Google Tag Manager – Kontrola letenja za marketinške ekipe

Objavljeno v torek, 23. oktober 2012 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 2 min branja • Piše:

Davor Krajec

Svet digitalnega marketinga velja za enega najbolj dinamičnih, nenehno spreminjajočih in izzivov polnih področji marketinga. Za uspešno delovanju v tem »ustvarjalnem kaosu« je potrebna dobra mera agilnosti, proaktivnosti in sklepanja kompromisov z namenom doseganja zastavljenih ciljev. Vsi, ki smo del tega digitalnega »cirkusa«, se vse bolj zavedamo, kako pomembno je pravilno merjenje uspešnosti digitalnih kampanj. Tu nam že od samega začetka ob strani stoji globalni velikan Google s svojim fenomenalnim in povrhu vsega brezplačnim orodjem Google Analytics (vsem »big playerjem« pa je na voljo tudi Premium različica s cenovno etiketo 150.000$).

Namestitev GA trackinga dandanes predstavlja vključitev kar nekaj tag-ov za uspešno sledenje digitalnim kampanjam:

– osnovna GA tracking koda,

– conversion tracking,

– ecommerce tracking,

– remarketing tracking,

– event tracking,

– custom campaign tracking.

Za namestitev navedenih kod se marketinške ekipe obračajo na svoje kolege iz IT oddelka, ki pa so ponavadi preko glave zasuti s svojim tekočim delom. Marsikdaj se potem zgodi, da kampanje niso spremljane, kar prinaša nepopolne podatke o uspešnosti in vsesplošno nezadovoljstvo. Ta scenarij sedaj postaja preteklost. Google je pred kratkim na trg lansiral orodje, ki bi ga lahko primerjali s kontrolo letenja za oddelek marketinga − imenuje se Google Tag Manager.

Kaj je Google Tag Manager – GTM?

GTM je povsem samostojen Googlov produkt, ki se nahaja na: http://www.google.com/tagmanager/. Ponuja nam centralizirano upravljanje z vsemi tagi (tracking kodami) na enem mestu. Tako lahko končno prevzamemo kontrolo nad tagi v svoje roke in zagotovimo pravilno sledenje digitalnih kampanj. Vse, kar je potrebno storiti, je vnos tako imenovanega containerja na vse podstrani. Container je v svojem jedru okolje, v katerega se dodajo vse tracking kode za posamezno spletno mesto. Za lažjo predstavo podajamo slikovni prikaz strukture GTM-ja:

Primer container kode, ki jo vstavimo takoj podtag:

< !– Google Tag Manager –>

< noscript>< iframe src=”//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-7JRL”

height=”0″ width=”0″ style=”display:none;visibility:hidden”>

< script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:

new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’&l=’+l:”;j.async=true;j.src=

‘//www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-XXXX’);

< !– End Google Tag Manager –>

Ko boste vstavili container kodo, poskrbite tudi za odstranitev obstoječe GA kode, ki jo boste po novem dodali v Google Tag Managerju. Podrobne smernice si lahko ogledate preko video predstavitve – namestitev GTM-ja.

Izkoristite funkcionalnosti Google Tag Managerja in zagotovite natančno sledenje vseh vaših digitalnih kampanj.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor