Iskalnik Google se ves čas spreminja. Poleg tega, da se spreminjajo načini, kako Google ocenjuje, katere spletne strani naj se pojavijo v iskalnih rezultatih, pa se spreminja tudi način, kako prikazuje iskalne rezultate. Časi desetih modrih povezav so že davno minili in danes lahko Google prikaže različne vrste iskalnih rezultatov. Če izstopate, je verjetnost, da bo uporabnik kliknil na vaš rezultat, veliko večja, kot če ste v iskalnih rezultatih zastopani le kot klasičen iskalni rezultat z naslovom, opisom in URL naslovom. Google lahko sicer sam poišče tiste, ki jih želi izpostaviti v iskalnih rezultatih, ker pa v poslu ničesar ne želimo prepustiti naključju, moramo poskrbeti za to, da spletno stran že sami pripravimo tako, da bomo izstopali. Glede na vrsto spletne strani je na voljo več možnosti, kako se lahko prikažemo v iskalnih rezultatih:
1. Predstavitev produkta
V iskalnih rezultatih lahko predstavimo kratek opis produkta, ceno in fotografijo (v določenih primerih še druge zanimive informacije, število komentarjev na produkt, ocene produkta in še kaj). Na takšen način iskalni rezultat veliko bolj pritegne uporabnika (fotografija) in takoj predstavi tudi ceno produkta, tako da se uporabnik prej odloči za klik, ki vodi na spletno stran. Z uporabo t. i. structured data lahko na nivoju celotne spletne strani z manjšo predelavo kode, ki ne spreminja izgleda spletne strani, vse te podatke pripravimo za iskalnik Google za vse produkte. Structured data lahko uporabimo tudi za predstavitev drugih vrst podatkov: npr. organizatorji dogodkov lahko datum in povezavo do rezervacije predstavijo kar v iskalnih rezultatih, strani z recepti pa fotografijo končnega produkta. Možnosti je veliko, vse pa so opisane na tej povezavi.
2. Predstavitev avtorja
Avtorstvo vsebin na spletni strani postaja vedno pomembnejši kriterij za Google, ki mu sledi t. i. author rank, torej ocena avtoritete avtorja vsebin na spletni strani. Google poleg kratkega opisa prispevka prikaže fotografijo avtorja (torej vašo fotografijo) in povezavo na druge prispevke avtorja. Z dodatkom author ranka na spletno stran boste ne le povečali prisotnost in prikaz spletne strani v iskalnih rezultatih, ampak tudi spremenili ton komunikacije vašega podjetja na spletu. Ob poznavanju avtorja vsebin uporabniki namreč čutijo, da je komunikacija bolj osebna, takšni komunikaciji pa uporabniki zaupajo bolj in posledično bolj zaupajo tudi drugim sporočilom, ki jih prejmejo od takšnega podjetja. Povečanje zaupanja v blagovno znamko ima pozitivni vpliv tudi neposredno na prodajo.(Avtorja lahko, če ne želite spreminjati kode spletne strani, dodate ročno pod pomembnejše ali zadnje prispevke – tako kot smo to naredili tudi mi na koncu tega prispevka).
3. Zemljevid
Zemljevid, ki ga Google prikaže v iskalnih rezultatih, s sabo vedno prinese tudi seznam (do največ 10) rezultatov s podatki o naslovu podjetja. Optimizacija za ta kvadrat desetih je popolnoma svoja zgodba in jo je potrebno izvajati specifično za vsako spletno stran, vendar je ne gre zanemarjati, saj je lahko vaše podjetje s fizično lokacijo konec koncev predstavljeno na vrhu takšnega kvadrata in posebej izpostavljeno na zemljevidu, ki ostane v vidnem polju uporabnika, tudi če se le-ta pomakne na dno iskalnih rezultatov.
4. Informacije z Google+
Spodnji prikaz iskalnega rezultata I. gimnazije Celje prikazuje, kako lahko vaša spletna stran zasede praktično celoten ekran uporabnika, kar pomeni, da uporabnik skorajda nima druge izbire, kot da klikne vašo spletno stran. Na primeru lahko vidimo, da Google na levi strani, pod osnovnim iskalnim rezultatom, prikaže število komentarjev storitve oziroma izdelkov podjetja v Google+, pod njim pa klasične sitelink-e, nad katerimi je močno izpostavljena telefonska številka. Na desni strani so prikazane fotografije, ki so objavljene na Google+ profilu, poleg njih zemljevid, na katerem je označena lokacija podjetja, pod njim pa dodatne informacije o podjetju. Sem spadajo najpomembnejše kontaktne informacije in celo možnost, da Google prikaže navodila, kako priti do izpostave podjetja, na dnu pa ocene, ki so jih uporabniki napisali na Google+ profil podjetja.Tako je za uporabnika, ki išče vaše informacije, zelo enostavno vzpostaviti kontakt z vašim podjetjem, poleg tega pa lahko prebere pozitivne ocene uporabnikov, ki že poznajo vaše storitve ali produkte.
5. Video posnetki
Video posnetki v iskalnih rezultatih niso ravno novost (enako velja tudi za naslednjo kategorijo – fotografije), še vedno pa jih vidim kot veliko premalo uporabljane. Na spodnjem primeru lahko opazimo razliko v rezultatih iskanja za enako ključno besedo v google.com in google.si. V google.com vidimo tri video rezultate, ki jih je spodnja spletna stran tudi primerno izkoristila, saj je na prvem mestu izpostavila svojo domeno, ki je sedaj vidna uporabnikom, še preden si le-ti pogledajo video posnetek. Ta stran se sicer na prvi strani rezultatov ne pojavlja in je zato video posnetek uspešno izkoristila ter preskočila veliko strani. V slovenskem google.si video rezultatov ne vidimo, očitno jih strani premalo ali napačno uporabljajo. Torej je prostora za vašo spletno stran očitno še dovolj. 🙂
6. Fotografije
Tudi fotografije niso nov način prikaza iskalnih rezultatov, so pa še vedno med vsebino, ki se ji posveča manj pomena. Pravilno tehnično pripravljene povezave na fotografije in poimenovanje fotografij lahko poskrbi, da vaša spletna stran zavzame več prostora v iskalnih rezultatih, tudi če se organsko kot klasičen rezultat ne bi pojavila na prvi strani zadetkov.Pri našem primeru, ki ga lahko vidite spodaj na fotografiji, je potrebno vedeti, da sta dve fotografiji, ki ju vidite, s spletne strani, ki je med rezultati na drugem mestu, takoj za fotografijami, drugi dve fotografiji pa sta s spletne strani, ki je med prvimi desetimi zadetki sploh ni. Tako lahko s fotografijami praktično preskočite druge strani, še preden jih prehitite s klasično optimizacijo.
Načini, da tudi vašo spletno stran predstavite tako, so različni: zahtevajo pripravo vsebin, manjše spremembe v kodi spletne strani in specifične kode na vaši spletni strani, pa tudi pripravo in vzdrževanje Google+ profila za vaše podjetje. Vsekakor pa lahko sami po sebi prinesejo dodano vrednost, saj povečajo odstotek klikov v iskalnih rezultatih ter poskrbijo za dodatne vsebine ali oplemenitenje že obstoječih, s čimer boste pospešili tudi klasično optimizacijo vaših spletnih strani.
Kot že rečeno – nasvetov se je potrebno držati! 🙂 … Avtor tega prispevka je Peter Mesarec (Google+).
Vsekakor koristni nasveti!