Agent 007 v digitalnem svetu

Objavljeno v petek, 30. november 2012 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 3 min branja • Piše:


Tajni agent 007, ki smo mu prvič pogledali v oči v filmu Dr. No, je pred kratkim obeležil 50-letnico briljantne kariere. Dosežku je bilo potrebno nazdraviti, kot se spodobi, vendar se je James Bond za to priložnost odločil, da bo svojo dolgoletno najljubšo pijačo Martini zamenjal za hladen Heineken.

O product placementu

Product placement je praksa, s pomočjo katere blagovne znamke z izpostavitvijo produktov, predvsem v filmskih in televizijskih programih, promovirajo svoje izdelke. Gre za eno izmed najpogosteje uporabljenih oblik prikritega oglaševanja. Prvič naj bi se pojavila v 20. letih prejšnjega stoletja v filmu Wings, v katerem je prišlo do oglaševanja čokolade Hershey.

Od daljnega leta 1927 je minilo kar nekaj časa in v tem obdobju je product placement doživel nagel razmah. Če samo omenimo nekaj filmov, ki so postali predmet razvnetih debat ravno zaradi te oblike oglaševanja, ne moremo mimo primerov, kot so Forrest Gump, E.T., Cast away, Back to the future in seveda celotne sage filmov o Jamesu Bondu.

Skyfall 007 na digitalu

Nazadnje smo najbolj znanega tajnega agenta zagledali ob otvoritvi letošnjih olimpijskih iger v Londonu v družbi izjemnega bondovega dekleta – same kraljice Elizabete II. Čast za premieren ogled filma je spet pripadla Angležem, Slovenci pa smo nanj morali počakati do 31. 10. 2012. Seveda je bilo pestro že pred prihodom filma v kinematografe. Za največje Bondove oboževalce je bilo zelo dobro poskrbljeno, saj so dogajanje lahko spremljali na uradni spletni strani, Facebooku, Twitterju, poleg tega pa so lahko na teaser spletni strani na simpatičen način preverili, če bi tudi sami lahko postali tajni agenti.

Skyfall 007 in product placement: Coca-Cola Zero in Heineken

Šušlja se, da so z denarjem, ki so ga blagovne znamke, kot so Omega watches, Sony, Visit Britain, Heineken in Coca-Cola Zero, namenile product placementu v zadnjem Bondovem filmu, uspeli pokriti kar tretjino stroškov produkcije filma Skyfall. Seveda tudi tokrat ni šlo brez polemik, največ praha pa je dvignilo prav Bondovo sodelovanje z blagovnima znamkama Coca-Cola Zero in Heineken. Podjetje najbolj znane gazirane pijače na svetu je sodelovalo s tajnim agentom 007 že v filmu Quantum of Solace. Takratna startegija je temeljila na poudarjanju senzulanosti, v Skyfallu pa je bila v ospredje postavljena predvsem ironija. V vsakem primeru je strategija, ki povezuje branda, preprosta – James Bond je dinamičen in moderen, in prav taka je tudi Coca-Cola Zero. V Veliki Britaniji so v sklopu promocije lansirali omejeno izdajo (limited edition) pločevink Coca-Cole Zero, na katerih je bil seveda reprezentiran James Bond, temu pa so dodali še oglas in zanimivo »ambient« kampanjo Unlock the 007 in you, ki je vsekakor vredna ogleda.

Podobno kot pri Coca-Coli tudi Heinekenovo sodelovanje z Jamesom Bondom ni nikakršna novost. Naveza pravzaprav traja že kar 15 let, novost je le ta, da gledalec v Skyfallu prvič zagleda Jamesa Bonda, kako si privošči hladno pivo, ne pa martinija, kot bi pričakovali sprva. Prav ta poteza pa je zaradi posega v tradicionalne lastnosti agenta 007 sprožila val polemik in nasprotovanj, ki se še niso polegli. Kljub manjšim zapletom pa vse kaže, da bo Heinekenu z investicijo, vredno 45 milijonov dolarjev, uspelo doseči zastavljen cilj in se v glave potrošnikov zasidrati kot najboljše pivo. Logika, ki je za tem, je dokaj preprosta:

James Bond ljubi in izbira le najboljše od najboljšega, od žensk pa tja do avtomobilov.

+

James Bond se je odločil, da bo pil pivo Heineken.

=

Heineken je najboljše pivo.

V oporo tej logiki je Heineken pripravil tudi zanimivo Facebook aplikacijo Crack the case, v katerem nastopata Daniel Craig in tokratno Bondovo dekle Bérénice Marlohe. Ob vstopu v aplikacijo se uporabniku začnejo predvajati scene iz filma oziroma promocijskega spota, uporabnik pa je postavljen v središče samega dogajanja. Za sodelovanje v igri se mora najprej identificirati (navesti svoje ime, spol in naložiti svojo profilno fotografijo) oziroma nadaljevati s skrito identiteto, nato pa mora dvakrat poiskati skrbno skrit Bondov kovček. Ko mu to uspe, mu Bondovo dekle izda še poseben certifikat, ki potrjuje, da je uporabnik zrel za vstop v vrste tajne službe.

Konec dober, vse dobro

Vsi, ki ste si ogledali film Skyfall, že veste, da Jamesu tudi tokrat uspe uspešno končati misijo in rešiti svet pred najhujšim. Nekaterim stvarem je torej usojeno, da ostanejo enake, nekaterim pa, kot smo že razkrili v članku, pač ne. Ali se bo opercija co-marketinga Bonda s Coca-Colo in Heinekenom obrestovala, bo pokazal le čas, zaenkrat pa vse kaže, da se ob projekcijah Skyfalla kinematografi veselo polnijo, o možnih bojkotih nakupa Heinekena in Coca-Cole Zero pa ne duha ne sluha.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor