Kaj počne vaša konkurenca (na iskalniku)?

Objavljeno v ponedeljek, 11. september 2017 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 4 min branja • Piše:

Urša Perko

Ne glede na to, kako velik oglaševalec ste, zagotovo redno spremljate trg in aktivnosti konkurentov ter pri tem uporabljate različne bolj ali manj kompleksne in drage načine. Z digitalizacijo in prehajanjem potrošnikov v online svet postajajo podatki lažje dostopni, raziskave cenejše, marsikaj pa se dobi tudi brezplačno.

Radi bi vas spomnili na 3 naše najljubše spletne storitve, ki so na voljo brezplačno in ponujajo zanimiv vpogled v aktivnost konkurence na spletu. To so Google Trends, Auction Insights Report znotraj orodja Google AdWords in MOZ-ov Open Site Explorer.

Vse tri so osnovane na podatkih z iskalnika, kar vključuje: prisotnost z oglasi, organsko prisotnost in potencial oziroma interes uporabnikov. Ker je ta kanal del skoraj vsakega nakupnega procesa, stanje na iskalniku lahko odraža stanje na trgu in razkriva, kdo je v vzponu, koga uporabniki prepoznajo, iščejo in koga so začeli pozabljati.

1. Google Trends

Google Trends je preprosta, simpatična storitev za spremljanje priljubljenosti pojmov in tematik. Osnovana je na podatkih o poizvedbah na iskalniku in prikazuje relativni obseg iskanj za pojem oz. ključno besedo, ki vas zanima, za izbrano časovno obdobje in lokacijo. Sicer ne morete videti, kakšen je absoluten obseg iskanj (za to je bolj primeren Google AdWords Keyword Planner), lahko pa vidite trend iskanj, pri čemer je najbolj zanimivo, da lahko med seboj primerjate različne ključne besede.

Storitev je na voljo prek: https://trends.google.com.

Pričnimo malo bolj lahkotno in si poglejmo primera grafa, ki ju ustvari Google Trends na primeru napihljivih plamencev, ki so letošnje poletje obsedli Slovence:

 

Na grafu vidimo krivuljo obsega iskanj za besedo »flamingo« za zadnjih 12 mesecev v Sloveniji. Najvišja točka (100) pomeni najvišji obseg iskanj, to je bilo v prvi polovici julija.

Na graf smo dodali še besedo »spinner«.

 

Vidimo lahko, da so bili flamingoti precej nedolžni v primerjavi s spinnerji. Konec maja je trend dosegel višek in tako hitro, kot je zrasel, je začel tudi padati.

Poglejmo si še dve modni muhi: interes za ključni besedi »Birkenstock« in »UGG«:

Na grafu za Slovenijo za zadnjih 7 let lahko vidimo, da navdušenje nad uggicami rahlo pojenjuje (lepo so opazni tudi sezonski trendi), interes za sandale Birkenstock pa že 4. sezono zapored raste.

Poigrajte se z orodjem, če se še niste. Preverite, kaj se dogaja z vašimi blagovnimi znamkami in kako dobro se odrežete v primerjavi s konkurenti.

Vendar pazite: imejte v mislih uporabnika in kaj išče, kadar vtipka določeno ključno besedo. Če je ime blagovne znamke preveč generično, potem boste dobili popačen pogled, saj ne morete vedeti, kaj so uporabniki iskali. Google Trends prav tako ne bo uporaben za poizvedbe, ki nimajo zadostnega števila iskanj.

Če iz grafa ne morete razbrati trenda, lahko podatke izvozite in s pomočjo Excela ali kakšnega drugega orodja preverite, kakšna je vaša ali konkurentova krivulja.  

2. Auction Insight Report

Od simpatičnih grafov k zanimivim številkam.

Če oglašujete na iskalniku, vas bi moralo zanimati, ali to počnejo tudi vaši konkurenti in s kakšnim proračunom. Google AdWords vam omogoča zelo dober pregled nad aktivnostjo konkurence.

Auctions Insights je poročilo, ki vam pove, ali na iste ključne besede oglašujejo tudi vaši konkurenti in kako agresivno. Izberete lahko poljubno časovno obdobje in poljuben nivo ključnih besed (celoten račun, kampanjo ali oglasno skupino). Poročilo najdete v svojem Google AdWords računu, pri čemer kliknite kartico Oglaševalske akcije (ang. Campaigns), Skupine oglasov (ang. Ad Groups) ali Ključne besede (ang. Keywords), odvisno od tega, katere podatke si želite ogledati v poročilu.

Oglejmo si poročilo na primeru večjega slovenskega oglaševalca na zelo konkurenčnem segmentu:

Vidimo lahko, da ključne besede iz tega segmenta podjetje pokriva zelo slabo – glejte zeleno vrstico. Njegov oglas se na zakupljene ključne besede prikaže manj kot v 10 % vseh poizvedb.  Konkurent, ki je na prvem mestu, pa prikaže svoj oglas v 44 % poizvedb. Ključna metrika je delež prikazov (ang. Impression share), ki predstavlja število prikazov oglasa, deljeno s celotnim potencialom oz. celotnim številom prikazov, ki bi jih oglaševalec lahko imel.

V poročilu lahko vidimo tudi povprečno pozicijo oglasov za vse konkurente (ang. Average position), v koliko odstotkih se je naš oglas prikazal hkrati s konkurenčnim oglasom (ang. Overlap rate), v koliko odstotkih je bil konkurenčni oglas nad našim, kadar sta se pokazala sočasno (ang. Position above rate), kako pogosto se je naš ali konkurenčni oglas prikazal na prvem mestu (ang. Top of page rate) in kako pogosto se je naš oglas pokazal višje od oglasa konkurenta (ang. Outranking share).

Če oglašujete na iskalniku, vendar tega poročila še niste nikoli videli, prosite upravljavca kampanj, da vam ga pripravi in vam redno poroča o morebitnih novih konkurentih ali okrepitvi oglaševanja vaših ključnih konkurentov.

3. Open Site Explorer

Vas zanima, kako močni so vaši konkurenti organsko na iskalnikih?

Če aktivno delate na optimizaciji spletnih strani za iskalnike, imate zagotovo zakupljena plačljiva orodja, ki vam ponujajo natančne vpoglede v vaše organske pozicije, pozicije konkurentov in druge SEO metrike. Če nimate dostopa do plačljivih orodij, vam je na voljo MOZ-ov Open Site Explorer, ki ni edini, je pa eden boljših, saj MOZ, SaaS podjetje, ki ponuja rešitve za inbound marketing, predstavlja avtoriteto na področju optimizacije spletnih strani za iskalnike.

Storitev je na voljo prek: https://moz.com/researchtools/ose/.

Podizbira Compare Link Metrics omogoča primerjavo vaše strani z do štirimi konkurenti.

Ključni metriki, ki ju uporablja MOZ, sta Domain authority in Page authority.

Domain authority je ocena, ki napoveduje, kako dobro bo spletna stran rangirala na Googlu. Vrednosti so od 1 do 100, višja ocena pomeni večji potencial za dobre pozicije. Metrika se preračunava na podlagi številnih faktorjev – števila povratnih povezav,  pomembnosti povezav, zaupanja v povezave …

Domain authority meri moč celotne domene, Page authority pa moč posamezne strani.

Primerjava štirih konkurentov izgleda takole:

Preverite avtoriteto svoje strani. Prosite svojo digitalno agencijo za obrazložitev metrik in rezultata.

Naj opozorimo, da storitev ni osnovana neposredno na Googlovih podatkih. Različna SEO orodja imajo različne metrike in načine preračunavanja njihovih vrednosti. Plačljive verzije pa omogočajo bolj napredne analize in primerjave s konkurenti.

Uživajte v raziskovanju.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor