Vsako sekundo se na Twitterju pojavi 10 novih objav, ki vsebujejo besedo Starbucks. Kaj ne bi bilo super, da bi namesto te besede zapisovali ime vaše blagovne znamke? Tega v Sloveniji morda res ni mogoče doseči. Lahko pa ustvarite prisotnost vaše blagovne znamke na Twitterju tako, da zanjo kreirate profil in pričnete komunicirati s sledilci. Za dober nastop na Twitterju bo potrebno upoštevati pravila in dobre prakse. To se sliši zelo enostavno, a ni. Raziskovalci so s pomočjo programa Buddy Media, ki ga številna podjetja uporabljajo za objavljanje in sledenje interakcijam na socialnih medijih, prišli do zanimivih ugotovitev:
- objave dobijo do 30 % višjo interakcijo, če so objavljene med 8. in 19. uro;
- objave z enim ali dvema hashtagoma (#) prinesejo do 2x večjo interakcijo kot objave brez njega; po drugi strani pa so objave z več kot dvema hashtagoma slabše sprejete od objav brez njih;
- objave, ki imajo manj kot 100 znakov, dobijo 17 % višjo interakcijo.
Zanimiv pa je tudi naslednji podatek: Objave, ki jih blagovne znamke naredijo med vikendom, imajo povprečno za 17 % višjo interakcije (do 30 % za blagovne znamke, povezane z modo) kot tiste, ki so objavljene med tednom. Po drugi strani le kakšnih 19 % blagovnih znamk objavlja tudi med vikendi. Tu je ogromen potencial, ki ga podjetja ne izkoriščajo dovolj. Pogosto je dogajanje na službenih Twitter računih vezano na delovne ure podjetja. Pri tem pozabljajo, da se življenje njihovih sledilcev po koncu delavnika ali med vikendom ne konča. Uporabniki imajo ravno takrat največ časa za brskanje po spletu in prebiranje objav.Še grafični prikaz: http://mashable.com/2012/06/26/marketers-failing-twitter-study/
Facebook vs. Twitter
Ljudje pogosto verjamejo, da je logika objavljanja na obeh socialnih omrežjih enaka. Verjamejo, da jim bo poznavanje pravil enega omrežja dalo zadosti znanja, da bodo lahko brez težav objavljali tudi na drugem. Pogosto ugotovijo, da razlike med omrežji niso zanemarljive. Objave, ki imajo dober odziv na Facebooku, so lahko na Twitterju precej slabše sprejete. Do razhajanja največkrat pride zato, ker je struktura občinstva na vsakem omrežju drugačna.Do največjih razhajanj prihaja pri frekvenci in uri objav. Objave blagovnih znamk na Twitterju so najbolj popularne tekom celega dneva (t.i. »busy hours«), na Facebooku pa zaznavamo ogromen odziv v dopoldanskem času in kasneje v večernem času. Na Facebooku najboljšo prakso predstavlja omejevanje objav na 3-5 v tednu, a največ 1 na dan. Pri Twitterju pa velja, da lahko na dan objavite tudi do 4 objave, pri čemer bo imela prva objava največji odziv. Bodite pozorni na dejstvo, da vas ljudje smatrajo za nadležne, če objavljate več kot 4 objave dnevno.Največ podobnosti najdemo v priporočilih za vsebino objav. Na obeh omrežjih bo večjo interakcijo prinesla objava s povezavo na neko spletno stran. Na Twitterju imajo objave z vključno delujočo povezavo do 86 % večjo možnost za deljenje kot objave brez povezav. Pametno je v objavo vključiti tudi sliko. Na obeh omrežjih se interakcija pri objavah s sliko skoraj podvoji.Na obeh omrežjih poseben status zasedajo objave, ki uporabnike nagovarjajo k deljenju. Na Facebooku so objave, ki prosijo za deljenje, bolj uspešne od tistih brez nagovora. Enako velja za Twitter. Objave s prošnjo za deljenje imajo povprečno 12x več deljenj kot tiste brez prošnje. Tu je posebej pomembno, s katerimi besedami uporabnike prosite za deljenje. Beseda »RT« (kratko za »retweet« = deli) bo dobila le 10x več deljenj, beseda »retweet« pa 23x več deljenj.
140 znakov
Ljudje pogosto pozabijo, da je objava na Twitterju omejena s 140 znaki. Veliko blagovnih znamk pripravlja objave, ki so enake za vsa socialna omrežja. Pri tem pozabijo, da bodo nekatere daljše objave na Facebooku zelo dobre, na Twitterju pa bo besedilo odrezano nekje na sredini, brez repa in glave. Pri objavah za Twitter je potrebno celotno informacijo sporočiti v enem stavku, kar pa ni vedno lahko. Ljudje pogosto težko zapišejo bistvo svojega sporočila v 140 znakih. Pripravljanje objav za Twitter je pravzaprav odlična vaja, kako stvari povedati na kratko in pri tem zajeti bistvo. V kolikor bistva ne morete zajeti v 140 znakih, raje pripravite kar blog post. @red_orbit: [Kaj blagovne znamke počnejo na Twitterju] Prosim za Retweet! 🙂 #howto #twitter