Spletni sezonski trendi 2016

Objavljeno v ponedeljek, 24. april 2017 v kategoriji Infografike. Članek za 3 min branja • Piše:

Živa Prelog

Ste kdaj brskali po svoji spletni strani prek mobilnega telefona? Ste se kdaj skušali vživeti v uporabnike vaše spletne strani in se vprašali, kaj točno želijo na strani doseči? Ste vedeli, da se uporabniki na mobilnih napravah vedejo drugače kot na osebnih računalnikih? V Red Orbitu že od leta 2011 zbiramo in analiziramo podatke, da bi vedeli, kaj točno se dogaja na slovenski spletni sceni, s čim se ukvarjajo uporabniki in v kaj se bo treba usmeriti v bodoče. 

Tudi letos smo se lotili analize in se spraševali, kako naprave, obdobja in panoge vplivajo na vedenje uporabnikov na spletu – konkretneje na obiske, povprečno število ogledanih vsebin in povprečni čas na strani. Zbrali smo podatke 154 strani z 20.872.544 organskimi obiski in jih statistično obdelali. In kaj smo ugotovili?

Na kratko: prihaja doba mobilnih telefonov, ki narekuje korenite spremembe v pristopu do digitalnega marketinga, saj se ljudje na mobilnih napravah vedejo drugače. Podatki so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike glede na napravo in čas obiska spletne strani ter glede na število ogledanih vsebin. Lani so uporabniki na mobilnih napravah po spletu brskali predvsem od oktobra do decembra, na kar je najverjetneje vplival trend rasti uporabe mobilnih telefonov, na osebnih računalnikih pa so bili bolj intenzivno prisotni januarja in februarja. Na svojih osebnih računalnikih so v povprečju obiskali 1 stran več kot na mobilnih napravah. Večjih razlik ni le v času, ki ga preživimo na strani. Po povprečno 1 minuti in nekaj sekundah bomo uporabnika izgubili, ne glede na to, na kateri napravi se nahaja.

Ključno vprašanje, ki se pri vseh teh analizah in podatkih postavlja, je, kaj lahko storimo in kako lahko vse te spremembe izkoristimo sebi v prid?

1.    Ne izgubljajte časa in optimizirajte čas nalaganja strani (ang. page speed)

 

Kot že omenjeno, imate približno 1 minuto in vsem uporabnikom se blazno mudi. Zato nikakor nima smisla, da njihov čas zapravljate za nalaganje strani.

Ta točka je precej alarmantna. Analiza je pokazala, da je povprečen čas nalaganja strani 5,11 s. Uporabniki zganjajo paniko že, če se v roku 1 sekunde nič ne premakne in po 5 sekundah čakanja obstaja 90 % možnosti, da bodo takoj zapustili stran, zato je ta čas ABSOLUTNO predolg. Pametno je, da se najprej in takoj (AMPAK RES TAKOJ!) posvetite izboljšanju hitrosti nalaganja. Tisti, ki ne veste, kaj ovira hitrost nalaganja, imate na tej povezavi plonk listek: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Vpišite svojo spletno stran in preverite, kaj morate izboljšati. Naknadno pa priporočam, da poskrbite za implementacijo AMP (ang. accelerated mobile page), ki vam bo izrazito pospešil nalaganje strani na mobilnih telefonih (za vse tiste, ki še nič ne veste o AMP, je nujno, da si preberete: Sedanjost in prihodnost mobilnih spletnih strani.

2.    Bodite »mobile-friendly«, saj delež uporabe mobilnih telefonov raste

 

V naši analizi je bilo 26 % vseh sej na spletni strani opravljenih prek mobilnih naprav in če pogledamo še Andraževo analizo, lahko vidimo, da je decembra 35 % vseh sej (ne samo organskih) opravljenih prek mobilnih naprav. Morda se številka ne zdi velika, a dejstvo je, da eksponentno raste. In čas je, da se temu prilagodimo. Odprite svojo spletno stran na mobilni napravi in jo testirajte! Skušajte se vživeti v vlogo svojega uporabnika in preglejte, če vam stran nudi dobro uporabniško izkušnjo. Ker podatek o tem, da je na mobilnih napravah manj ogledanih podstrani, lahko pomeni tudi, da ljudje enostavno nimajo možnosti prehajati na druge, povezane vsebine.

3.    Razmišljajte drugače oz. think mobile

 

Ugotovili smo, da uporabniki iščejo različne stvari prek različnih naprav. Obdobja največjega obiska spletnih strani se spreminjajo glede na naprave in zato mora biti načrtovanje spletnih strani bolj kompleksno in dovršeno. Ni dovolj, da naša strategija temelji le na osebnih računalnikih. Nujno je, da razmislimo tudi o tem, kaj in kako bodo uporabniki iskali na spletu. Pred novim letom lahko na primer na mobilnih telefonih ponudite inovativne načine iskanja daril za najbližje ali pa ideje za okraševanje doma. Ko pa se novoletna norija konča, se osredotočite na osebne računalnike in razmišljajte o tem, kaj, kdaj in kako uporabniki berejo, kaj jih zanima in kako bi jim lahko ponudili neko dodano vrednost. Seznanite jih s svojo blagovno znamko, saj boste tudi s tem močno prispevali k uspehu svoje strani. 

Torej, kaj pravijo trendi 2016? Pravzaprav nič presenetljivega, nam pa potrjujejo, da je res čas, da začnemo resno razmišljati, kako bomo svojo strategijo digitalnega nastopa spremenili, da bomo zmagali tako na mobilnih napravah kot tudi na osebnih računalnikih.

 

Spletni trendi 2016

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor