Trendi digitalnega oglaševanja, ki bodo zaznamovali leto 2020

Objavljeno v ponedeljek, 10. februarja 2020 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 5 min branja • Piše:

Tjaša Skubic

Če se ukvarjate z digitalnim oglaševanjem, vam je verjetno že jasno, da taktike, ki trenutno dobro delujejo in dajejo želene rezultate, tega ne bodo zagotavljale vedno. Okolje oglaševanja na spletu se nenehno razvija, hiter napredek zmožnosti novih tehnologij pa ima pri tem veliko vlogo. Hkrati se v oglaševalskem prostoru na spletu pojavlja vedno več konkurence, kar vpliva na zviševanje cen oglaševanja. Za čim večjo uspešnost je treba nenehno spremljati spremembe in najnovejše trende, ki omogočajo ohranjanje želenih rezultatov ali v najboljšem primeru podajo nove ideje, s katerimi jih lahko še izboljšamo. 

Tokrat ne bom izgubljala besed o glasovnem iskanju, pomenu videa v oglaševanju, chatbotih in mikrovplivnežih, v katerih naj bi potrošniki še videli nekaj pristnosti. Osredotočila se bom na področje marketinških strategij, spreminjanja potrošniških navad in raziskovanja novih potencialnih platform za oglaševanje. Morda pa najdete kakšno idejo, ki lahko izboljša vaše oglaševanje na spletu in prispeva k doseganju želenih rezultatov.

1. Ciljanje generacije Z

V zadnjih letih je bilo veliko povedanega o milenijcih in prilagajanju komunikacije oglaševanja njihovemu načinu razmišljanja, sedaj pa je čas, da spoznamo generacijo Z.

Kdo so predstavniki generacije Z?

  • To so osebe, rojene med letoma 1995 in 2010.
  • Morda ste slišali za generacijo Y? Govorimo o isti skupini, le drugem poimenovanju.
  • Rojeni so bili s tehnologijo. Dobesedno. Že v najrosnejših letih so raziskovali možnosti, ki jih ponuja uporaba mobilnih telefonov in tablic.
  • Njihov povprečen čas koncentracije je dolg le 8 sekund, kar najbrž pomeni, da so tale članek prenehali brati že kar nekaj odstavkov višje.
  • So izredno zahtevni potrošniki, ki od podjetij zahtevajo transparentnost. Cenijo družbeno odgovorna podjetja in podrobno proučijo njihovo delovanje, preden se odločijo za nakup.

Kako lahko prilagodite vaše spletno oglaševanje, namenjeno generaciji Z?

  • »Mobile first« razmišljanje je ključno. Če še niste, je sedaj pravi čas, da enkrat za vselej več časa posvetite pregledu, kako bodo vaši oglasi in spletna stran vidni na mobilnih napravah, saj podatki že sedaj kažejo, da njihova uporaba prevladuje.
  • Če imate možnost, se osredotočite na promocijo trajnostnih problemov in poudarite, kako vaše podjetje pripomore k njihovemu izboljšanju.
  • Ne zanemarite objav na družbenih omrežjih. Ne zanašajte se le na plačljivo oglaševanje na spletu in vsebine na vaši spletni strani, ampak se posvetite tudi organskim objavam na Instagramu, Twitterju, Snapchatu in TikToku.

2. Kreativnost se vrača na prikazno oglaševanje

 Zaradi vedno večje razpoložljivosti števila podatkov je v spletnem oglaševanju največ časa posvečenega ravno njihovi analizi. Vzporedno se je razvilo tudi prepričanje, da kreativnost v oglaševalskih kampanjah ne vpliva na drastično izboljšanje rezultatov in da ni smiselno posvečati preveč časa iskanju kreativnih idej, saj se njihovega vpliva ne da niti natančno izmeriti. Ta čas bi bilo smotrneje uporabiti za analiziranje, preračunavanje in optimiziranje.

Prišel pa je čas, da v večji obzir vzamemo tudi kreativo, ki pritegne pozornost strank. Kot pri vseh stvareh v življenju je tudi tukaj najbolje, če uberemo srednjo pot in združimo kreativo in podatke.  

Kako združiti kreativnost in podatke?

  • Uporabite toplotne slike (ang. heatmaps), saj lahko z njihovo pomočjo dosežete boljše razumevanje obiskovalcev vaše spletne strani – kam kliknejo, kako daleč se pomaknejo, kaj gledajo in kaj ignorirajo.

(Vir: https://returnonnow.com/2017/09/heatmaps-increase-conversion-rate/)

  • Delajte A/B-testiranja, ki omogočajo, da s pomočjo podatkov iz prve roke prepoznate, kateri kreativni elementi, npr. barve ali slike, delujejo bolje pri določeni ciljni skupini. Oglas z velikim zelenim gumbom za poziv k akciji (ang. call to action) bo morda generiral več klikov kot oglas z rožnatim gumbom.
  • V svojih kampanjah ne pozabite postaviti tudi dinamičnih oglasov (če vaša oglaševalska platforma dopušča to možnost). Oblikujte variacije z različnimi besedili, kreativami in interaktivnimi dodatki, ki bodo zanimive pravemu občinstvu ob pravem času in na pravem mestu. Sistem bo prepoznal, katera kombinacija prinaša najboljše rezultate in bo več denarja namenil prikazu teh oglasov.

3. Oglaševanje na alternativnih platformah

Že nekaj let zapovrstjo sta v ospredju spletnih oglaševalskih platform Facebook in Google, v zadnjem času pa je na popularnosti pridobil tudi LinkedIn. Vse omenjene platforme v tem trenutku še dosegajo dobre oglaševalske rezultate, vedno težje pa je na njih izstopati ali narediti velik učinek z manjšim oglaševalskim proračunom.  

Prav zato je letos idealna priložnost, da svoje oglaševanje razširite tudi na preostale oglaševalske platforme, kot so npr. Twitter, Quora, Reddit, Pinterest, Apple Ads, TikTok in številne druge. Seveda se je smiselno vprašati, kakšen je vaš končni cilj oglaševanja in na kateri od platform se zadržujejo predstavniki vaše ciljne skupine.

Preverite, koliko ljudi lahko dosežete (kar je odvisno od države, v kateri poteka vaše oglaševanje) ter katere možnosti ciljanja ponuja posamezna platforma. Nekaj več o posamezni platformi pa sledi v enem izmed naslednjih blogov.

4. Več časa in denarja namenjenega za ohranjanje obstoječih strank

Razpoložljiva oglaševalska sredstva večkrat razporedimo v kampanje, namenjene pridobivanju novih strank, premalo pa se v svojih digitalnih strategijah osredotočamo na ohranjanje že obstoječih odnosov z njimi.

Kakšne so prednosti zadrževanja in ohranjanja obstoječih strank?

Poleg tega, da je strošek pridobitve novih strank občutno višji, kot je cena za izvajanje kampanj, katerih cilj je zadrževanje in grajenje odnosa z obstoječimi strankami, ima takšen način oglaševanja tudi druge prednosti. Z njim pridobimo možnost nadgradnje prodaje in navzkrižne prodaje izdelkov ali storitev.

Hkrati s skrbjo za obstoječe stranke povečamo njihovo zadovoljstvo z našo storitvijo, kar poveča verjetnost, da bodo v prihodnje namenile kakšno dobro besedo v našem imenu tudi ostalim. To pa je nenazadnje zelo pomembno, saj po nekaterih podatkih v največji meri ravno dobra referenca že obstoječih uporabnikov izdelka ali storitve pripomore h končni odločitvi za nakup.

5. Kontekstualno ciljanje

Posvetite se kontekstualnemu ciljanju in ga vključite v svoje oglaševalske kampanje. Takšen tip ciljanja uporabnikov omogoča, da svoje oglase predstavite ciljnemu občinstvu na nevsiljiv, naraven način, kar pripomore k izboljšanju angažiranosti in s tem tudi k potencialu za pridobivanje novih kupcev.

Kaj sploh je kontekstualno ciljanje?

S pomočjo kontekstualnega ciljanja lahko oglase prikazujete na tistih spletnih straneh, ki so vsebinsko povezane z oglasom. Ti tako dosežejo uporabnike, ki se zanimajo za določeno vsebinsko področje. Določite lahko nabor ključnih besed ali tematik, na osnovi katerih želite prikazovati oglase. Pravzaprav gre za umestitev najustreznejših oglasov v pravi kontekst. Na primer oglas za avto na strani recenzij avtomobilov.

Zakaj bo takšno ciljanje izboljšalo stopnjo doseganja konverzij?

Ker se bodo oglasi prikazovali samo na tistih straneh, ki so najbolj relevantne za promocijo vaših izdelkov ali storitev. To bo omogočilo, da bo vaše oglaševanje vidno tisti ciljni publiki, ki je v večji meri pripravljena opraviti nakup vašega izdelka ali storitve.

To je le nekaj trendov, ki se trenutno pojavljajo na področju digitalnega oglaševanja. Vendar, kot sem napisala že na začetku, se to področje spreminja izredno hitro, zato ne dvomim, da obstaja še veliko drugih, ki so za nas, digitalne marketingaše še kako pomembni.

Kateri trendi pa bodo po vašem mnenju najbolj zaznamovali letošnje leto?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor