ABC Facebook oglaševanja – 1. del

Objavljeno v četrtek, 13. junij 2013 v kategoriji Social media marketing. Članek za 4 min branja • Piše:


Če bi Facebook ponudil državljanstvo vsem svojim uporabnikom, bi postal tretja največja država na svetu. Poleg tega bi o svojih državljanih vedel praktično vse – kje živijo, kje delajo, s kom se družijo in, kar je najpomembnejše, kaj imajo radi in česa ne. Ni treba biti poseben genij, da prideš do zaključka, da ga ni investitorja, ki bi se državi s takim slovesom lahko uprl. In predsednik države je to kar hitro tudi sam pogruntal …

Kaj je Facebook oglaševanje?

Facebook oglaševanje je oblika oglaševanja na največjem družbenem omrežju na svetu, ki omogoča oblikovanje jedrnatih, personaliziranih, cenovno ugodnih in odlično targetiranih oglaševalskih akcij. V Sloveniji lahko z njim dosežemo preko 750.000 Slovencev, ta oblika oglaševanja pa predstavlja odlično orodje tako za pridobitev novih oboževalcev kot za povečanje vključenosti obstoječih uporabnikov v digitalnem svetu, zelo uspešna pa je tudi pri povečanju prepoznavnosti, promociji in gradnji pozitivne percepcije blagovne znamke v najširšem smislu.

Oblikovanje oglaševalske akcije na Facebooku – po korakih

Za oblikovanje oglaševalske akcije na Facebooku je najprej potrebno ustvariti račun v Urejevalniku oglasov (ang. Adverts Manager). Ko je ta predpogoj izpolnjen, lahko s klikom na zelen gumb »Ustvari oglas« začnemo s kreiranjem oglaševalske akcije. Kar hitro lahko ugotovimo, da je stran, ki se nam ob tem odpre, sestavljena iz petih sklopov: (1) pristajalna stran, (2) cilj, (3) kreativna zasnova, (4) ciljna skupina in (5) osnovni podatki kampanje.

O slednjih se bom razpisala naslednji teden, zdaj pa na začetek …

1. Pristajalna stran

Facebook nam ponuja možnost oglaševanja vsebine, ki se nahaja na Facebooku ali na zunanji spletni strani. V primeru, da se odločimo za vsebino na Facebooku, lahko izbiramo med oglaševanjem Facebook strani, Facebook aplikacije ali Facebook dogodka. V vseh treh primerih se bodo uporabnikom prikazali oglasi na vrhu desnega stolpca na Facebook strani in v News feedu. V primeru oglaševanja zunanje spletne strani pa se bodo naši oglasi prikazali samo na vrhu desnega stolpca na Facebook strani, ne glede na izbrano pristajalno stran pa se bo poleg oglasov pojavil napis »Sponzorirano«.

Primer prikaza oglasa v News feedu:

Primer prikaza oglasa v desnem stolpcu Facebooka:

 

 

 

 

2. Cilj

Na podlagi izbrane pristajalne strani nam Facebook ponudi različne možnosti za določitev cilja, ki ga z oglasom želimo doseči. Za oglaševanje Facebook strani se ponavadi odločimo, ko želimo:

• povečati število oboževalcev (predvsem preko večanja prepoznavnosti blagovne znamke). Pri tej možnosti nam Facebook vnaprej ponudi oglas, ki vsebuje povzetek teksta iz imena in opisa Facebook strani ter profilno fotografijo, vse skupaj pa lahko po želji prilagodimo;

• povečati vključenost uporabnikov in vzpostaviti močnejšo vez med njimi in blagovno znamko (predvsem preko promoviranja relevantnih objav Facebook strani). Pri tem nam Facebook ponudi možnost, da izberemo eno izmed uporabljenih objav strani, lahko pa na tem mestu tudi ustvarimo novo objavo;

• povečati število oboževalcev in/ali vzpostaviti močnejšo vez med uporabniki in blagovno znamko s pomočjo upravljanja naprednih storitev (oblikovanje personaliziranih oglasov in prilagajanje cene, ki smo jo pripravljeni plačati za klik). Pri tej možnosti nam Facebook vnaprej ponudi oglas, ki vsebuje povzetek teksta iz imena in opisa Facebook strani ter profilno fotografijo, oglas pa lahko tudi v tem primeru po želji prilagodimo.

Primer klasičnega oglasa za promocijo Facebook strani:

Za oglaševanje Facebook aplikacije se ponavadi odločimo, ko želimo:

• povečati število uporabnikov aplikacije,

• povečati vključenost uporabnikov v aplikacijo,

• pridobiti nove uporabnike v aplikacijo in/ali povečati vključenost uporabnikov v aplikacijo s pomočjo upravljanja naprednih storitev (oblikovanje personaliziranih oglasov in prilagajanje cene, ki smo jo pripravljeni plačati za klik).

V vseh treh primerih nam Facebook ponudi, da za fotografijo oglasa uporabimo ikono aplikacije, za naslov pa ime aplikacije. V vsakem primeru lahko oglase slikovno in tekstovno prilagodimo, v levem spodnjem kotu oglasov pa se v tem primeru pojavi ikona za Facebook aplikacije in napis »Uporabi zdaj«.

Primer klasičnega oglasa za promocijo Facebook aplikacije:

Za oglaševanje Facebook dogodka se ponavadi odločimo, ko želimo:

• povečati število udeležencev dogodka,

• povečati prepoznavnost dogodka in število udeležencev s pomočjo upravljanja naprednih storitev (oblikovanje personaliziranih oglasov in prilagajanje cene, ki smo jo pripravljeni plačati za klik).

Če se odločimo za oglaševanje dogodka, moramo v polje pristajalne strani vnesti URL dogodka, v levem spodnjem kotu oglasa pa lahko opazimo, da se pojavi ikona koledarja in napis »Join«.

Primer klasičnega oglasa za promocijo Facebook dogodka:

Kot že rečeno, se lahko poleg oglaševanja povezav na Facebooku odločimo za oglaševanje zunanje spletne strani. V tem primeru v polje pristajalne strani vnesemo URL spletne strani in oglas dopolnimo s primernim tekstom ter fotografijo. Pa še majhen trik – v primeru, da je zunanja spletna stran, ki jo oglašujemo s Facebook oglasi, navedena v polju »O meni« na Facebook strani blagovne znamke, bo naš oglas lahko opremljen tudi z informacijami o uporabnikih, ki so na primer stopili v stik s Facebook stranjo blagovne znamke, ki jo oglašujemo preko zunanje spletne strani.

Primer klasičnega oglasa za promocijo zunanje spletne strani:

Ne glede na izbor pristajalne strani in cilja, ki ga z oglasom želimo doseči, nam Facebook za vsak vnos ponudi možnost klasičnega in sponzoriranega oglaševanja. V prvem primeru oglas uporabniku prikaže vsebino, ki smo jo sami ustvarili, v drugem primeru pa oglas postavi v ospredje prijatelje uporabnika, ki so interagirali z oglaševano vsebino (npr. všečkali Facebook stran ali promovirano objavo, komentirali ali delili promovirano objavo, se pofočkali, uporabili ali delili Facebook aplikacijo, odgovorili na Facebook dogodek ipd.). Praksa je pokazala, da so sponzorirane objave zelo uspešne, saj spodbujajo digitalni WOM in je zato priporočljivo, da jih vključimo pri generiranju vsakega klasičnega oglasa, saj ne zahtevajo dodatne investicije in imajo ponavadi višji CTR* od klasičnih oglasov.

Primer klasičnega oglasa:

Primer sponzorirane objave: 

 

 

 

 

 

Toliko zaenkrat, naslednji teden pa nadaljevanje o (3) kreativni zasnovi, (4) ciljni skupini in (5) osnovnih podatkih kampanje.

Opombe:

* CTR nam pove kakšno je razmerje med številom klikom in številom vtisov (impression). Višji kot je CTR, uspešnejši je oglas.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor