Zlata vreden festival

Objavljeno v sreda, 16. oktober 2013 v kategoriji Konference. Članek za 4 min branja • Piše:


Kdo je odšel z največjim nasmeškom na obrazu?

Letošnjega tekmovalnega programa so se udeležile številne kreativne agencije iz kar 37 držav nove Evrope, na festivalu pa je bilo skupno podeljenih preko 100 nagrad. Žirija je imela kar nekaj dela, saj je bil nivo prijavljenih kampanj resnično kvaliteten. Za agencijo leta je bila razglašena makedonska agencija New Moment New Ideas Company, ki je med drugim prejela tudi največ (kar 4) velikih nagrad Zlatega bobna za akcijo »10 meters apart«, ki spodbuja integracijo in strpnost med različnimi religijami. Omenjena kampanja pa še zdaleč ni bila edina, ki se je dotaknila enega izmed perečih družbenih problemov in je bila nagrajena z eno najprestižnejših nagrad Zlatega bobna. Finska kampanja »Monsters«, ki je zmagala v sekciji Film, se je na ganljiv način dotaknila problematike alkohola v družini in je ob prevzetju nagrade požela enega največjih aplavzov publike. Sorodne tematike, in sicer problema nasilja nad ženskami, se je dotaknila kampanja »One photo a day in the worst year of my life« agencije Saatchi&Saatchi, ki je izkostila trend objavljanja avtoportretov na družabnih omrežjih za prikaz posledic dlje trajajočega nasilja. Prav tako je kamapanjo »Days of hope«, ki je obravnavala problematiko brezdomcev na povsem inovativen način, zasnovala agencija Saatchi&Saatchi, akcija osveščanja pa je potekala v kar 4 državah. V agenciji McCann Erickson Digital so se na kreativen način lotili problematike vse večjega odstotka starejših upokojencev s kampanjo »Donate with style«, kjer so vse večje zanimanje mladih za originalne vintage kose oblačil izkoristili za oblikovanje unikatne kolekcije oblačil, katere izkupček je seveda šel v dobrodelne namene. Podobno kot je izraelska kampanja za osveščanje svoje ciljne publike izkoristila modo, se je poljska kampanja za boj raka na dojki »Rak ‘n’ roll« poslužila glasbe. S svojo prebrisanostjo je velik aplavz požela tudi romunska kampanja proti diskriminaciji »Why don’t you come over?«, ki je po besedah avtorjev bila dokončana v rekordnem času 1 dneva kot inteligenten odziv na neokusno kampanjo britanskega parlementa, ki je z oglaševalsko kampanjo želela odvrniti Romune od množičnega priseljevanja v Veliko Britanijo. Med digitalnimi in interaktivnimi kampanjami je veliko uspeha požela finska kampanja »Adidas window shopping«, kampanji »Bucharest, not budapest« in »Polish diacritics campaign« pa sta navdušili predvsem s svojo ironično noto. Slovenci v tekmovalnem delu žal nismo blesteli, saj smo odnesli samo eno zlato nagrado, in sicer za vizualno podobo longboardov, ki so jo zasnovali v agenciji VBG. Odlične kampanje pa se še zdaleč ne končajo tukaj, zato toplo priporočam ogled vseh nagrajenih, če že ne vseh prijavljenih del na uradni spletni strani Zlatega bobna.

Na mladih svet stoji …

Zlati boben je vnovič dokazal, da daje velik poudarek tudi izobraževanju mladega kadra. Pred pričetkom festivala so se mladi lahko udeležili tekmovanja »Beat the drum for a change«, kjer so morali zasnovati plakat za spodbujanje zaposlovanja ženskega kadra na vodilnih položajih v oglaševalskih agencijah. Romunska ekipa prijateljev, ki so si nadeli kar ime »Friends Advertising«, je zmagala s sklopom treh oglasov »Let me, believe me, trust me«, ki temeljijo na ideji, da za vsako uspešno oglaševalsko kampanjo, podobno kot za vsakim uspešnim moškim, stoji ženska. Preprosto in učinkovito.Poleg tega so se mladi do 30. leta lahko, letos prvič, med samim festivalom dobili na »hitrih zmenkih« (t. i. portfolio speed dating) z vidnimi strokovnjaki iz oglaševalske stroke in z njimi pokramljali o svojih idejah. To pa še ni vse – 24 mladih iz različnih oglaševalskih agencij in različnih držav je bilo zbranih med vsemi, ki so izrazili željo za sodelovanje v »Publicis Drum Award« tekmovanju. Med srečneži, ki so z zgodbo o kovancu za 1 evro navdušili žirijo, sem bila tudi sama in tako sem imela možnost izkusiti, kako dejansko poteka delo na projektu v ad hoc sestavljeni mednarodni ekipi. Vsi udeleženci tekmovanja smo se prvič srečali na otvoritvenem dnevu festivala, ko so nas tudi razporedili v štiri skupine in nam predstavili brief, za katerega smo morali v pičlih treh dneh oblikovati rešitev in jo kasneje predstaviti tako žiriji kot publiki. V našem primeru smo za ugledno in dobrostoječo banko morali poiskati način za promocijo posojil za nakup stanovanja med mladimi Slovenci, predvsem moškimi. Pri implementaciji našega predloga smo morali uporabiti vsaj 3 kanale, na srečo pa si nam ni bilo potrebno pretirano beliti glave z budgetom, ker smo (najbrž prvič in zadnjič v življenju) razpolagali z neomejenimi, seveda fiktivnimi, sredstvi. Na koncu je žirijo najbolj navdušila skupina »Team blank«, ki je s svojo kampanjo »Move on, chicken« nasmejala tudi dobršen del občinstva. In za kakšno idejo pravzaprav gre? Najbolj radovedni boste morali še malo počakati, saj tako zmagovalna kot ostale tri prezentacije še niso objavljene, si pa jih bo moč v kratkem ogledati na Facebook strani Publicis Drum Awarda.

Letos torej ni bilo sreče na tekmovanju, kljub temu pa sem zelo vesela, ker sem imela možnost delati z izjemno ekipo talentiranih kreativnih ljudi in prisluhniti vrhunskim predavateljem s celega sveta. Ne nazadnje vsi vemo, da ni pomembno zmagati, pomembno je sodelovati. Slovenija potrebuje še več takih festivalov in upam, da bo v prihodnje še več slovenskih agencij prepoznalo vrednost takega festivala in ga z veseljem podprlo. Se vidimo naslednje leto torej!

Foto: Bojan Šverko/Mitja Ličar, festival Zlati boben/MM

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor