Je vaša spletna stran optimizirana za mobilne naprave?

Objavljeno v ponedeljek, 2. september 2019 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 3 min branja • Piše:

Sabina Bevc

Lansko leto si bomo najbrž zelo dobro zapomnili po veliki Googlovi novici, ki je naznanila novo obdobje vidljivosti spletnih strani – indeks »mobile-first«. V praksi to pomeni, da Google za indeksiranje in rangiranje spletne strani najprej pregleda vašo mobilnikom prilagojeno stran. Če je nimate, bo to negativno vplivalo na rangiranje strani, če pa jo imate in je boljša kot namizna spletna stran, bo tudi za t. i. namizne iskalce rangirana višje.

Takole izgleda Googlovo indeksiranje:

Vir: Moz

Na kaj morate biti najbolj pozorni pri optimizaciji za mobilne naprave?

V naslednjih nekaj točkah bomo pogledali, na kaj morate biti še posebej pozorni in kako kar najbolje optimizirati svojo spletno stran za mobilne naprave, da bo prejela dovolj Googlove ljubezni. 🙂

  • Vsebina

    Zelo pomembna je vsebina, prilagojena mobilnim napravam, pri čemer predvsem pazite:

    • ne samo na kakovost, temveč tudi na pravilno implementacijo. Poskrbite, da bo vsebina opremljena z ustreznimi atributi slik (ne pozabite na atribut ALT!), povezav, seznamov, oznakami naslovov in preusmeritvami.
    • Hitrost spletne strani ni pomembna zgolj zaradi zapustne stopnje, temveč tudi za rangiranje!
    • Navigacijski meni naj bo lahek in priročen za uporabo – spremljajte svoje uporabnike in sproti prilagajajte uporabniško izkušnjo.
    • Pop-up okenca niso prepovedana, vendar z njimi ne pretiravajte in poskrbite, da so res uporabniku prijazna. Naj ne zavzamejo celotnega zaslona in naj se zlahka »zaprejo«.
    • Počasi se bo treba privaditi na misel o glasovnem iskanju, ki poteka na (ja, prav ste uganili) mobilnih napravah. To pomeni, da morate dobro premisliti, katere ključne besede boste izbrali, ki so seveda vse daljše (pri glasovnem iskanju zastavimo neposredno vprašanje).

Primer razlike v rangiranju ključne besede na mobilnih in namiznih napravah:

  • Strukturirani podatki

Strukturirani podatki so koda v obliki posebnega formata, ki je napisana tako, da jo iskalniki razumejo. Iskalniki preberejo kodo in jo uporabijo za prikaz rezultatov iskanja na specifičen in veliko »bogatejši« način. Ta del kode lahko preprosto implementirate na svojem spletnem mestu.

Pozorni pa bodite na naslednje:

  • na mobilno in namizno različico spletne strani morate vključiti isto strukturirano oznako podatkov,
  • URL-ji, prikazani v strukturiranih podatkih na mobilnih straneh, morajo biti mobilna različica URL-ja,
  • izogibajte se dodajanju nepotrebnih strukturiranih podatkov, če to ni pomembno za določeno vsebino strani.
  • Meta podatki

Googlovi roboti pregledajo tudi meta naslove in meta opise, vzemite si čas da ključne besede »zapakirate« v informativno zgodbo, ki bo uporabnike pritegnila h kliku. Priporočena dolžina meta naslova je 65 znakov, meta opisa pa 155 znakov.

Poskrbite, da so meta naslovi in ​​opisi enakovredni v obeh različicah vseh vaših spletnih strani. Upoštevajte tudi, da je v uradnih navodilih uporabljena  beseda »enakovredna«, ne »enaka« – morda boste še vedno želeli optimizirati svoje mobilne meta naslove in opise za krajše število znakov, vendar se prepričajte, da so vključene iste informacije in ustrezne ključne besede. Priporočam, da več dolžin A/B testirate, če imate le možnost.

  • Hreflang oznake

Če uporabljate rel = hreflang za internacionalizacijo, bi morali vaši URL-ji za mobilne naprave hreflang opozoriti na različico mobilne različice vaše države ali jezikovnih različic, URL-ji za namizje pa morajo kazati na namizne različice.

  • Metapodatki za deljenje na družbenih medijih

Odlično vsebino je treba deliti! 🙂 Oznake OpenGraph, Twitter kartice in drugi metapodatki za družbene medije morajo biti vključeni v različico za mobilnike, pa tudi za namizno različico strani.

  • Verifikacija Googlove iskalne konzole

Če ste v Search Consoli verificirali samo namizno različico svoje spletne strani, poskrbite, da boste dodali in preverili tudi različico za mobilne naprave.
Google, prijazen kot je, vas bo v iskalni konzoli obvestil, ko se bo vaše spletno mesto premaknilo na mobilno indeksiranje.

Kaj pa če nimam mobilne različice svoje spletne strani?

Če nimate mobilne različice spletnega mesta in namizna različica ni prijazna za mobilne naprave, bo vsebina še vedno indeksirana, vendar pa morda to pomeni slabšo uvrstitev v primerjavi z mobilnimi spletnimi stranmi konkurence. Žal lahko celo negativno vpliva na vašo splošno uvrstitev pri namiznem iskanju, pa tudi na mobilnih iskalnih rezultatih, ker Google vašo spletno stran vidi kot stran s slabšo uporabniško izkušnjo, kot jo imajo druga spletna mesta.

Verjamem, da ste se že resno lotili dela in imate popolnoma optimizirano stran za mobilne naprave. V nasprotnem pa svetujem, da pohitite in ujamete vlak, preden bo škoda prehuda!

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

2 odziva na “Je vaša spletna stran optimizirana za mobilne naprave?”

  1. Zdravo !

    Zanima me enostavna spletna stran.
    Trijem meniji , z opisi, mail, in dve povezavi.

    lp, Grega

    • Pozdravljeni Gregor,

      ​z​a vse spletne strani velja​jo enaka pravila, tudi za primer​ enostavn​e​ spletn​e stran​i​.

      LP, Sabina​

Dodaj odgovor