Kako spletna stran vpliva na obisk fizične trgovine

Objavljeno v ponedeljek, 8. novembra 2021 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 6 min branja • Piše:

Polona Van

V zadnjih dveh letih se je razvoj spletnih trgovin pospešil z neverjetno hitrostjo. A kljub temu da smo v tem času precej spremenili svoje nakupne navade in je spletna prodaja temu primerno zrastla, le-ta še vedno predstavlja le približno 10 % vse prodaje. 90 % vseh nakupov pa se še vedno zgodi v fizičnih trgovinah.

Razlogi za to so različni. Nekateri kupci želijo izdelek preizkusiti oziroma ga videti v živo, nekateri želijo izdelek dobiti takoj, nekateri ne želijo plačevati poštnine ipd.

Pa to pomeni, da vložek v digitalno prisotnost in razvoj spletnih trgovin ni upravičen? Nikakor ne.

Vaša digitalna pojavnost in spletna trgovina sta za prodajo v fizičnih trgovinah zelo pomembni. To, kako in v kolikšni meri se lotite svoje digitalne pojavnosti, v veliki meri vpliva na obisk in prodajo v fizični trgovini.

Prva navada kupcev, ki je prisotna že nekaj časa, je, da uporabniki pred nakupom raziskavo najprej naredijo na spletu. In šele ko vedo, kaj točno bodo kupili in kje je najboljša ponudba, obiščejo trgovino in opravijo nakup. In če vaša spletna trgovina kupcu ne ponudi dovolj informacij, je veliko večja verjetnost, da bo tudi nakup opravil tam, kjer bo informacije dobil.

V nadaljevanju si preberite 5 načinov, kako lahko s svojo digitalno pojavnostjo vplivate na obisk svojih fizičnih trgovin:

1. Na spletu predstavite čim več izdelkov, ki so v vaših fizičnih trgovinah
2. Na spletni strani zagotovite informacije za vse faze nakupnega procesa
3. Poskrbite za optimizacijo spletne strani za lokalna iskanja
4. Kupcem zagotovite Omnichannel izkušnjo in povežite online in offline kupce
5. Kupce na spletu obvestite o akcijah v fizičnih trgovinah

1. Na spletu predstavite čim več izdelkov, ki so v fizičnih trgovinah

Ena izmed pogostih napak fizičnih trgovcev s spletnimi trgovinami je, da je v spletni trgovini predstavljen zgolj slab delež vseh produktov, ki se sicer prodajajo v fizični trgovini.

Če vemo, da kupec raziskavo najprej opravlja prek spleta, potem ta strategija ne bo obrodila sadov, saj kupci avtomatično predvidevajo, da trgovina teh produktov nima.

Na primer, da jaz kot kupec iščem nov TV sprejemnik. Raziskave se bom najverjetneje lotila ali na Googlu (če že vem točno, kateri sprejemnik iščem) ali pa v spletnih trgovinah, ki ponujajo TV sprejemnike. Če bo imela določena spletna trgovina slabo ponudbo, se v njihovo fizično trgovino ne bom niti odpravila. Pa imajo mogoče v fizični trgovini najboljšo ponudbo od vseh. A če je ne bom našla na spletu, bom predvidevala, da je to vsa ponudba, ki jo imajo.

Res je torej pomembno, da je na spletu predstavljena celotna ali vsaj čim večji delež ponudbe, ki jo imate tudi v fizični trgovini.

Ni pa dovolj, da imate le izpostavljene vse produkte, pomembno je tudi, kako so predstavljeni.

2. Na spletni strani zagotovite informacije za vse faze nakupnega procesa

Faza raziskovanja, ki jo omenjam zgoraj, je le ena faza nakupnega procesa. Na spletu pa moramo kupcem zagotoviti informacije za vse nakupne faze, saj se potrebe uporabnikov v vsaki fazi spreminjajo in naša naloga je, da na te odgovorimo. 

Graf, ki prikazuje faze nakupnega procesa

Vaši kupci so torej v različnih nakupnih fazah. Nekaterih vaš produkt sploh še ne zanima, še nimajo nakupne namere, so pa vseeno vaša potencialna ciljna skupina.

Torej, najširša množica oseb, ki so potencialni kupci. Takih uporabnikov na spletu informacije o ceni ali tehnične specifikacije ne bodo prepričale, ker še niso v nakupni fazi, ampak v fazi prepoznavanja blagovne znamke (ki jo lahko poimenujemo Consideration ali See). Zato jih moramo z vsebinami inspirirati, da bomo sploh vzbudili njihovo zanimanje in jih spustili naprej po lijaku v naslednjo nakupno fazo.

Za to fazo je torej pomembno, da vzbudimo zanimanje, da se bo kupec sploh odločil za nadaljnjo raziskavo.

V drugi nakupni fazi (Evaluate ali Think) kupec začne raziskovati in primerjati različne izdelke. Takrat bo potreboval čim več informacij, ki bodo podprle to fazo raziskovanja. Vsak produkt mora torej imeti čim bolj detajlen opis, specifikacije, načine uporabe, prednosti ipd.

Ko bo uporabnik naredil raziskavo in primerjal različne produkte, bo nakupno pot nadaljeval do faze Buy, kjer bo pripravljen na nakup. Takrat ga bo zanimala predvsem cena in nakupni pogoji.

Pomembna pa je tudi zadnja faza nakupnega procesa (Bond oz. Care), ki pa je ponakupna faza. V tej fazi pa z obstoječimi kupci gradimo zaupanje in odnos z blagovno znamko, da se bo kupec tudi vračal.

Večina spletnih trgovin pa kupcem zagotavlja le informacije za fazo Buy, ne podpirajo pa informacij za inspiracijo novih kupcev in fazo raziskovanja.

Na spodnji sliki je primer take spletne trgovine. Vse, kar veste o tem pralnem stroju je, da gre za pralni stroj in sušilec ter kakšne so specifikacije glede velikosti. Drugo pa so vse informacije, ki so primerne le za takrat, ko je kupec že naredil vso raziskavo in se je odločil, da bi imel točno to znamko in model pralnega stroja, potem pa le še išče najbolj ugodno ponudbo.

Če je kupec v fazi Buy, torej pripravljen za nakup, potem ima informacij dovolj. Cena, garancija, način dostave, prihranek.

Če pa je kupec šele v fazi prepoznavanja blagovne znamke (See) ali v fazi raziskovanja (Think), potem pa vsekakor nima dovolj informacij za odločitev o nakupu. In ker teh informacij nima, bo šel na spletno stran, kjer jih bo dobil. In večja verjetnost je, da bo tam (oziroma v njihovi fizični trgovini) potem tudi opravil nakup.

Spletne stran z informacijami o pralnem stroju

Pomembno je torej, da kupcu zagotovite čim več informacij za vse nakupne faze.

3. Poskrbite za optimizacijo spletne strani za lokalna iskanja

Kot je že Maja napisala v svojem blogu za lastnike fizičnih trgovin, je kar 46 % iskanj na Googlu lokalnih, kar pomeni, da uporabniki iščejo informacije, povezane z njihovo lokacijo. In 88 % uporabnikov na podlagi lokalnih iskanj na mobilnih telefonih pokliče ali obišče trgovino še isti dan.

Tudi zato je v primeru, da imate fizične trgovine, zelo pomembno, da svojo spletno stran optimizirate za lokalna iskanja, torej da delate tudi local SEO. Maja je v svojem blogu opisala, kako se lotiti optimizacije spletnih mest za lokalna iskanja, in če ga še niste prebrali, predlagam, da si blog preberete in z optimizacijo začnete čim prej.

Če vaša spletna stran ne bo optimizirana za lokalna iskanja, potem se na Googlu ne bo prikazala med prvimi zadetki glede na uporabnikovo lokacijo in večja verjetnost je, da bo kupec obiskal trgovino, ki se mu bo prikazala med zadetki.

Local SEO pa je pomemben tudi zato, da kupcem med brskanjem po spletni strani ponudite informacije o najbližji lokaciji ter zalogah na tej lokaciji.

4. Kupcem zagotovite Omnichannel izkušnjo in povežite online in offline kupce

Študije kažejo, da trgovci z močnim Omnichannel pristopom obdržijo 89 % več kupcev kot tisti, ki so na tem področju šibkejši.

Omnichannel pristop je usmerjen v kupca in mu zagotavlja poenotene informacije na vseh stičnih točkah.

Če želite povezati kupca na spletu in v fizični trgovini, je omnichannel obvezen. Le tako boste namreč tudi imeli vse podatke, ki jih potrebujete, na primer:

  • kdo raziskuje po spletu in kupuje v fizični trgovini;
  • kdo vseeno ostane na spletu in tam tudi opravi nakup;
  • kateri produkti se kupujejo na spletu in kateri več v trgovini;
  • kaj je kupca prepričalo, da je prišel v trgovino;
  • v kateri fazi nakupnega procesa je kupec in kaj moramo narediti, da ga potisnemo naprej po lijaku ipd.

Z vsemi temi podatki boste veliko lažje odgovarjali na potrebe kupcev in jim zagotovili najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Prav tako boste lažje poskrbeli za personalizirano ponudbo in sporočila ter kupce usmerjali tja, kjer želite, da opravijo nakup.

5. Kupce na spletu obvestite o akcijah v fizičnih trgovinah

Ker ljudje kar dobršen del dneva preživimo na spletu, pa je seveda tudi to dober razlog, da kupce nagovarjate tam, kjer so.

Splet vam ponuja ogromno kanalov, kjer lahko dosežete svoje kupce. Od spletnega oglaševanja, vsebinskega marketinga, socialnih omrežij in newsletterjev. Preko vseh teh kanalov lahko kupce usmerjate točno tja, kjer želite, da opravijo nakup.

Za konec

Na fizično in spletno trgovino ne smemo gledati kot na medsebojno konkurenco. Res je, da se spletna prodaja razvija z veliko hitrostjo, a vseeno spletna prodaja še dolgo ne bo dosegla prodaje v fizičnih trgovinah. Pomembno je, da se usmerimo v potrebe kupcev in odgovarjamo na njihove potrebe na tisti točki, kjer nas potrebujejo.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor