3 velike spremembe ali zakaj nam Google ne pusti ležati na plaži

Objavljeno v ponedeljek, 1. avgust 2016 v kategoriji Google AdWords. Članek za 4 min branja • Piše:

Maja Dolšak


Naročite se na podcast v iTunes

Poletje je tisti čas, ko si lahko človek napolni baterije. Ležiš na plaži, odmisliš cel svet, srkaš ledeno hladno limonado in uživaš v počasnih latino ritmih. O ne, ne … če delaš v digitalu, to pomeni lahko le dve stvari.

  1. Na digitalu ni mirnosti, ker je tukaj zlata jama novitet.
  2. Tudi, če si na dopustu, vsaj malo pobrskaš po internetu, ker si pač rahli odvisnež.

Skratka, če seštejemo 1+1. Tudi če si na dopustu, pobrskaš po internetu in vidiš, da je Google objavil kup novosti in sprememb! Wooho, noro, takoj pišemo na ekipni mail, panika, testirat, preverjat, akcija, reorganizacija, veselje … in še nekaj emocij in hkratnih dejanj, za katere sploh ne veš, da se lahko postavijo v enako časovno dimenzijo.

In to se je zgodilo minuli torek. Google nam je že v začetku letošnjega leta začel obljubljati tri ogromne spremembe, ki bodo precej vplivale na oglaševanje. In zgodile so se prej kot smo pričakovali

  1. Oglasi so postali večji
  2. Prilagojene cene na klik po posameznih napravah (desktop, mobile, tablice)
  3. Odzivni oglasi (Responsive Ads) na prikaznem omrežju
  1. »Bigger is better« pravijo. In dobili smo razširjene oglase (t.i. Expanded Ads).

Na Red Orbitu imamo to srečo, da lahko kot Googlov Premium Partner marsikatero stvar potestiramo, še preden je dostopna ostalim, in celo nekaj takšnih, ki se kasneje nikoli ne razvijejo v produkt. Te Googlove Bete blagodejno vplivajo na naše raziskovalno analitične dušice. Tako se je zgodilo tudi z razširjenimi oglasi.  Tenx, G.

Kaj točno je drugače? 

– Razširitev prve vrstice za 5 znakov 

– Dodaten naslov/headline 

– Opisna vrstica razširjena za 10 znakov (sedaj pa je prostor za izpostavitev konkurenčnih prednosti! 😉

slika1

Glavne prednosti razširjenih oglasov:

  • Format je povečan in hkrati mobilno optimiziran
  • Trenutno so aktivni tako standardni (stari) oglasi in pa razširjeni. Torej, če imate vi danes razširjene oglase, konkurenca pa standardne, bodo vaši oglasi toliko bolj vidni v množici oglasov in posledično tudi bolj klikabilni.

Kot že omenjeno, smo Redorbitovci že pred časom šli v akcijo, vendar je zaradi faze testiranja Google precej omejeval število prikazovanj razširjenih oglasov, tako da vam žal v tem zapisu še ne moremo postreči s konkretnimi podatki in ugotovitvami. Gotovo pa bo to sledilo v katerem izmed naslednjih zapisov.

Opazite razliko?

slika2

Pričakuje se višje razmerje med kliki in prikazi (CTR). Običajno je to pomenilo nižjo ceno na klik. Nas že daje radovednost ali bodo tokrat večji (razširjeni) oglasi tudi cenejši. Pustimo se presenetiti.

  1. Prilagajanje cene na klik po posameznih napravah (računalniki, mobilci, tablice)

Druga velika sprememba: omogočeno prilagajanje cene na klik glede na posamezno napravo. To se mogoče komu ne zdi nič kaj posebej spektakularnega. Pa je! Zadnja večja sprememba bidov (ponujene maksimalne cene na klik) se je zgodila v 2013, ko je Google domneval, da so si tablice in desktopi precej podobni, mobilne naprave pa so tiste, ki so »posebne«. S tem namenom je bilo omogočeno prilagajanje bidov le na mobilnikih, kar je pomenilo, da smo lahko prikazovanje oglasov na mobilnikih tudi izključili.

Glede na to, da že več let zapored poslušamo (da, tudi vi od nas! J ) »Letos je pa leto mobajla!«, pa je sedaj stvar postala resna. Po našem mnenju je največja sprememba, ki jo bidanje glede na tip naprave prinaša, ravno ta, da bomo lahko določene kampanje omejili na prikazovanje le na mobilnikih. In tukaj se nam zdi tisti velik preboj v oglaševanju. Večletno poslušanje o »Letu mobajla« je pomenilo, da vedno več uporabnikov za brskanje po spletu uporablja mobilno napravo. Sedaj bomo lahko izključili prikazovanje oglasov na računalnikih. Seveda, če bi bila tovrstna strategija smotrna.

Bolj pomembno je dejstvo, da so ene ključne besede bolj primerne za oglaševanje na mobilnih napravah, druge bolj na računalnikih. Sedaj bomo lahko, kljub oglaševanju istega produkta, oglaševalske kampanje popolnoma ločili. Definitivno bo to prinašalo še boljše rezultate. Yay, performance!

In ne morem, da ne bi zastavila vprašanja – je vaša spletna stran že prilagojena mobilnim napravam? 😉

  1. Novi responsive oglasi na prikaznem omrežju

Responsive oglasi so kot tretja Googlova velika novost verjetno največje olajšanje in korak v pravo smer za vsa manjša in srednja podjetja, ki nimajo svojega dizajnerja. Z omenjeno novo opcijo je Google tisti, ki bo za vas zgeneriral slikovne oglase (bannerje).

Vse, kar potrebujete, je en kratek (25 znakov) in en daljši (90 znakov) naslov, opis produkta/storitve (do 90 znakov), sliko, po želji lahko tudi vaš logo ter pristajalno stran. S klikom na »shrani« boste dobili slikovne oglase v vseh dimenzijah, ki so primerne za prikazovanje na Google prikaznem omrežju.

Spodaj Wordstreamov prikaz, za lažjo predstavo:
slika3

Vir: http://www.wordstream.com/images/responsive-display-ad-previews.png

Nič več palme in limonade, gremo oglase pisat

Kot nas je nazadnje za vikend Google obnorel z novico, da je odstranil oglase na desni strani, nas je tokrat zbezal izpod palme in premaknil k pisanju novih, veeeečjih oglasov. In prav je tako. Izkoristite to tudi vi. Sedaj je tisti trenutek, ko lahko z razširjenimi oglasi prehitite konkurenco, saj dokler niso obvezni (kar je predvidoma do 26. oktobra), lahko z njimi izstopate in znotraj iskalnika zavzamete več prostora. Več zavzetega prostora pomeni večjo klikanost in več uporabnikov na strani.

Med tipkanjem novih oglasov pa kljub vsemu ne pozabite malo pomisliti na izboljšanje strategije za oglaševanje po posameznih napravah. Mi smo že.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

4 odzivi na “3 velike spremembe ali zakaj nam Google ne pusti ležati na plaži”

  1. ETA po mojih testiranjih prinesejo skoraj 70% boljše CTR razmerje kot klasični oglasi… Res pa je, da manjka še za kakšen mesec statistike, da bi lahko z zagotovostjo rekel, da je treba že med dopustom pisat nove oglase.

    • Zaenkrat še tudi mi ne moremo potegniti nekih zaključkov. Že na splošno stremimo za CTR-ji, ki so visoki in se gibljejo okoli 20%. Zato so razlike še nižje oz. zanemarljive.
      Bomo pa sigurno takoj, ko bomo imeli dovolj podatkov za relevantno analizo, to delili tudi na blogu.

  2. Prvo, kar mi pade na misel je, da Google želi “odpraviti” organske zadetke s prve strani.

    S tem, ko so odstranili stranske oglase in zgoraj dodali četrtega, so se organski zadetki premaknili nižje. Potem, pa se pri iskanju storitev pojavi še zemljevid in priporočena lokalna podjetja. Kar naenkrat skorajda ni več prostora za organske zadetke.

    Sedaj so dodali še razširjene oglase, kar bo zavzelo toliko več prostora.

    Smnernica je kar nekako jasna…

    • Razlog za odstranitev oglasov na desni strani, je bil predvsem zaradi poenotenosti izgleda zadetkov na mobilcih in na računalnikih. In tudi novi oglasi so sedaj daljši in ožji, kar pomeni boljši izkoristek na mobilcih. V tujini, kjer so omogočene šoping kampanje pa so namesto klasičnih oglasov na desni sedaj slikovni oglasi.
      Je pa res, da oglasi vedno bolj izrinjajo organske zadetke. Sprva so omenjali, da bodo 4 oglasi le za določene branže, sedaj pa zgleda, da so kar za vse.

Dodaj odgovor