Prejšnji teden smo v sodelovanju s Tehnološkim parkom Ljubljana organizirali konferenco z naslovom Digitalna realnost: e-commerce, ki je bila namenjena predvsem lastnikom spletnih trgovin. Prekaljeni digitalni marketinški mački so z udeleženci delili svoje bogate izkušnje in jih navduševali nad razvojem digitalne identitete spletnih trgovin. »Pozabite intuicijo, merite in testirajte,« je bil glavni nasvet udeležencem konference. Za vas smo pripravili hiter pregled ključnih poudarkov dogodka.
Iščeš prezentacije z dogodka? Najdeš jih na dnu članka, klikni tukaj
Večkanalna prodaja oz. multichannel ubija ecommerce kot konkurenčno prednost.
Rok Hrastnik iz Sensilaba je občinstvo v svojem predavanju, s katerim je tudi otvoril konferenco, provokativno spraševal: »Ali je vaše podjetje pripravljeno na ecommerce konkuriranje?« Zagotovo je to vprašanje, ki si ga podjetja premalokrat ali pa celo ne upajo zastaviti. »Povejte mi, kdo ste in lahko vam povem, kam greste,« je nadaljeval Hrastnik, ki trdi, da kot izključno ecommerce podjetje lahko konkurirate na osnovi ecommerce prednosti, če pa imate več prodajnih kanalov, lahko konkurirate na osnovi znamke, produkta oz. več prodajnih poti. »Multichannel namreč ubija ecommerce kot konkurenčno prednost«, je zmagoslavno zaključil Hrastnik. Še bolj kot našteto pa je pomemben naš odnos do tega, kar počnemo. Delajte več kot drugi, hitro inovirajte, imejte pameten poslovni model, iščite priložnosti, ne strahove, onemogočite interne uničevalce posla, iščite enostavne in hitre rešitve (pozabite na izgovore in dolgotrajne sistemske implementacije), ne pozabite pa tudi, da vam brez odlične ekipe ne bo uspelo (zato zaposlujte) ter da vam v tem poslu intuicija ne pride kaj veliko prav. Namesto tega raje merite, testirajte in sprašujte.
Vedno testirajmo zadeve in se hkrati izobražujemo ter vračajmo k osnovam.
Jernej Petrin, mednarodni direktor za internet v Studio Moderna, je z udeleženci delil svoje izkušnje ustvarjanja digitalne identitete v »multichannel« poslu ter odstrnil pogled na njegove zmage in tegobe. Udeležencem je svetoval, naj povečajo in izkoristijo svojo moč in orodja, ki so jim pri tem na voljo. Morebitni »stari grehi« nam pri tem ne smejo biti ovira oziroma jih moramo znati potisniti ob stran, hkrati pa opaziti in nagraditi tiste ljudi v ekipi, ki pripomorejo k izboljšanju oziroma tiste, ki prinašajo dodano vrednost. »Vedno testirajmo stvari in se hkrati izobražujemo ter vračajmo k osnovam. To je formula, ki deluje!« Zastaviti pa si moramo tudi vprašanja, ki bodo naše kupce popeljala skozi odločitveni proces potrošnika oziroma faze »see-think-do-care«. Vse svoje teze je podkrepil tudi s konkretnimi primeri iz mednarodnih vod spletnih trgovcev.
Obnašanje uporabnikov moramo vedno analizirati glede na kampanjo, ki je bila vir njihovega prihoda.
S Črtom Podlogarjem, ki v Red Orbitu skrbi za strateško vodenje projektov, smo se preselili na mikro raven oglaševanja spletnih trgovin. Podlogar je zagotovo največji privrženec profitabilnosti projektov, a se je zaradi tega kdaj tudi že »opekel«. »Glavni cilj oglaševanja ni vedno prodaja,« je že večkrat klavrno spoznal. Udeležencem je tako položil na srce, da je treba uspešnost različnih nakupnih faz meriti z različnimi metrikami. Dotaknil se je tudi pridobivanje baze e-poštnih naslovov, ocenjevanja stroška pridobivanja takšnih kontaktov ter njihove ločene obravnave. Zagotovo si velja vzeti čas in premisliti o metrikah, ki veljajo za določen kanal. Denimo; pri pridobivanju baze e-poštnih naslovov lahko ocenjujemo kakovost baze, kakovost vsebin in prodajni potencial, pri video oglaševanju ceno na ogled, število prikazov, povprečni čas gledanja, kakšen delež videa so si ogledali uporabniki, pri oglasih v Gmailu pa prikaze, klike na odprtje oglasa, klike z oglasa na stran … Obnašanje uporabnikov moramo vedno analizirati glede na kampanjo, ki je bila vir njihovega prihoda.
Ste vedeli, da se 98 % obiskov na vaši spletni strani ne zaključi z nakupom?
Maja Dolšak, ki na Red Orbitu vodi oddelek za plačan promet na spletnih straneh, je konkretizirala, kako učinkovito oglaševati na platformi Google AdWords oziroma katere oglaševalske kanale izbrati. Ste vedeli, da se 98 % obiskov na vaši spletni strani ne zaključi z nakupom? Zato se nima smisla fokusirati samo na zadnjo fazo odločitvenega procesa potrošnika – nakupno fazo, ampak tudi tiste prej. »Lotite se strategije ponovnega trženja (remarketinga), saj bo ta prinesla tako prepoznavnost, iskanje in nazadnje prodajo,« je pristavila. »Izrabljajte vse možnosti takšnega oglaševanja, fokus naj bo tudi na začetnih fazah nakupnega procesa, na iskalniku se ne omejujte več le na najbolj profitabilne produkte, predvsem pa se oglaševanja lotite premišljeno – le na tak način boste lahko strukturirano pokrili vse kanale in vse faze odločitvenega procesa potrošnikov,« je zaključila.
Ključno je sledenje pristopu see-think-do, torej odločitvenemu procesu potrošnika.
Ko smo obdelali Google AdWords, smo se preselili še na Facebook. Luka Žnidaršič, ki v Red Orbitu skrbi za razvoj novih poslov, je v svojem predavanju izpostavil 5 ključnih pristopov k oglaševanju na Facebooku. Ključno je sledenje pristopu see-think-do, torej odločitvenemu procesu potrošnika. Če se želite izogniti iztrošenosti oglasov in naveličanosti uporabnikov, ki jih ves čas obdajajo eni in isti oglasi, potem svoje oglase posodabljajte – včasih že majhna sprememba, kot je denimo menjava ozadja, naredi veliko. Facebook vam ponuja tudi odlično platformo za pridobivanje novih kontaktov – uporabite Lead ads, ter izrabite možnosti dinamičnega remarketinga (Facebook Dynamic Products Ads) – več o tem kmalu na našem blogu. Kako meriti uspešnost svojih kampanj? Neizogibno je seveda, da povežete Facebook in Google Analytics. Luka verjame, da boste zaradi neposredne primerjave Facebooka z ostalimi kanali, neposrednega uvoza oglaševalskih metrik in avtomatskega preračunavanja konverzijskih metrik, dobili poglobljen vpogled v svoje oglaševalske aktivnosti.
Ali je naša strategija trženja dosegla cilje na spletni strani?
Srečanje, prepleteno z novimi informacijami, trendi in zanimivimi primeri, je sklenil Robert Petković z Agrokorja, eden od vodilnih strokovnjakov na področju spletne analitike v regiji, v kateri dela že skoraj 20 let. Udeležencem je predstavil prednosti Google Analytics, kako in zakaj ga uporabljati ter kaj vse lahko z uporabo tega orodja spremljamo. Njegovo najbolj optimalno uporabo je razdelal v posameznih korakih, ki jih morajo spletni trgovci na poti do cilja narediti. Dotaknil se je tudi različnih metrik ter predstavil napredno uporabo analitike. Obvezno moramo namreč analizirati nakupne procese, delati poročila, seveda po posameznih kategorijah našega prodajnega programa in opazovati ter oprezati za vedenjem naših kupcev. Vprašajmo se, ali je strategija trženja dosegla cilje na spletni strani in kaj bi morali spremeniti za izboljšanje učinkovitosti. Na podlagi analize teh vprašanj je treba sprejeti tudi ukrepe.
Konferenca Digitalna realnost za spletne trgovine je udeležencem ponudila vpogled v današnjega potrošnika, mu predstavila ideje, kako ga nagovarjati ter kako ocenjevati uspešnost in učinkovitost posameznih oglaševalskih kanalov. Predvsem pa je izpostavila pomembnost analitike ter premišljenega in strateškega pristopa h krepitvi digitalne identitete blagovne znamke.
Ti ni uspelo dobiti prostega sedeža? Si bil/a na dogodku, pa želiš še enkrat pogledati prezentacije? Ali pa te samo zanimajo? Izpolni spodaj, dobiš takoj, čisto brezplačno.
prezentacije