7 ključnih faktorjev uspeha spletnih trgovin

Objavljeno v četrtek, 10. marec 2011 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 3 min branja • Piše:

Andraž Štalec

7 faktorjev uspeha spletne trgovine

Kar precej smo že napisali o vplivu iskalnikov na spletne nakupe in postavitvi efektivne metrike za merjenje uspešnosti trženjskih akcij v vaši spletni trgovini. Tokrat bomo raziskali najpomembnejše faktorje, ki vplivajo na uspeh vaše spletne trgovine.

Izbor ključnih besed

Pravilen izbor ključnih besed za optimizacijo spletne strani in zakup ključnih besed je zagotovo prvi dejavnik na našem seznamu. Različne študije in primeri iz prakse vedno znova dokazujejo, da najbolj očitne ključne besede včasih ne prinašajo najboljše konverzije. Izbor ključnih besed se ne sme osredotočati zgolj na povečanje obiska spletne strani, temveč mora kot ključno metriko upoštevati vrednost prodaje in stopnjo konverzije. Dobro postavljene metrike vam bodo pri selekciji ključnih besed v izjemno pomoč.

Longtail oz. dolgi rep

Pri optimizaciji spletnih trgovin učinek dolgega repa resnično pokaže svojo moč. Analize nekaterih največjih slovenskih spletnih trgovin so pokazale, da najpopularnejše ključne besede v povprečju generirajo samo 5 odstotkov obiska na spletni strani, medtem ko ključne besede, ki se nahajajo znotraj dolgega repa, generirajo preostalih 95 odstotkov obiska. Kar 95 odstotkov ključnih besed mesečno na spletno stran pripelje manj kot 10 obiskovalcev. Očitno je, da je dobra vsebinska in tehnična optimizacija eden ključnih elementov uspeha vaše spletne trgovine.

Nakupni cikel

Upoštevanje nakupnega cikla in nakupnih navad vaših kupcev je pri pozicioniranju spletne trgovine izredno pomembno. Ključne besede, ki so bližje koncu nakupnega cikla, dosegajo precej večjo konverzijo in večjo vrednost nakupa. Pri planiranju trženjskih akcij, zakupa ključnih besed ali optimizacije spletnih strani je torej izredno pomembno, da uporabnika ulovimo čim bližje koncu nakupnega cikla ter da ga na sami spletni strani pripeljemo na primerno pristajalno stran. Spletni nakupni proces je v večini dolgotrajen in premišljen, zato ne pričakujte impulzivnih nakupov in hitrih rezultatov.Zavedajte se tudi, da imajo različni uporabniki pri obisku vaše spletne strani različne namere. V primeru, da se uporabnik nahaja šele v začetnih fazah nakupnega procesa, bo vhodna stran vaše spletne trgovine ali posamezna kategorija izdelkov popolnoma primerna pristajalna stran, ko pa se uporabnik bliža koncu nakupnega procesa, pa ga moramo pripeljati čim bližje samega nakupa, torej na predstavitveno stran izdelka.

Blagovna znamka

Nove, neprepoznavne spletne trgovine v večini primerov pričakujejo hiter in skokovit porast prodaje preko spleta, vendar pa je realnost pogosto precej drugačna. Neprepoznavna blagovna znamka težko privlači nove uporabnike, prav tako pa ji uporabniki težje zaupajo. Prepoznavna blagovna znamka na spletu dejansko predstavlja izredno veliko prednost. To se ne kaže samo na obisku spletne strani, ampak tudi direktno na prodaji. Praksa je pokazala, da brendirane ključne besede dosegajo do 3x večjo konverzijo in do 30 % večjo vrednost nakupa.

Trendi

Pri vodenju spletnih akcij, še posebej pa pri optimizaciji spletne strani in zakupu ključnih besed ne smemo pozabiti na sezonske in modne trende. Redno spremljajte, kaj uporabniki iščejo na iskalnikih, katere ključne besede so v zatonu in katere hitro pridobivajo na pomenu in glede na podatke prilagajajte svojo strategijo pozicioniranja. Zavedajte se tudi, da se sezonski trendi mogoče ne bodo toliko odražali na obisku strani kot na konverziji. Pri planiranju akcij vedno upoštevajte trajanje nakupnega procesa.

Organizacija Google Adwords kampanje

Primerna organizacija Google Adwords kampanje je izredno pomembna. Omogoča ne le zgolj boljšo preglednost nad celotno kampanjo, temveč predvsem doseganje višjega odstotka klikov na oglas (CTR) in nižjega stroška oglaševanja (CPC).

Metrika

O metriki smo precej že spregovorili v prejšnjem članku. Kljub temu ne moremo dovolj poudariti, kako zelo pomembna je učinkovita metrika. Brez učinkovite in natančne metrike ni mogoče optimizirati stroškov in dosegati dobrih rezultatov. Pri analizi metrike ne pozabite na prilagoditev ključnih kazalnikov glede na posamezno fazo nakupnega procesa.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor