RankBrain – nov, pametni kriterij za rangiranje spletnih strani

Objavljeno v petek, 6. novembra 2015 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 2 min branja • Piše:

Živa Prelog

Pred kratkim je bil predstavljen nov kriterij, ki bo odslej vplival na dobljene rezultate v iskalniku. RankBrain je revolucionaren sistem, ki je za razliko od drugih faktorjev, ki vplivajo na pozicijo spletnih strani v iskalniku, sposoben lastnega učenja. Gre za umetno inteligenco, ki interpretira naša iskanja, razume naš jezik in nam na osnovi tega ponuja boljše rezultate iskanj. Prednost RankBraina je, da je sposoben razumeti, kaj pravzaprav iščemo – tudi takrat, ko je naš iskan termin dvoumen ali le posredno vezan na informacije, ki jih želimo.

Uporabniki v Google vsak dan vpišejo 450 milijonov popolnoma novih poizvedb. Glede na to, da je velik delež teh poizvedb dvoumnih, se je pogosto zgodilo, da Google ni vedno vrnil rezultatov, ki bi bili uporabni za posameznika. Da bi lahko uporabniško izkušnjo izboljšali, so sedaj med kriterije za razvrščanje uvrstili še RankBrain, ki pretvarja pisan jezik v matematične vektorje, razumljiv za računalnike. Na osnovi matematičnih izračunov je RankBrain torej sposoben predpostaviti, kaj uporabnik želi, hkrati pa je njegova prednost tudi v tem, da se nenehno uči in prilagaja iskalne rezultate. Ko program vidi besedo ali termin, s katerim je seznanjen, začne ugotavljati, kateri izrazi imajo podoben pomen, posledično pa skladno s tem filtrira dobljene rezultate. RankBrain vidi vzorce in povezave tudi med navidez nepovezanimi in kompleksnimi iskanji. 

RankBrain in optimizacija spletnih strani

RankBrain naj bi že v tem trenutku vplival na precejšen delež prikazanih iskalnih rezultatov, čeprav dejanskih številk o uporabi tega orodja nimamo. Lahko pa pričakujemo, da se bo v prihodnje razširil in močno vplival na iskalne rezultate – sploh zato, ker naj bi predstavljal tretji najpomembnejši kriterij pri rangiranju spletnih strani.

Vsebina bo torej postala še bolj pomembna, saj bo Google s pomočjo RankBraina še lažje povzel, kaj je na strani. Za optimizacijo spletnih strani to pomeni točno to, kar že ves čas poudarjamo: treba se je osredotočiti na potrošnike! Rešitev za doseganje višjih pozicij ni več v tehničnih manipulacijah na spletnih straneh, temveč v razumevanju potreb naših potencialnih strank. Tem moramo nuditi relevantne informacije oz. še več, dati jim moramo dodano vrednost.

Kako RankBrain spreminja uporabniško izkušnjo?

Za uporabnike to pomeni, da bodo sedaj rezultati bolj relevantni in hkrati lahko tudi posredno vezani na naša iskanja. Kot pravi strokovnjak za umetno inteligenco Greg Corrado, bo RankBrain prevzel vlogo človeškega sogovornika, ki razume, kaj želimo povedati, tudi takrat, ko se nismo najbolj jasno izrazili.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor