Česa me je naučil agencijski lajf?

Objavljeno v torek, 9. januar 2018 v kategoriji Red Orbit. Članek za 3 min branja • Piše:

Karmen Krumpestar

Ne morem odgovoriti z eno besedo. Niti z enim stavkom. Veliko. Nedvomno vem več, kot sem vedela pred skoraj 11 leti, ko sem prestopila prag prve agencije. V preteklosti sem zasedla različne pozicije v klasičnih oglaševalskih agencijah, a nikjer nisem imela obstanka. Preprosto nisem našla smisla le v lepih kreativah in navihanih oglasih.

Potem sem prišla v Red Orbit in ugotovila, da se lahko marketinga lotevam na drugačen način – prek številk, ki jih premetavam in analiziram, da iz vsakega vloženega evra iztisnem največ. Racionalni del je ploskal! Vse šole, ki sem jih obiskovala, so me odvračale od tega,  da bi vzljubila matematiko, statistiko in vse, kar je imelo opravka s številkami. Sklepam, da je bila glavna težava ta, da mi niso znali predstaviti aplikativne vrednosti. In potem so se planeti v Red Orbitu poravnali! Eureka! Številke so kul! Podatki vladajo!

Znanje nima meje.

Včasih sem verjela, da po nekaj letih vendarle prideš do točke, ko znaš skoraj vsako situacijo na projektu spretno rešiti. In to vsekakor drži. Z vsakim pridobljenim znanjem gredo stvari hitreje od rok. Ni pa pomembna le hitrost, temveč tudi pravilnost odločitev. Ugotavljam, da se sedaj še večkrat vprašam, ali je nekaj res prava rešitev za izziv, ki ga imam pred sabo. Better safe than sorry. 🙂

Marketing je znanost.

Ok, tudi umetnost je. Pa malo intuicije. In ugibanja. Pa tudi sreča je kdaj potrebna …

Ampak večinoma je znanost. Postavljanje naključne vsebine na naključne kanale ne bo generiralo prodaje. Zadaj mora biti pametna in dodelana strategija. Za popotnico pa mora imeti aktivno sprotno spremljanje, testiranje, prilagajanje in izboljševanje. Če bi bil marketing enostaven, potem bi vsi prodajali kot nori!

Fokus, fokus, fokus.

Skoraj vsak dan izvemo za kakšen nov kanal ali novo Beto, ki jo absolutno moramo testirati, nova orodja, nove načine targetiranja, nove oblike oglasov in nove možnosti interakcije. Smo kot otroci v trgovini z bomboni. Vsakih nekaj minut je aktualna druga stvar. In zagotavljam vam, da ni agencijskega heroja, ki bi lahko procesiral čisto vse. Zato je potreben fokus, izbor priljubljenih kanalov in tematik. One thing at a time!

Komunikacija.

Veš kolikokrat so šle stvari narobe, ker nečesa nisem natančno komunicirala dalje? Velikokrat. Včasih je prav neverjetno, koliko različnih interpretacij enega sporočila ljudje ustvarijo. Jaz pa sem hotela samo en mini odgovor, samo en »ja« ali »ne«. Lekcija: Natančno definiraj čisto vsako stvar. Tudi najbolj banalne in najbolj samoumevne stvari, ker ni nič zares banalno in samoumevno. Preveri, če je prejemnik sporočilo razumel na pravi način. In vedno določi rok za oddajo. Vedno.

Ne zavrni nobenega briefa.

Spomnim se prvega briefa, daleč v preteklosti, za katerega sem ves čas branja odkimavala z glavo in na koncu rekla: »Joj! Ne!« Sedaj vem več in tudi v slabih briefih vidim priložnost. Danes rečem: »Challenge accepted!« Razlogi za slab brief so raznoliki in naučila sem se, da enostavno ne sodim. Ko poiščem razloge in odgovore na vprašanja, se vsakič izkaže, da imam vse potrebno za pripravo super kampanje. Lekcija: Vsak brief je nova priložnost.

Odkrivaš le, če ti pustijo.

V zadnjih petih letih sem imela priložnost delati na projektih za več kot 100 različnih naročnikov. Kot vsak v agenciji imam tudi sama najljubše projekte. Prav pred časom me je naročnik vprašal, na katerih projektih najraje delam. Odgovor ni bil preprost. Nimam najljubšega projekta. Več jih je. Je pa vsem skupno, da mi dopuščajo vsaj malo »umetniške svobode«: lahko testiram stvari, premetavam podatke in postavljam hipoteze, pregledujem vsa marketinška orodja, analitiko, CRM-je, kupčkam in delim podatke ter se ne omejujem s tem, kar je preverjeno, ampak ustvarjam nekaj novega.

So zmage in so lekcije.              

Nujne so! Tako zmage kot tudi lekcije. Lekcij sicer ne maram, a razumem, da me bolj kot zmage učijo novih stvari. Zame so najbolj uporabne tiste lekcije, ki jih lahko v praksi večkrat apliciram. Nimam težave priznati, ko naredim napako. Če je ne bom več ponovila, sem tako ali tako zmagala. S tabo delim eno najpomembnejših lekcij, ki jo imam ves čas v mislih: Vedno obljubljaj realne roke in se jih tudi drži. Več o drugih lekcijah pa kdaj drugič.

 Agencijski lajf je drugačen. Poseben. Nikoli dolgočasen. In predvsem poln kratkih rokov! 🙂

Ampak ne vem, kako bi ta lajf lahko zamenjala za kaj drugega. Tu sem v središču vsega dogajanja, znanja, novih stvari, novih orodij, nenavadnih in zanimivih projektov, spoznanj.

Naročniki so super! Ne samo zato, ker mi dovoljujejo preizkušati nove ideje, ampak predvsem zato, ker me učijo o njihovem poslu in delijo svoje znanje. Enako pa počnem tudi sama. Prepričana sem, da se vsako podeljeno znanje nekajkrat povrne. Sharing is caring!

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

2 odziva na “Česa me je naučil agencijski lajf?”

  1. Zanimiv članek. Trenutno sem v svojo podjetniško spletno stran vložil kar precej svojega časa in dela. Ker pa sem trenutno sredi velikih prelomnic, se s svojo spletno stranjo verjetno kar nekaj časa ne bom ukvarjal.

    LP Dušan

Dodaj odgovor