Reddit oglaševanje (ang. Reddit Ads) je zanimiva, a pogosto zanemarjena platforma pri oglaševalcih. Razlogi so predvsem v tem, ima Reddit v primerjavi z ostalimi družbenimi platformami manjše št. uporabnikov, povprečni oglasi dosegajo nižje CTR in ni prodajno usmerjen kanal. A podjetja, ki pogledajo onkraj teh omejitev, Reddit prepriča predvsem z zelo aktivnimi (engaged) uporabniki ter zanimivim, nišnimi možnostmi targetiranja.
V nadaljevanju si bomo pogledali specifike oglaševanja ter se osredotočili na naslednje tematike:
– Kaj je Reddit?
– Pomanjkljivosti Reddit oglaševanja
– 3 nasveti za oglaševanje
TLDR; Reddit oglaševanje je zanimivo še posebej za ciljanje nišnih uporabnikov, ki so Redditova največja prednost in največja slabost. Blog pa zaključimo s 3 nasveti za oglaševanje: oglas naj deluje “native”, zato se podajte v džunglo Reddita, pri tem pa so vam lahko v pomoč najpogostejše kratice. Reddit Slovenija? Tudi v Sloveniji lahko dosežete kar nekaj ljudi, za točno številko pa vas vabim k branju.
Kaj je Reddit?
Če ste eni izmed tistih, ki se sprašujejo “Kaj je Reddit?”, vam odgovorim z najkrajšim možnim odgovorom: spletna platforma, ki je namenjena predvsem izmenjavi mnenj in deljenju znanja.
Uporabniki, ki so zainteresirani za specifično tematiko, kot je npr. marketing ali gaming, se pridružijo tematskemu subredditu (skupini), kjer preživljajo svoje online ure ter se družijo s so- in drugače mislečimi uporabniki.
Na platformi pa najdemo tudi veliko bolj nišne skupine, vse od priprave kombuče, o raznih bolezenskih stanjih, nasvetih za življenje do morbidne realnosti itd. In ravno zaradi te nišnosti so Reddit oglasi (ang. Reddit Ads) odlični tudi za oglaševalce, saj omogočajo targetiranje tudi zelo specifičnih interesnih skupin.
Če vas skrbi uporaba na domačih tleh, naj vas potolažim, da je tudi Reddit Slovenija vedno močnejša skupina uporabnikov. Sodeč po Redditu, lahko v Sloveniji dosežemo nekje med 330.000 in 420.000 ljudi. In glede na izzive digitalnega marketinga, pri katerih vseh jajc res ni dobro hraniti v isti košari, Reddit izgleda kot super kanal za testiranje.
Pomanjkljivosti Reddit oglaševanja
Ni vse zlato, kar se sveti, zato je edino pravilno, da omenimo tudi nekaj glavnih pomanjkljivosti Reddita:
- Omejen doseg
Največja prednost, ki smo jo omenili – nišnost občinstva – je obenem tudi največja pomanjkljivost, saj se na Reddit platformi nahaja res specifična niša uporabnikov, ki pa na platformi preživijo povrečno 24 minut na dan. (USA, Statisa 2023).
- Omejen tip kampanj
Če ste navajeni Meta oglaševanja, ki podpira različne formate in tipe kampanj, je Reddit zaenkrat še vedno v povojih, predvsem npr. kampanje za zbiranje podatkov (ang. lead-generation) ali pa kampanje za prenos aplikacije (ang. App install), vse pa delujejo na CPM (plačilo za 1000 prikazov) ali CPC model, torej plačilo na klik, pri video oglaševanju pa plačamo na ogled (CPV).
- Negativni komentarji
Ker je platforma v prvi vrsti namenjena izmenjavi mnenj, uporabniki nimajo zadržkov pred dajanjem mnenj tudi na oglase. Vkolikor pa jih oglas razburi pa spodbujajo ostale uporabnike, da oglas ocenijo negativno (downvote) in s tem sporočijo svoje nestrinjanje. Negativne ocene načeloma ne vplivajo na samo oglaševanje, lahko pa veliko število negativnih ocen škoduje brandu.
3 nasveti za oglaševanje
Ker uporabniki primarno iščejo informacije, je ključno, da:
- oglas na prvo žogo ne deluje kot oglas, ampak da se zlije z okolico kot “native” oglas, obenem pa si vseeno želite pritegniti uporabnikovo pozornost, tako da testirajte tudi bolj vpadljive oglase.
- Uporabljajte jezik Redditovcev, zato vam priporočamo, da pred začetkom oglaševanja nekaj časa preživite v džungli Reddita in spoznate na kakšen način uporabniki komuncirajo, kakšne objave delujejo ter kaj moti uporabnike. To vam bo pomagalo pri pripravi oglasov.
- Čas je denar, uporabniki pa so veliki pristaši kratic. Najbolj popularne so naslednje:
- TL;DR: Too Long; Didn’t Read
- AMA: Ask Me Anything
- TIL: Today I Learned.
- ELI5: Explain Like I’m 5
- OP: Original Poster
- [OC] Original Content
Ena izmed ključnih besed tokratnega bloga je zagotovo Reddit, takoj za tem pa ji sledi “nišni uporabniki”. 🙂 Upam, da sem vam razblinila vprašanje “Kaj je Reddit” in vam platformo uspela predstaviti kot še neizkoriščen, a zares potencialen kanal, ki bi ga bilo dobro vključiti v vašo strategijo za prihajajoče leto!
Če ste morda že sprobali, me zanima prevsem vaše mnenje in izkušnje z Reddit oglasi. Če pa ste tu, ker vas zanimajo in bi jih želeli preizkusiti tudi sami, a ne veste kako ali kdaj, saj imate dovolj drugih aktivnosti – kontaktirajte nas, z veseljem vam pomagamo pri rasti!