Facebook split testi – zakaj in kako?!

Objavljeno v ponedeljek, 29. maj 2017 v kategoriji Facebook oglaševanje. Članek za 3 min branja • Piše:

Sara Črnič

Facebook Red Orbitovcem zadnje čase ne pusti spati, saj skoraj na tedenski ravni objavlja novosti: od split testiranja do skeniranja produktov na spletni strani.

Ker Facebook ne počiva, tudi mi ne – zato vam v današnjem zapisu predstavljamo Facebookovo novost – split testiranje. Kaj lahko testiramo, zakaj se sploh uporablja in kakšne so prednosti, pa boste izvedeli v nadaljevanju.

Zakaj Facebook split testiranje?

V idealnem svetu bi postavili Facebook kampanjo, nastavili oglasno ciljanje in Voila! Dosegli bi ciljno občinstvo, prejeli odličen odziv na oglas in plačali nizko ceno za klik. Pa je to realnost? V resnici se velikokrat praskamo po glavi in ugotavljamo, katera ciljanja bi bila primerna za doseg našega ciljnega občinstva. Zdaj nam je Facebook olajšal testiranje in nam predstavil split testiranje. Facebook se dobro zaveda, da se s pomočjo testiranja učimo – najprej poskusimo eno stvar in če ta ne deluje, poskusimo nekaj drugega. Kako pa to testiranje izgleda na Facebooku? Berite dalje.

Najti pravo targetiranje za svoje ciljno občinstvo je tako kot igrati poker. Igraš, dokler ne zmagaš. 😊

Kaj lahko testiramo?

Preden se odločite postaviti Facebook split testiranje, morate vedeti, da opcija ni na izbiro za vse vrste kampanj. Opcijo za split testiranje imate, če si za cilj kampanje izberete:

  • obisk na spletni strani (Traffic),
  • namestitev aplikacije (App installs),
  • zbiranje kontaktov (Lead generation) in
  • konverzije (Conversions).

Znotraj enega testa Facebook omogoča testiranje dveh ali treh strategij: A/B test ali A/B/C test. Znotraj ene kampanje pa lahko testirate samo eno spremenljivko. Spremenljivke, ki jih lahko testirate, so:

  • ciljno občinstvo (Target audience),
  • dostavljanje oglaševanja (Delivery optimization) in
  • umestitev oglaševanja (Placements).

Split testiranje postavite v Ads Managerju s klikom na Create new campaign. Ko izberete primerno vrsto kampanje, vam Facebook ponudi opcijo »Create split test«.

Ciljno občinstvo (Target audience)

Ste tudi vi pri testiranju ciljne skupine pomislili: »Hja, kdo pa tega še ni preizkusil?« Nadobudneži, kakršni smo v Red Orbitu, smo velikokrat testirali različne ciljne skupine znotraj ene kampanje. Slabost takšnega načina je, da oglasi tekmujejo med seboj. Kar lahko v praksi pomeni to, da so posamezniki videvali podoben oglas iz dveh različnih oglasnih setov, kar za nas pomeni manj natančne podatke glede tega, katera ciljna skupina se je izkazala bolje.

Facebook pri split testiranju popolnoma loči ciljne skupine med seboj in prepreči kakršno koli tekmovanje med oglasi. Seveda Facebook ne bi bil Facebook, če ne bi pri tem imel svojih pravil. Če boste testirali ciljne skupine, to lahko storite le z vašimi shranjenimi ciljnimi skupinami (saved audience). Pred testiranjem torej preverite, če imate ciljno skupino, ki jo želite uporabiti za test, shranjeno.

Dostavljanje oglasov (Delivery optimization)

Delivery optimization ima na izbiro dve različni testiranji. Testirate lahko ad delivery ali bid amount. Facebook priporoča naslednje teste:

  • Optimizacija glede na konverzije (A) (optimize for conversions) vs optimizacija glede na klik na povezavo (B) (optimize for link clicks).
  • Optimizacija na konverzijo v konverzijskem oknu, ki traja en dan (optimize for conversions with a conversion window of 1 day) (A) vs optimizacija na konverzijo v konverzijskem oknu, ki traja sedem dni (versus optimize for conversions for a conversion window of 7 days) (B) vs optimizacija glede na klike na povezavo (optimize for link clicks) (C).

Seveda si lahko izberete drugačno testiranje, dejstvo pa je, da lahko naenkrat testirate kar tri različne oglasne sete. Pomembno pa je, da ne testirate različnih spremenljivk, saj s tem lahko dobite napačne podatke.

Umestitev oglasov (Placements)

Tukaj vam Facebook ponudi ogromno možnosti in pri testiranju ste res lahko ustvarjalni. Testirate lahko, če vaši oglasi delujejo bolje v news feedu ali desnem stolpcu. Kaj vse lahko testirate pri umestitvi oglasov?

Kaj pa sedaj?

Ko imate izbrano vrsto kampanje za testiranje in spremenljivko, se morate odločiti za porazdelitev denarja in čas testiranja. Na izbiro imate enakomerno porazdelitev denarja, lahko pa se sami odločite, na kakšen način ga boste porazdelili. Priporočena je enakomerna porazdelitev, saj boste tako imeli enake pogoje za testiranje. Testiranje mora trajati minimalno 3 in največ 14 dni. Med testiranjem ne spreminjajte nastavitev; ko bo vaš split test končan, vas bo Facebook obvestil.

Facebook split testiranje vam ponuja boljše poznavanje vaše ciljne skupine in omogoča, da vas testiranje vodi k učinkovitejšim in cenejšim oglasom na Facebooku. Kaj pa vi? Ste že preizkusili to novost? 😊

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor