Ste vedeli, da prvi Black Friday ni obeleževal razprodaj, temveč je ime dobil po finančni krizi oziroma zlomu trga z zlatom v ZDA, ki se je zgodil 24. septembra 1869?
Kakorkoli že, Black Friday kot ga poznamo danes – dan popustov, ki smo ga prodajalci in potrošniki v Sloveniji (oz. celotni Adriatik regiji) posvojili z Zahoda, vsako leto otvori nakupovalno sezono, ki ustvari kar 30 % celoletnih prihodkov.
Pomembna stvar za vse trgovce, marketingaše in nas – agencije torej, v katerega se zagotovo splača investirati. Koliko in zakaj sploh, pa vam z veseljem predstavim v nadaljevanju.
Pričakujte dvig prodaje med 50 in 450 %
Če se sprašujete, zakaj bi v času Black Friday promocij uporabnikom MORALI ponuditi popuste, imam za vas en sam odgovor: ZATO, DA POVEČATE PRODAJO.
In kako to vem? Ker sem opravila domačo nalogo in analizirala podatke naših naročnikov, ugotovila pa sem naslednje.
Lansko leto so naši večji naročniki, ki se ukvarjajo s prodajo na drobno (retail), v času Black Friday promocij (petek, sobota, nedelja) ustvarili od 50, pa vse do 450 % več prihodkov kot med povprečnimi vikendi.
Black Friday vikend je tako predstavljal 30–60 % celotnih mesečnih prihodkov.
Vidna rast prihodkov v času Black Friday promocij:
Ne le, da smo zabeležili od 2- do 5-krat več nakupov v primerjavi s povprečnimi vikendi, potrošniki so v tem času tudi več zapravili. Povprečna vrednost nakupov je bila višja od 16, pa vse do 48 %.
Black Friday je pospešil prodajo tudi pri nekaterih naših naročnikih s področja turizma, in sicer so ta dan ustvarili okoli 11 % celotnih mesečnih prihodkov, kar je za 56 % več kot na povprečen dan.
POMEMBNO: Signifikantno rast obiska na spletni strani in posledično tudi rast prihodkov smo zabeležili le pri tistih naročnikih, ki so v tem času za svoje uporabnike pripravili Black Friday promocijo. Pri naročnikih, ki svoje ponudbe niso prilagodili in promovirali, sprememb na spletni strani ter v prodaji ni bilo.
Nasvet št. 1
Vlaka, ki k nam prinaša trike spodbujanja potrošništva z Zahoda, ni mogoče zaustaviti, raje kot to, da se obremenjujete s tem, da takrat »že vsi ponujajo popuste«, »da je trg prenasičen« in »da želite biti drugačni« (s čimer se sicer na katerikoli drug dan v letu popolnoma strinjam!), se mu priključite. Začnite z načrtovanjem kampanj že danes.
Potrošniki ga pričakujejo
Popusti so z vidika pospeševanja prodaje super. A še večji učinek imajo, če jih potrošniki pričakujejo, tako kot je to v primeru Black Friday razprodaj.
Število iskanj za ključno besedo “black friday” se je iz leta 2016 na 2017 (na dan Black Friday promocij) povečalo za 21 %.
Vsako leto vedno več potrošnikov brska za »črnimi popusti«, na tovrstne nakupe pa se po novem pripravljajo že mnogo prej.
Število iskanj v tednu pred Black Friday akcijo v letu 2017 se je tako v primerjavi z 2016 zvišalo za 22 %, v času med soboto in ponedeljkom pa kar za 62 %.
Rast iskanj za ključno besedo “black friday” v Sloveniji v zadnjih petih letih:
Rast iskanj za ključno besedo “cyber monday” v Sloveniji v zadnjih petih letih:
Top 10 kategorij po rasti iskanj na Googlu v letu 2017
Največjo rast iskanj iz leta v leto doživljata kategoriji računalništva in mobilnih telefonov, sledijo pa oblačila ter izdelki za nego in lepoto.
Vir: Google
Nasvet št. 2
Če ste ponudnik izdelkov, ki sodijo v zgoraj naštete kategorije, se vam zagotovo splača pridružiti Black Friday noriji, saj bo v tem času zanimanje za nakup vaših izdelkov močno povečano. Posledično pa pričakujte na svoji spletni strani povečan obisk, zato poskrbite za njeno hitro nalaganje (na mobilnih napravah!) in tehnično brezhibno delovanje.
Black Friday nakupni proces se začne že 2 tedna prej
Podatki Google iskalnika kažejo, da se »Black Friday nakupni proces« uporabnikov začne že 2 tedna pred samo akcijo, in sicer najprej z generičnimi iskanji (npr. pralni stroji, TV-ji, večerne obleke …), v tednu Black Friday akcije pa se poveča še število brandiranih iskanj (npr. »harvey norman black friday«), ki doživi maksimalno rast v času Black Friday vikenda.
Nasvet št. 3
Strategijo oglaševanja in svojo online prisotnost prilagodite potrošnikovim pričakovanjem ter poskrbite, da boste (bodoče) stranke nagovarjali že vsaj 2 tedna prej. Postavite segmentirane liste za remarketing (po kategorijah na strani, glede na korake v košarici, pretekli nakupi …), ki jih boste uporabili v času Black Friday promocij – ti uporabniki so za vas namreč najbolj relevantni, največji učinek pa boste dosegli, če za vsak segment pripravite personalizirano komunikacijo na oglasih.
35 % uporabnikov že zdaj ve, da bodo na dan Black Friday akcije opravili nakup
Nakupna namera uporabnikov je v tem času zelo visoka, pri čemer jih delimo na 2 tipa:
- uporabniki, ki imajo namen kupiti točno določen izdelek in jih boste lahko »ujeli« na iskalnikih, kot sta Google ter Bing;
- uporabniki, ki kupujejo zaradi popustov samih in bodo opravljali impulzivne nakupe (precej uspešno jih lahko ciljate z Google Display in Facebook oglasi).
Nasvet št. 4
Poskrbite za maksimalno pokritost Google iskanj z oglaševalskim vložkom, saj boste na ta način zagotovili prikaze svojih oglasov uporabnikom z najvišjo nakupno namero. Pričakujte pa tudi višje cene na klik, saj bo konkurence, s katero se boste borili za oglasni prostor, bistveno več kot običajno, zato temu primerno zvišajte svoje ponudbe za klik (bid).
Potrošniki na Black Friday pričakujejo popuste v višini med 30 in 60 %
Potrošniki pričakujejo popuste. In samo popuste. Zato ne komplicirajte in si ne razbijajte glave s kreativnimi koncepti (za vse druge kampanje v letu pa to seveda ne drži).
Glede na višino marže, vrednost izdelka in svoj poslovni model določite višino popustov, ki jih boste nudili v času Black Friday kampanje, zanjo postavite prilagojeno pristajalno stran, pripravite oglase in začnite s promocijo – DANES.
Nasvet št. 5
Glede na vpliv, ki ga ima Black Friday na online prodajo, namenite njegovi promociji nekoliko večji vložek. Po naših podatkih naj bo to med 30 in 50 % mesečnega vložka, ki ga običajno namenjate spletnemu oglaševanju.
Kaj morate torej narediti? (Black Friday checklist)
- Z oglaševanjem in komunikacijo preko drugih spletnih kanalov (e-novice, družbena omrežja …) poskrbite za maksimalno pokritost vseh možnih stičnih točk, kjer vas stranke lahko najdejo oziroma vas bodo iskale.
- Poskrbite, da se boste prikazovali na čim višjih pozicijah in na čim več oglasnih umestitvah – zvišajte ponudbe za klik.
- Oglase in komunikacijo na spletni strani prilagodite Black Friday promocijam (vključite ključne besede, ki jih bodo uporabniki v tem času iskali: »black friday«, »črni petek«, »popusti«, »cyber monday«).
- Poskrbite za brezhibno delovanje spletne strani in enostaven nakupni proces na vseh napravah.
- Merite, spremljajte in beležite rezultate.
- Remarketirajte kot profesionalec! Veliko uporabnikov tudi na Black Friday ne bo konvertiralo ob prvem obisku vaše spletne trgovine, zato poskrbite za to, da jih boste v času kampanje z oglasi ponovno nagovorili.
Časa za pripravo na Black Friday ni veliko, a na srečo ga je dovolj. Upam, da se boste letos tudi vi zavzeli za svoj delež prodaje, za katerega sem prepričana, da ne bo majhen. Če imate kakšen pomislek, nanj z veseljem odgovorim v komentarjih.
Zelo korekten, krasen članek, ki bo gotovo koristil. Manjka mu le ena bistvena informacija (“don’t make me think!”) – kdaj je Črni petek?
Moral sem preveriti na Wikipediji, torej dan po četrtem četrtku v novembru ali četrti petek novembra. Leta 2018 torej 23. novembra.
Good point, Sergej! Mi smo že tedne tako zatopljeni v načrtovanje, da imamo datum vtisnjen v spomin. =) Hvala za komentar in me veseli, da vam je bil članek všeč.
Četrti petek v novembru, dan po zahvalnem dnevu (ZDA).