke ter s svojimi sledilci delijo osebne ocene, izkušnje in priporočila (UGC).

Nekdo lahko na primer objavi videoposnetek, ki prikazuje preobrazbo pred in po uporabi izdelka za nego kože, ki ga je odkril na TikToku, in uporabi hashtag #TikTokMadeMeBuyIt ter tako aplikaciji prizna, da ga je seznanila z izdelkom.

Ta hashtag je ustvaril nov trend odkrivanja in pregledovanja izdelkov na TikToku, ki je pomembno vplival na e-trgovino in način nakupovanja. Koristen je bil tudi za mala podjetja in neodvisne ustvarjalce, ki so zaradi predstavitve svojih izdelkov v tovrstnih videoposnetkih povečali prodajo in izpostavljenost svoje blagovne znamke.

Na splošno je hashtag #TikTokMadeMeBuyIt način, da uporabniki delijo svoje nakupovalne izkušnje in se povezujejo z drugimi, ki imajo podobne interese ali okus za izdelke.

 

Zanimiva dejstva

  • TikTok trenutno velja za največjega konkurenta Meti/Facebook-u. Leta 2016 je Mark Zuckerberg razmišljal o nakupu kitajskega podjetja, ki je postalo osnova za TikTok. CEO TikToka Shou Zi Chew je ponudbo zavrnil. (Vir: BuzzFeedNews)
  • Uporabniki storitve TikTok imajo 1,5-krat večjo verjetnost, da bodo takoj kupili nekaj, kar so odkrili na platformi.
  • Uporabniki so med gledanjem in brskanjem vsebin 100 % fokusirani na aplikacijo in vsebine, ni “multiscreena”.
  • 68 % uporabnikov Tiktoka meni, da je oglaševalska vsebina na TikToku edinstvena in drugačna od ostalih platform.
  • V omrežju TikTok so odkrili, da so oglasi ali vsebine s čustvenim sporočilom uspešnejše.
  • Podatki kažejo, da povprečen uporabnik odpre aplikacijo TikTok, kar 19-krat na dan. (Vir: Music Business Worldwide)
  • Pred leti (leta 2020 in 2021) je TikTok veljal za najstniško platformo. Namreč, kar 60,4 % uporabnikov je bilo starih med 16-24 let. (Vir: Statista)
  • Leta 2023 se je ta statistika precej spremenila; 38,9 % uporabnikov je starih med 18-24 let, 32,4 % uporabnikov je starih med 25-34 let in 15,6 % je starih med 35-44. Manjši delež si deli občinstvo starejše od 45 let.
Vir: Oberlo

 

Zaključek

Na splošno TikTok podjetjem in posameznikom ponuja edinstveno priložnost, da dosežejo množično in angažirano občinstvo. Platforma se redno posodablja z novimi opcijami za oglaševalce ali uporabnike. Po raziskavah naj bi, velik delež generacije Z, TikTok uporaljalo tudi za organska iskanja, namesto Google Search iskalnika (Vir: New York Times). Gigant je zato napovedal novo opcijo oglaševanja: TikTok oglasi za iskalno omrežje (TikTok Search ads). Vir: Social Media Today

Z ustvarjanjem privlačne vsebine in učinkovito uporabo funkcij platforme si lahko ustvarite sledilce, dosežete svoje ciljno občinstvo in povečate prodajo vaših izdelkov. Ker so na voljo različne možnosti oglaševanja, je TikTok močno orodje za podjetja, ki želijo promovirati svoje izdelke ali storitve.

 

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor