9 nasvetov, kako lahko svojemu podjetju pomagate od doma

Objavljeno v sreda, 25. marca 2020 v kategoriji goDigital. Članek za 6 min branja • Piše:

Karmen Krumpestar

Svet se je ustavil. Kupujemo samo nujne potrebščine. V normalnih razmerah znamo relativno dobro predvideti, kaj je treba narediti in koliko zalog potrebujemo. V kriznih časih pa logika ni naša najboljša prijateljica. Ne verjamete? 2 besedi: toaletni papir. Ljudje, ne pretiravajte! Morda razmislite vsaj o uporabi kalkulatorja. 🙂 Če pa že imate doma velike zaloge toaletnega papirja, pa le preverite na kakšnem bogastvu sedite.

Šalo na stran. Znašli smo se v zelo resni situaciji, ki zahteva, da temeljito razmislimo o svojih naslednjih korakih. Razmisliti moramo, kako trenutni položaj vpliva na naše podjetje in predvsem kaj bo potem, ko se koronavirus ustavi? Kakšna bodo pravila v novem svetu? Ne znam povedati, kako dolgo bo situacija trajala in kaj lahko ob koncu pričakujemo. Nihče ne zna tega napovedati. Lahko pa ta čas dobro izkoristimo in se pripravimo na obdobje, ki sledi v prihodnjih mesecih.

Poglejmo kar konkretne ideje, kako lahko izkoristite delovno silo v svojem podjetju, ki trenutno nima mnogodela, hkrati pa ima veliko znanja. Večina proračunov za aktivnosti je trenutno zaklenjenih. Če pa ste med tistimi srečneži, ki danes razpolagajo z marketinškim proračunom, boste v nadaljevanju našli tudi nekaj idej za investicijo le-tega. 

1. Posodobite spletno stran – vsebinsko in tehnično

Prepričana sem, da imate na seznamu izboljšav ogromno predlogov, ki že dlje časa čakajo na implementacijo. Zaradi splošnega prepričanja, da nam bodo te izboljšave vzele veliko časa, jih odrivamo na stran. Pa ni vedno tako. Tudi z manjšimi popravki na strateških mestih lahko drastično popravimo nastop. Tule zapisujem nekaj enostavnih popravkov: 

  • Razširitev opisov storitev/produktov.
  • Nove in privlačne slike produktov.
  • Dopolnitev pogostih vprašanj uporabnikov, ker vas ves čas sprašujejo eno in isto, a ravno to, česar nimate zapisanega.
  • Ureditev meta podatkov za vse pomembne pristajalne strani.
  • Preverite čas nalaganja spletne strani in optimizirajte slike.
  • Preverite, če imate na spletni strani kakšne podstrani z napakami (404) ali vam manjkajo kakšne preusmeritve (301 redirect). 

2. Zagotovite si podatke in jih analizirajte

Če se še niste lotili urejanja napredne analitike, je zdaj pravi čas. Podatki o aktivnosti uporabnikov so vsak dan bolj pomembni, predvsem kadar se soočamo z zmanjšanim proračunom za aktivnosti. Zdaj ni čas, da ne razmišljate o številu obiskovalcev na strani, ampak da natančno pogledate, kaj počnejo. Ne želite množic, želite zgolj tiste uporabnike, ki so relevantni. Če teh informacij nimate, si jih čim prej zagotovite. V prihajajočem obdobju bo ključnega pomena, da načrtujete aktivnosti, ki bodo specifično usmerjene in bodo prinesle dobro povračilo investicije.

3. Dinamično oglaševanje s product feedi

Dinamično oglaševanje je ena od tistih reči, ki zahteva nekaj priprave in dela, vendar na koncu prinese tako veliko dodano vrednost in sprosti resurse, da se investicija povrne. Nikar ne mislite, da je naš trg premajhen za takšne aktivnosti. Nikakor! Če kje, se vam to splača urediti za majhen trg. Pri majhnem občinstvu si ne morete privoščiti izdelovati bannerjev za vsak izdelek v trgovini posebej. Namesto tega pripravite seznam izdelkov (product feed) in s pomočjo oglaševalske platforme nastavite dinamične oglase. Vsaka platforma, ki ponuja dinamične oglase, ima tudi precej enostavna navodila, kako jih vzpostaviti. 

4. Prenovite mailing in vzpostavite avtomatizirano pošiljanje sporočil

Koliko časa že uporabljate trenutno podobo svojih e-sporočil? Če je odgovor več let, bi lahko razmislili o osvežitvi podobe. Kaj pa vsebina? Glede na situacijo je morda na mestu tudi razmislek o tem, s katerimi tipi vsebine se boste lahko uporabnikom šebolj približali.

Poskrbite, da čim več pošiljanja sporočil avtomatizirate. Ali veste, kaj je največja težava vzpostavljanja avtomatiziranega pošiljanja sporočil? Vsebina. Podjetje običajno hitro uredi potrebna orodja in postavi pravila za avtomatizirana sporočila, v večini primerov pa se zatakne, ker mora nekdo ta besedila pripraviti. Zdaj je idealen čas za ta projekt.

5. Novi tipi vsebine

Kaj imam v mislih?

  • How-to posnetke, ker imajo uporabniki še vedno izzive, kako nastaviti vašo napravo, da bo pravilno delovala.
  • Infografike, ki bodo pojasnile zakaj je vaš produkt nekaj, kar nujno potrebujejo, pa se tega sploh ne zavedajo.
  • E-knjige, ki uporabniku ponudijo rešitve za njegov problem.
  • Webinarje za obravnavo specifične tematike in podajanje nasvetov ali odgovorov na vprašanja uporabnikov.
  • Članke na blogu, z vsemi enakimi cilji, omenjenimi v predhodnih alinejah.

6. Posodobite svoje spletne profile in informacije

Malo podjetij lahko trdi, da imajo vse profile urejene do zadnje podrobnosti. Pogosto imamo toliko profilov, da na kakšnega hitro pozabimo ali ga izpustimo pri rutinskih posodobitvah informacij. Čas je, da jih pregledate in uredite. Tule je le nekaj osnovnih, ki jih ima skoraj vsako podjetje. Dodajte pa k temu seznamu tudi druge.

  • Google My Business,
  • Linkedin,
  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter.

In ko ste ravno pri urejanju, pripravite še popis vseh profilov s pripadajočimi dostopnimi podatki. Verjemite, prišlo vam bo prav.

7. Uredite administrativne zmešnjave in zapišite postopke dela

Prepričani ste, da imate vse dokumente, strategije, sezname in navodila pospravljene na logičnem mestu in da vse v vašem marketingu teče kot namazano. Prepričani ste, da vsi vedo, kje so dokumenti in kako jih uporabljati. Če vas danes (vsekakor upam, da ne!) vzame korona, bodo ljudje znali nadaljevati, kar ste vi začeli? Če je odgovor 100 % da, potem bi se rada povabila k vam na kavico, da izvem več o vašem sistemu. 🙂

V nasprotnem primeru pa imate zdajle čas, da naredite temeljite preglede in posodobitve tako dokumentov in navodil kot tudi popisov postopkov (workflows). Verjemite, da je priročno, ko ni treba sodelavki vsak drugi teden razlagati kje je pospravljen ta in ta dokument in zakaj mora zapis formatirati drugače, da dobi ven pravilne številke.

8. Pogovorite se s kupci in pridobite povratne informacije

Kako, če moramo vendar ostati doma? Na voljo imate cel kup orodij, ki omogočajo video klice in niso zapleteni za uporabo (Hangouts, Zoom, Skype). Lahko pa pridobite feedback tudi v pisni obliki (npr. vprašalnik v Google Forms). Večina med nami si vzame premalo časa, da bi poslušala kupce in njihove povratne informacije. Sedaj je odličen čas, da to spremenimo, ker imamo čas in ker imajo (vsaj v večini) čas tudi kupci. Idealno bi bilo, da postavite procese s katerimi lahko pridobivanje povratnih informacij postane navada. Ne bojte se tega – samo začeti je treba. Ljudje radi delijo svoje mnenje, še posebej če so zelo zadovoljni ali zelo nezadovoljni. V obeh primerih boste dobili uporabne informacije. Če so povratne informacije redke, je tudi to znak, da je potrebno narediti nekaj, da jih navdušite.

9. Pripravite nove kampanje in posodobite obstoječe

Se spomnite tiste nore ideje za kampanjo, ki si je nikoli niste upali spraviti v življenje, ker bi zahtevala preveč časa? No, časa imate zdaj dovolj. Dodatno pa lahko marsikaj naredite tudi interno in tako še dodatno prihranite denar pri pripravi. Kaj pa, če nimate v mislih nobene posebne kampanje? Nič hudega. Prepričana sem, da bi bilo več kot dobrodošlo, da prenovite trenutne oglase in pristajalne strani. Vsaka kampanja se enkrat izpoje. Vnaprej si pripravite prenovljene materiale, da ne bo kasneje treba delati stvari na vrat na nos. Pripravite lahko tudi več različnih nagovorov ali slik, ki jih boste testirali, da boste na koncu odkrili najboljšo kombinacijo.

Če imate na voljo nekaj proračuna, pa razmislite o tem, da naredite kampanjo že danes. Zakaj je to dobra ideja? Oglaševalci po vrsti ugašajo oglaševanje, kar pomeni, da oglasne mreže niso tako natrpane kot sicer in lahko dobite veliko prikazov oglasa za relativno nizko ceno. Če k temu prištejete tudi dejstvo, da so ljudje doma in preživljajo veliko časa na spletu, se kapacitete v oglaševalskih mrežah še dodatno povečujejo. Vse govori v prid temu, da pripravite in zaženete kampanjo danes. Edino vprašanje je, če je vaš produkt/storitev ustrezna za čas, v katerem smo se znašli. 

Ves čas razmišljam, kako lahko mi, marketingaši, s svojimi aktivnostmi pomagamo občinstvu, ki konzumira naše vsebine. Marketing konec koncev niso samo »in-your-face« oglasna sporočila. Marketing so lahko tudi vsebine, ki so uporabnikom zdaj v pomoč. Veste kaj je Google Trends zabeležil kot najpogosteje iskano ključno besedo v Italiji začetek tega tedna? Pizza. Ljudje si v kriznih situacijah želijo preprostih stvari. Če ste vi tisti, ki jim lahko ponudite npr. recept za pico, potem na vas ne bodo hitro pozabili. Takšnih primerov je mnogo in prepričana sem, da lahko vsako podjetje najde vsebino, ki lahko na neinvaziven način pomaga uporabnikom in hkrati utrjuje lastno blagovno znamko.

Znašli smo se v zahtevnem obdobju, ki je polno preizkušenj. Imamo 2 možnosti – lahko mirno čakamo, da situacija mine, lahko pa se aktivno pripravljamo na obdobje, ki sledi. Jaz izbiram drugo možnost.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor