Infografika – Spletni trendi 2013

Objavljeno v torek, 15. april 2014 v kategoriji Infografike. Članek za 4 min branja • Piše:

Peter Mesarec

V Red Orbitu smo že tretjič pripravili pregled spletnih sezonskih trendov, ki prikazujejo vedenje obiskovalcev spletnih strani, obiskanih iz spletnih iskalnikov. Preden se poglobimo v podatke za leto 2013, si oglejte infografike s podatki predhodnih let, 2012 in 2011.

Najprej se bomo posvetili velikim spremembam, ki so se zgodile v letu 2013. Piškotki, ki so se spekli in zažgali 15. junija 2013, so močno vplivali na prikaz statistik. Ne glede na to, kako smo brcali in pametovali, po tem datumu beležimo velik upad števila obiskovalcev spletnih strani. Seveda gre le za to, da nam jih ni uspelo zaznati, kljub temu da so spletno stran obiskali. V tem pogledu nam je pri tej infografiki in analizi podatkov zakonodaja močno zmešala štrene.

Druga pomembna sprememba se je dogajala bolj gradualno, pozna pa se pri številu ključnih besed, ki smo jih zaznali kot vir obiska spletnih strani. Google je v letu 2013 povečal odstotek t.i. “not provided” ključne besede. Če smo bili vajeni, da smo lahko videli vse ključne besede, ki so jih naši obiskovalci vpisali v iskalnik, preden so prišli na našo spletno stran, jih sedaj lahko vidimo med 10 in 30 %. Kar pomeni, da število ključnih besed, ki jih prikazujemo v infografiki ni neposredno primerljivo s podatki prejšnjih let, zato moramo za prihodnje leto uporabiti drugo merilo. Navkljub tem omejitvam je analiza, predvsem zaradi velikega števila obiskovalcev na spletnih straneh, še vedno aktualna in relevantna, podatki med različnimi panogami pa še vedno primerljivi. Pa si poglejmo ugotovitve.

Analiza je potekala na 219 spletnih straneh, ki smo jih razdelili v sedem panog: poslovne storitve, spletne trgovine, finance, lepota in zdravje, informacijski portali, trgovina in turizem. Pri vsaki spletni strani smo preverili koliko obiskovalcev je imela iz iskalnikov, preko katerih iskalnikov so prišli ti obiskovalci in v kakšnem obsegu (Google, Najdi.si, Bing, ostali), koliko ključnih besed so obiskovalci uporabili ter koliko je bilo vseh obiskovalcev na spletni strani. Dodatno smo opazovali tudi vedenje obiskovalcev na spletni strani, torej koliko časa so preživeli na spletni strani in koliko podstrani so si na strani ogledali.

Obiskovalci analiziranih spletnih strani so na spletnih straneh v povprečju preživeli 2 minuti 30 sekund. V tem času so si, v povprečju, pogledali 3,79 podstrani. Ob primerjavi s preteklimi leti (2012 – 1 minuto in 49 sekund in 2,92 podstrani; 2011 – 2 minuti in 57 sekund in 3,09 podstrani) vidimo, da so letos uporabniki na spletnih straneh preživeli več časa. Ali lahko iz tega sklepamo, da so spletne strani bolj uporabne in ponujajo več koristnih informacij?

Spletne strani dobijo daleč največ obiskovalcev iz Googla. To statistiko smo opazili tudi prejšnja leta, delež Googla proti ostalim iskalnikom je letos v povprečju 93 %, kar je za eno odstotno točko več glede na leta 2012 in 2011. Bolj zanimiva je primerjava po panogah: najnižji odstotek Google dosega na področju financ (85 %), največjega pa na področju spletnih trgovin in informacijskih portalov.

Še večje razlike med posameznimi panogami lahko vidimo v odstotku obiskovalcev, ki so na spletno stran prišli preko iskalnikov (poleg iskalnikov lahko obiskovalci pridejo na spletno stran neposredno – vpišejo domeno v brskalnik, preko drugih spletnih strani, preko oglaševanja ali preko socialnih omrežij). Povprečno obisk iz iskalnikov predstavlja 56 %, ta odstotek je najvišji znotraj poslovnih storitev, kjer dosega kar 84 %, najnižji pa na področju informacijskih portalov, kjer znaša le 39 %. Ta informacija prikazuje pomembnost iskalnikov v primerjavi z drugimi kanali spletnega marketinga, ki skupno predstavljajo le 44 % obiska spletnih strani. Ali si še lahko privoščite, da se ne ukvarjate z iskalnim marketingom in optimizacijo spletnih strani?

Podatki na grafih izhajajo iz števila obiskovalcev, ki so na spletne strani prišli preko iskalnikov. Več kot očiten je vpliv zakonodaje o piškotkih, saj vsi grafi praktično potonejo v mesecu juniju. Na vseh spletnih straneh lahko opazimo visoko število obiskovalcev januarja in kasnejši upad. Poleti so na zmanjšanje števila obiskovalcev (poleg piškotkov) vplivali tudi dopusti, število obiskovalcev se ponovno poveča šele septembra, in na večini kategorij raste do decembra, še posebej raste na spletnih straneh v kategoriji spletnih trgovin, lepote in zdravja ter turizma. Zanimivo je tudi, kako v kategoriji lepota in zdravje število obiskovalcev naraste v mesecih oktober in november, decembra pa se očitno vsi sprijaznimo z veliko količino sladkarij in nas želja po skrbi za zdravje popolnoma mine in temu primerno je tudi številko obiskov spletnih strani s tako vsebino.

Naj se za konec še malo pohvalimo. Število ogledanih strani na spletnih straneh, ki so vključene v našo raziskavo, vsako leto narašča. Leta 2011 smo lahko sklepali na podlagi 130.244.083 ogledov strani, leta 2012 že na 189.618.566 ogledov, leta 2013 pa smo preskočili 300 milijonov, števec se je namreč ustavil na 355.343.630 ogledov.

In še dodatek. Vemo, da število obiskovalcev lahko pomeni ali zadovoljne kupce ali pa le bežne »vandrovce«, ki so pomotoma kliknili na vašo spletno stran, ker se jim je po tipkovnici sprehajala mačka. Zato bomo v prihodnjem mesecu pripravili analizo nakupov na slovenskih spletnih straneh. Konec koncev je tisto, kar šteje, denar.

Kako se vaša spletna stran primerja s trendi pa nam povejte v komentarjih.

Infografika - Spletni trendi za leto 2013

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor