A/B testiranje ali kako izboljšati spletno stran

Objavljeno v ponedeljek, 29. oktober 2012 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 3 min branja • Piše:

Karmen Krumpestar

Vsaka spletna stran ima prostor za izboljšave. Ljudje, ki razumejo, da se zahteve obiskovalcev spreminjajo, spreminjajo tudi svoje spletne strani. Včasih je potrebna popolna prenova strani. Včasih pa zadostujejo že majhne spremembe, ki jih lahko razkrije A/B testiranje.

A/B testiranje je namenjeno hkratni primerjavi dveh verzij iste spletne strani. Obstaja tudi možnost multivariantnega testiranja – hkratna primerjava več verzij spletne strani, pri čemer je na vsaki strani izvedena druga sprememba ali druga kombinacija sprememb. Oba načina testiranja sta namenjena ugotavljanju, kaj na spletni strani deluje in kaj ne, kaj prepriča obiskovalce in kaj ne. Večina lastnikov spletnih strani ve, da bi bila lahko spletna stran še boljša. Ne ve pa, kako to doseči. Vsi jim dopovedujejo, da naj se odločijo kar za novo spletno stran in v nekaterih primerih imajo prav, a se pogosto tudi motijo.

Zakaj A/B testiranje?

Ker je na ta način mogoče enostavno testirati skoraj vsak del spletne strani. Na Red Orbitu ugotavljamo, da je A/B testiranje najbolj enostaven način za ugotavljanje zmagovalne kombinacije vsebine (besedil, slik, povezav, gumbov …) na pristajalnih straneh. S pomočjo A/B testiranja lahko poiščemo odgovore na vprašanja:

– Kakšne barve, velikosti in dolžine naj bodo naslovi?

– Kje naj se besedilo nahaja?

– Katere besede v besedilu naj bodo odebeljene?

– Koliko besedila stran zares potrebuje?

– Naj bo besedilo zapisano po alinejah?

– Kakšne slike naj bodo na strani?

– Naj bodo slike med besedilom ali v posebni galeriji?

– Kje naj bodo gumbi, ki pozivajo k dejanju?

– Kakšne barve in velikosti naj bodo gumbi?

A/B testiranje je relativno enostaven postopek, ki vam lahko prinese izjemne rezultate. Sprememba nekaterih elementov lahko poveča število konverzij tudi za 100 % ali več. Nekateri zabeležijo manjše spremembe, ki pa niso nič manj pomembne. Prestavljajte si, da najprej najdete pravo velikost in dolžino naslova, ki vam prinese 5% povečanje konverzij. Kasneje najdete še pravo sliko, ki vam prinese dodatnih 20 % konverzij. Preoblikujete besedilo, ki prinese dodatnih 10 % konverzij itd. Pomislite, koliko elementov ali kombinacij elementov, ki jih lahko testirate, je na strani? Ogromno. Strokovnjaki imajo prav, ko pravijo, da morate stran ves čas testirati. Vsak trenutek, ko strani ne testirate, izgubljate dragocene konverzije in s tem tudi prihodek.

Si nikakor ne morete prestavljati, kaj lahko z A/B testiranjem pridobite? Priporočamo vam ogled strani www.whichtestwon.com, kjer vsak dan predstavijo dve različici ene spletne strani in vas povprašajo, katera je boljša. Ob samem rezultatu sledi tudi daljša razlaga, podkrepljena z dejanskimi številkami in odstotki.

Kako A/B testiranje deluje?

Tudi na Red Orbitu izvajamo A/B testiranja − na naših straneh in na straneh naročnikov, ki bi dodatno radi izboljšali rezultate svojih spletnih strani. Vsi vemo, da lahko z optimizacijo ali zakupom ključnih besed dosežemo veliko. Vendar na koncu v vsakem primeru pristanemo na sami spletni strani, zato je način, kako so informacije podane tam, še kako pomemben. Naše kampanje so lahko optimizirane do zadnje vejice, vendar je njihov uspeh odvisen od informacij na naročnikovi spletni strani. Naročnikom na mesečni ravni dajemo priporočila za manjše spremembe in izboljšave na spletnih straneh. Trudimo se, da bi imeli vsi naši naročniki najboljše izhodišče za odličen nastop na spletu. Naša prednost je, da poznamo odgovore na zgornja vprašanja. Jih poznate tudi vi?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor