Facebook oglaševanje je zaradi števila uporabnikov, dostopnosti platforme in možnosti ciljanja eden izmed najbolj priljubljenih promocijskih kanalov za mnoga podjetja, saj vam lahko pomaga hitreje in uspešneje dosegati tako marketinške kot tudi poslovne cilje. Uporaba oglaševalske platforme Facebook Ads Manager je v določeni meri preprosta, pa vendar ob pregledu oglaševalskih računov pogosto najdemo napake, ki so podjetje stale denarja in bi jih bilo v resnici preprosto preprečiti.
Za vas sem pripravila seznam 5 najpogostejših napak, ki jih pogosto naredimo pri začetkih oglaševanja na Facebooku (been there, done that 😊), da se jim boste lažje izognili in uspešneje zaključili svojo kampanjo:
1. Nejasni cilji
Mnogo podjetij ob začetku oglaševanja ne doreče ustreznih ciljev oz. KPI-jev. Ali je vaš cilj 10 % višji prihodek, 500+ novih strank ali 15 povpraševanj na mesec? Vprašajte se, kaj je vaš glavni poslovni cilj ter kako ga lahko dosežete z oglaševanjem?
Če je vaš cilj povečanje prodaje, potem izberite conversions kampanjo, ki bo optimizirala na nakupe.
Če bi radi povečali število uporabnikov na spletni strani, potem se odločite za traffic kampanjo.
Če organizirate dogodek ali pripravljate newsletter, preizkusite Lead generation kampanjo, kjer bodo uporabniki pustili podatke kar v Facebook oglasu, vi pa jih boste lahko izvozili in uporabili za nadaljnjo komunikacijo s stranko (v skladu z GDPR, seveda).
2. Napačno ciljanje (targeting)
Tako kot podjetje ne ve, kaj so njihovi cilji, se (pre)pogosto zgodi, da ne ve, kdo so njihove persone. Koga želijo ciljati? VSE … Ker več ljudi, kot ve zanje, boljše je. Not really.
Ali res želite promovirati vašo unikatno pasjo hrano mačjeljubcu? Ali izgubljati € za oglaševanje tekaške opreme na uporabniku, ki ima letno karto za fitnes? Če imate neomejen budget, morda.
Ampak v resnici je ta budget bolje fokusirano nameniti tistim uporabnikom, ki bodo zares konvertirali.
Facebook Ads Manager omogoča precej specifično targetiranje strank. Npr. moja persona je ženskega ali moškega spola, 30-45 let, z interesi tek, tekaška oprema, maraton itd.
3. Kaotične oglasne skupine
Imate v glavi kar nekaj različnih profilov svoje persone? Ločite jih v različne oglasne skupine. Tekače razporedite v eno, fitneserje v drugo, v tretjo pa jogiste. Vsaka od teh skupin ima svoje probleme in za vsako od njih imate vi drugo rešitev. Temu primerno nato prilagodite komunikacijo in kreativo v oglasu. 😊
Ideje za dodatne oglasne skupine:
- ponovno trženje uporabnikom, ki so že bili na vaši spletni strani (angl. remarketing) – ponovno jih opomnite na svojo super ponudbo!
- Liste podobnih uporabnikov (angl. Lookalike Audience) – Facebook bo ciljal uporabnike podobne tem, ki so že bili na spletni strani, tistim, ki so si npr. ogledali video na vaši Facebook strani, se odzvali na vaš dogodek, ali že opravili nakup.
- Seznam vaših uporabnikov – naložite seznam z e-mail naslovi ali telefonskimi številkami, če želite, da Facebook oglase prikazuje le tem uporabnikom. Seznam mora vsebovati vsaj 100 stikov (ker gre za osebne podatke, ne pozabite na GDPR!).
4. Neustrezni oglasi
Facebook oglasi se lahko prikazujejo na 19 različnih mestih (angl. placements), ki podpirajo različne formate. Če le imate možnost, poskrbite za osnovne tri formate:
- kvadratni format (1200x1200px) za prikaze na feed mestih,
- vertikalni story format (1080x1920px) in
- horizontalni format (1200x628px) za prikaze v desnem stolpcu in med rezultati v Facebook iskalniku.
Kreative so lahko tudi vsebinsko neprilagojene, kar pomeni, da s komunikacijo slabo nagovarjate ciljno publiko oz. se ta v zapisu vašega oglasa ne najde. To se bo odražalo v nizkem CTR in posledično nizkem obisku na vaši strani. To lahko preprečite z dobrim nagovorom bolečine svoje persone!
Če vas zanima A/B testiranje, potem si nujno preberite Sašin blog, v katerem razloži zakaj in kako se tega sploh lotiti.
5. Nespremljanje rezultatov
Kampanja je postavljena, zdaj pa se začne najpomembnejši in najzabavnejši del – spremljanje in analiza podatkov! Priznam, zveni težaško, ampak vseeno je en čar v tem, ko si nadenete Sherlockovo čepico ter raziskujete, katere ciljne skupine se dobro odzivajo in kako se to odraža v cenah na klik ali pa kateri oglasi delujejo najboljše pri določenih ciljnih skupinah.
Oglaševanje mora imeti cilj in mora imeti rezultate! Če želenih rezultatov ni, je treba zamenjati strategijo, poiskati pomoč, ali pa prenehati.
Teh 5 napak meni najprej pade na misel, saj sem se jih naučila »zgrda«, za vas pa upam, da se jih boste »zlepa« 😊. Napak, ki bi jih lahko omenila, je seveda še (pre)več, še posebej tistih, ki se nanašajo na tehnično implementacijo, ampak o tem kdaj drugič. Teh 5 je res tako preprostih, pa vseeno lahko storijo več škode kot koristi, zato bi jih bilo škoda spregledati.
Če se vam je uspelo prebiti do konca, vas torej pozivam, da si vzamete 30 minut, se odpravite čez naslednje točke ter preverite:
- ali z marketinškimi cilji dosegate poslovne?
- Ali ciljate ustrezne uporabnike?
- Kako urejene so vaše oglasne skupine?
- Ali ustrezno nagovarjate svojo persono? Mački v žaklju in prodaja bučk so no-go.
- Kdaj ste nazadnje analizirali kampanje? Ali sploh veste, kdaj je kampanja uspešna?
Facebook oglaševanje je le en del sestavljanke. Drugi del pa je dobra spletna stran ter optimizacija le-te tako, da vas bodo uporabniki našli na prvih mestih Google iskalnika! Preberite, kako smo z vsebinsko optimizacijo strani za znano zavarovalnico v 10 mesecih ustvarili kar 40.000 novih sej.
Ste ugotovili, da od Facebook oglaševanja želite več, ali pa razmišljate o novih kanalih oglaševanja? Stopite v kontakt z nami, z veseljem vam bomo pomagali.