5 najpogostejših napak slovenskih spletnih trgovin

Objavljeno v torek, 24. november 2015 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 3 min branja • Piše:

Živa Prelog

Red Orbit je tudi letos sodeloval pri projektu Spletni trgovec leta. V sklopu projekta smo pregledali vse prijavljene spletne trgovine in opravili analizo optimizacije spletnih strani. Vsaka spletna stran je bila ocenjena na osnovi 36 kriterijev, s katerimi se ocenjuje kakovost spletnih strani in ki omogočajo doseganje boljših pozicij v rezultatih iskalnikov. Za vse, ki niste bili del naše analize, pa smo pripravili pregled 5 najpogostejših napak, ki se pojavljajo na slovenskih spletnih trgovinah.  

1. Manjkajoče naslovno (title) besedilo v povezavah na spletni strani

Naslovno besedilo je del HTML oznake za povezavo (a href). Pokaže se, ko se uporabnik z miško »sprehodi« čez povezavo, ki je na strani. Prednost naslovnega besedila je, da uporabnikom nudi informacije, kaj je na strani, na katero povezava kaže. S pomočjo naslovnega besedila vplivamo na boljšo uporabniško izkušnjo, kar pa je eden glavnih kriterijev za Google. 

2. Uporaba Javascripta v HTML kodi 

Ni pretirano, če rečemo, da ima večina spletnih trgovin velik delež javascript kode zapisan kar v HTML kodi spletne strani. Večina jih ima verjetno svoje razloge za to, ampak dejstvo je, da se je temu treba izogniti. Javascript koda naj bo shranjena v zunanjo oz. ločeno datoteko, saj bomo s tem dosegli troje: 

I.) Spletni pajki bodo lažje in hitreje pregledovali spletno stran. 
II.) Manjša količina javascript kode pomeni, da je v HTML-ju bolj izpostavljena vsebina, ki je dejansko pomembna.  
III.) Zmanjšane in zunanje javascript datoteke pripomorejo k hitrosti nalaganja spletne strani.  

3. Hitrost nalaganja strani 

Približno 90 % vseh pregledanih spletnih strani dosega na področju hitrosti nalaganja spletne strani najslabšo možno oceno. Situacija je še bolj zaskrbljujoča, da smo uporabniki vsak dan bolj neučakani in nepotrpežljivi. Hitrost nalaganja spletne strani je treba izboljšati. Prvič zaradi omenjenega razloga zgoraj (na ta način namreč hitro izgubimo uporabnike), drugič pa zato, ker gre za pomemben kriterij, s katerim Google ocenjuje kakovost spletne strani. 

4. Open Graph oznake

V Sloveniji več kot polovica spletne populacije uporablja Facebook. Zato je izredno pomembno, kako se vsebina spletne trgovine prikaže, ko jo uporabniki delijo na socialnem omrežju. Open Graph oznake omogočajo nadzor nad tem, kako bo vaša vsebina vidna na Facebooku. Vsak pametni prodajalec bo poskrbel za to, da so vsebine pripravljene tako, da bodo tudi na družabnih omrežjih privlačne in da jih bodo uporabniki delili tudi naprej. Kdo ve, mogoče lahko s pravo vsebino dosežete celo viralni učinek.

5. Dodatne informacije – Rich snippets

Zadnji element, na katerega spletni trgovci preveč radi pozabljajo, so Rich Snippets. Gre za dodatne informacije (produkt, cena, ocena itd.), ki se prikažejo v rezultatih iskalnika. Rich Snippets so bili v preteklosti sicer nekoliko zanemarjeni, a postajajo vse bolj pomembni. Dokazano je bilo, da pripomorejo k večjemu odstotku klikanosti v rezultatih iskalnikov, poleg tega pa jih je Google letos uvrstil med kriterije za rangiranje spletnih strani. Dejstvo je, da Rich Snippets uporabnikom nudijo hitre rešitve in lahko dostopne informacije. Razlogov za uporabo Rich Snippets je torej ogromno in nujno je, da jih spletne trgovine čim prej implementirajo.

V članku je predstavljenih 5 ključnih napak spletnih trgovcev, celotna analiza pa je pokazala, da je na tem področju še veliko prostora za izboljšave. Nizka hitrost nalaganja spletnih strani, neprilagojenost strani mobilnim telefonom in podobne pomanjkljivosti kažejo na to, da se lastniki spletnih trgovin preveč osredotočajo na zagotavljanje nizkih cen in premalo na to, da bi uporabnikom zagotovili zares dobro uporabniško izkušnjo. Na koncu zato še enkrat poudarimo, da je treba zagotoviti hitro dostopne in prave informacije, s katerimi lahko uporabnike ujamemo v pravem trenutku, pripomoremo k pozitivni izkušnji in na koncu vplivamo tudi na njihovo zvestobo.  

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor