UGC – ključen element strategije digitalnega marketinga

Objavljeno v četrtek, 1. februarja 2024 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 6 min branja • Piše:

Monika Pjevac

Ste že slišali za najnovejšo čarovnijo v digitalnem marketingu? Seveda govorimo o UGC – uporabniško generirani vsebini. To ni le še en marketinški buzzword, ampak pravi zaklad v svetu, kjer so pristne izkušnje bolj vredne kot zlato. Od fotografij in videoposnetkov, ki jih delijo vaši strastni uporabniki, do tistih iskrenih ‘to moraš sprobati’ priporočil – UGC je tisti pravi ‘influencer’, ki ga ne moreš kupiti (no, vsaj ne neposredno).

Ja, to je čar UGC-ja. Vsaka fotografija, vsak tvit, celo najbolj naključen TikTok ples, ki vključuje vaš produkt, je kot neplačan oglas. In verjemite, v svetu, kjer vsi zasledujemo avtentičnost kot otroci sladkarije, je ta avtentična, neurejena vsebina vaših uporabnikov pravi jackpot.

Torej, pripravite se, ker bomo raziskali, kako ta dragulj vključiti v vašo marketinško strategijo in narediti vašo znamko tako všečno, da jo bodo vsi želeli deliti!

UGC – Novodobno priporočilo od ust do ust

Dandanes se digitalni marketing in oglaševanje neprestano spreminja, pri čemer postaja vse bolj očitno, da je vsebina, ki jo ustvarjajo uporabniki (UGC), ključnega pomena za uspešno promocijo izdelkov in blagovnih znamk.

UGC, ali uporabniško generirana vsebina, je kot svež veter v svetu digitalnega marketinga. Predstavljajte si to, kot novo dobo priporočil od ust do ust, vendar z večjo raznolikostjo in kreativnostjo. Pa si poglejmo, kaj vse je UGC in kako ga lahko izkoristimo v vašo korist.

Vsebina, ki jo ustvarjajo uporabniki (UGC), je lahko katerakoli vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki/potrošniki in ne blagovne znamke.

Vrste UGC vsebin

Ko gre za UGC, se lahko vse vrti okoli slike in videoposnetkov, ki jih delijo vaši uporabniki. Kdo bi si mislil, da bo nekoč vaš najboljši marketinški pripomoček telefon v rokah vaše stranke?. Konec koncev, kdo bi bolj zaupal vaši znamki kot tisti, ki so jo že preizkusili? Uporabniško generirana vsevina lahko zajema širok spekter vsebin, ki jih ustvarijo vaše stranke in uporabniki. To so lahko slike in video posnetki, vsebina na družbenih omrežjih, pričevanja (testimonials), ocene izdelkov, prenosi v živo (live) in celo blog objave. Vse te vrste UGC-ja, lahko fino dopolnijo vašo “marketinško mineštro” in pripomorejo k večji vključenosti uporabnikov in uspešnosti vašega poslovanja.

  • Slike & Video: Uporabniki delijo svoje izkušnje z izdelki ali storitvami v obliki slik in videoposnetkov.
  • Social Media Vsebina: Vključuje objave, komentarje in interakcije na družbenih omrežjih.
  • Testimonials: Mnenja in pričevanja strank o izdelkih ali storitvah.
  • Ocene Izdelkov: Uporabniki ocenjujejo izdelke in delijo svoje izkušnje.
  • Live Streams & YouTube: Uporabniki ustvarjajo vsebino v realnem času, ki jo drugi lahko spremljajo.
  • Blog Objave: Uporabniki pišejo blog objave o svojih izkušnjah z izdelki ali storitvami.

Kako pridobivati UGC?

Pa poglejmo, kako uloviti to čudežno zverino UGC. Ni treba postaviti pasti; samo odprite oči in ušesa – in seveda svoje digitalne kanale.

Vaši kupci? Ti so vaši zlati rudniki idej, ki že delijo svoje izkušnje in mnenja na vsakem koraku. In kaj pa tisti, ki so vam zvesti kot kužek? No, lojalne stranke so kot ambasadorji vaše blagovne znamke, ki radi delijo svoje ljubezenske zgodbe o vaših izdelkih.

Ne pozabimo na zaposlene – ti notranji junaki lahko dajo tisti iskren vpogled v ‘življenje za kulisami’, ki ga vsi obožujemo.

 In ja, obstajajo tudi profesionalni UGC ustvarjalci, pravi umetniki v svojem svetu, ki lahko vašemu brandu dodajo tisti ‘wow’ faktor.

Torej, pripravite se na potovanje, kjer boste svojo blagovno znamko videli skozi oči tistih, ki jo resnično živijo in dihajo.

Pridobivanje vsebine UGC ni tako zahtevno, kot se morda zdi. Lahko uporabite naslednje taktike:

  • Vprašajte Stranke za Povratne Informacije: Aktivno komunicirajte s svojimi strankami in jih spodbujajte, da delijo svoje mnenje in izkušnje z vašimi izdelki ali storitvami.
  • Ustvarite Poseben Hashtag: Spodbujajte svoje stranke, da uporabijo poseben hashtag, s čimer bodo enostavno označili svoje vsebine in omogočili sledenje.
  • Tekmovanje na Instagramu: Organizirajte tekmovanje, ki spodbuja uporabnike, da delijo svoje ustvarjalne vsebine, povezane z vašo blagovno znamko..
  • Pridobite si nekaj točk z vplivneži: Sodelujte s vplivneži, ki imajo verodostojnost in zaupanje vaše ciljne publike.
  • Ustvarite program angažiranja zaposlenih in ambasadorjev: Vključite svoje zaposlene (EGC – Employee Generated Content) ali lojalne stranke (ambasadorja blagovne znamke) v ustvarjanje vsebin UGC.
  • Ponudite svojim strankam ugodnosti: Spodbujajte stranke z nagradami, popusti ali ekskluzivnimi ugodnostmi za sodelovanje pri ustvarjanju vsebin UGC.

TikTok UGC je pristen pokazatelj, da je vaš izdelek vreden nakupa. Uporabniki lahko vidijo, da ljudje, ki so takšni kot oni, nosijo ali uporabljajo izdelek, kar močno vpliva na njihovo željo po nakupu.

Vplivneži in TikTok

Ste morda opazili, kako so ‘mini’ oz. nano influencerji postali novi velikani v digitalnem vesolju? Ja, mikro in nano influencerji so na sceni in delajo čudeže s stopnjo interakcije, ki je tako intenzivna, da se mega-influencerji lahko skrijejo. Majhni, a mogočni, ti vplivneži so kot vaš najboljši sosed ali najboljši prijatelj, ki vam zaupa najboljše skrivnosti – pristni in prepričljivi.Micro oz. nano vplivneži so cenejša oblika sodelovanja z vplivneži, kateri lahko v vašem imenu ustvarjajo avtentične in zanimive vsebine. So tudi izjemno prilagodljivi in kreativni.

In potem je tu TikTok, ki ni več le plesni izziv za najstnike, ampak prava tržna arena, kjer se vsakdanji junaki spremenijo v vsebinske guruje. Tu, na tem čarobnem odru, se dogaja prava magija UGC-ja, kjer lahko vidite, kako se izdelki uporabljajo v ‘resničnem’ življenju, kar daje popolnoma novo dimenzijo nakupnim odločitvam uporabnikov.

Hashtag #TikTokMadeMeBuyIt je pravi fenomen na TikToku. Ta trend je postal tako priljubljen, da lahko dejansko vpliva na prodajo izdelkov. Je kot digitalna verzija “od ust do ust” priporočila, ampak z milijoni gledalcev.

Gre za to, da ljudje delijo izdelke, ki so jih kupili zaradi TikToka. Vsi poznamo tisti občutek, ko vidiš nekaj super kul na TikToku in si misliš: “To moram imeti!” in potem se dejansko spraviš na nakup in kupiš! No, točno to. Uporabniki delijo svoje nakupe, ki so jih navdihnili TikTok videi – od kozmetike, oblačil, tehnologije do kuhinjskih pripomočkov in opišejo svoje izkušnje.

55,9 % žensk in 51 % moških pripadnikov generacije Z (Zoomers) pri iskanju informacij o blagovnih znamkah najprej obišče družbena omrežja.

Statistično gledano, je zaupanje v uporabniško generirano vsebino ogromno. Več kot 90% marketinških strokovnjakov prisega na moč pristnosti in kakovosti, ki jo prinaša UGC.

Toda ne pozabite, tudi če je UGC zlato, ga je treba še vedno izkopati. Tukaj pa nastopijo naši mikro in nano junaki, ki nam pomagajo pri premagovanju časovnih ovir pri ustvarjanju vsebin, ki so tako avtentične kot zanimive.

UGC v Marketinških kanalih

Razširimo svoja obzorja z uporabniško generirano vsebino! To ni le nekaj, kar vržete na svoje družbena omrežja in upate na najboljše. Ne, ne, UGC je kot vsestranski igralec, ki zablesti na vsakem kanalu. Od plačanega oglaševanja, kjer vaši uporabniki postanejo neplačani promotorji (kako ironično, kajne?), do spletnih strani, kjer se odzivi in fotografije strank pojavljajo kot zvezde vašega domačega zaslona. In ne pozabimo na SEO – Google obožuje avtentičnost, prav tako kot vaši potrošniki. E-mail marketing? Oh, da, spremenite tisti običajen in dolgočasen prodajni email v zgodbo, ki jo je napisala ena od vaših zadovoljnih strank. V svetu UGC-ja je vse mogoče, če le veste, kako to vsebino uporabiti v svoj prid. Saj veste, včasih je tisto, kar pravijo drugi o vas, veliko bolj prepričljivo kot tisto, kar pravite vi sami. Sprejmite izziv in spremenite UGC v svojega najboljšega zaveznika v digitalnem marketingu!

PPC Lijak

  • TOFU (Top of the funnel):Poudarite izobraževalne vsebine s pomočjo UGC v obliki edukativnih videoposnetkov in pred-in-po primerjav.
  • MOFU (Middle of the funnel): Izpostavite svojo ponudbo z UGC testimoniali in produktnimi videi (product showcase).
  • BOFU (Bottom of the funnel): Spodbudite nakup z raznimi ocenami in testimoniali.

Konec paradigme “Od Enega do Številnih”

Vir: lxahub.com

Tradicionalno oglaševanje je kot stari glasbenik, ki odhaja z odra – počasi, boleče in pred očmi javnosti. V svetu, kjer se vsak dan rojeva na tisoče digitalnih novosti, se zdi, da je tradicionalno oglaševanje prestalo svoj zenit. Namesto da bi se trudili z oglaševanjem, ki ga večina ljudi ignorira ali se mu izogiba, je čas, da sprejmemo nove pristope. Vključevanje UGC-ja je svež veter, ki prinaša nove priložnosti za dvosmerno komunikacijo in resnično povezovanje s potencialnimi strankami. Z uporabniško generirano vsebino gradimo mostove zaupanja in avtentičnosti, kar je v svetu digitalnega marketinga vredno več kot katerikoli plačani oglas.

Zato, ne zamudite tega vlaka. Vključite UGC v vašo strategijo in začnite graditi resnično povezanost z vašimi strankami. In če vam zmanjka idej ali potrebujete malce nasveta, kako vse skupaj speljati – ekipa RedOrbit je tukaj za vas.

Kontaktirajte naše svetovalce!

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor