Naročite se na podcast v iTunes
Ljudje smo družbena bitja in čeprav se tega mogoče ne zavedamo, na svet in druge ljudi gledamo skoz prizmo nenapisanih pravil, ki so v skladu z našimi prepričanji, vrednotami in pogledi na svet.
Mnogi to imenujejo cona udobja, v kateri je povprečen človek večino svojega časa. Če v stiku s sočlovekom ne spoštujemo cone udobja, lahko ta zelo hitro razvije negativna čustva ali celo odpor.
Kako bi se odzvala gospodična, ki bi jo naključno srečali v mestu in jo takoj povabili k sebi v posteljo?
Ravno zato je treba spoštovati ta nenapisana pravila in se dvorjenja lotiti po korakih. Večja verjetnost uspeha bi bila, če bi gospodični nekako pomagali (ji pridržali vrata, s tal pobrali knjige, ji odprli vrata taksija …) in tako pridobili njeno pozornost. Po kratkem pogovoru bi vam gospodična zaupala telefonsko številko in dala dovoljenje za nadaljnjo komunikacijo. Nato bi se prek SMS-sporočil in klicev dogovorili za zmenek in po drugem ali tretjem zmenku bi se nemara gospodična res lahko znašla v postelji.
Podobno kot v tej zgodbi je tudi s spletnim oglaševanjem. Najprej morate uporabnikom nekaj dati oz. si izmenjati, da pridobite dovoljenje za nadaljnjo komunikacijo. V digitalnem svetu je najbolj tipično, da vam posameznik dovoli nadaljnjo komunikacijo, ko vam zaupa svoj e-poštni naslov. Seth Godin pravi, da se takoj, ko vam oseba odda svoj e-naslov, začne »marketing z dovoljenjem«. Če vam nekdo zaupa svoj e-poštni naslov, vam s tem odpre neposredno pot za komunikacijo, skozi katero lahko večkrat pošljete razna sporočila – in to brezplačno.
Facebook je pred nedavnim ponudil možnost oglasov za pridobivanje kontaktov oz. Facebook Lead Ads. O tem, kaj predstavljajo in kako funkcionirajo, se je razpisala že Anja. Njen zapis si lahko preberete TUKAJ.
V nadaljevanju si lahko preberete, kakšne so strategije za zbiranje e-poštnih naslovov s pomočjo Facebook Lead Ads. V tem zapisu bomo sledili odločitvenemu procesu potrošnika in v vsaki fazi opredelili, kako lahko uporabimo oglase za zbiranje kontaktov na Facebooku.
Pri zbiranju e-poštnih naslovov je na voljo več ciljev, ki so odvisni od faze odločitvenega procesa.
Faza SEE – faza ozaveščanja o blagovni znamki
Gre za začetno fazo nakupnega procesa, kjer se vzpostavi prvi stik s potencialno stranko. Na tej točki potrošnik ne pozna vaše blagovne znamke ali produkta, zato je pomembno, da vzbudite potrebo oziroma potrošnika spodbudite, da začne o tem razmišljati.
Večina se v tej fazi odloči za nagradno igro. Nekaj ponudite brezplačno, določeno obdobje zbirate e-naslove in ob koncu akcije izžrebate nagrajenca. Nagradne igre znajo biti zelo učinkovite, sploh če želite nabrati čim več e-poštnih naslovov, saj je cena zanje, vsaj v Sloveniji, zelo nizka. Za e-poštni naslov boste odšteli med 0,12 € in 0,37 €. Ni pa nagradna igra vedno najboljša ideja, saj ti kontakti po večini niso najbolj relevantni. Na nagradne igre se prijavljajo tisti, ki bi pač radi dobili nekaj brezplačno, ne glede na to, kaj dejansko sploh je nagrada.
Če se odločite za nagradno igro, je torej pomembno, da se zavedate, da nekateri sodelujejo zgolj zaradi nagrade, niso pa tudi sicer zainteresirani za vaše izdelke ali storitve.
Priporočljivo je, da izhajate iz potreb uporabnikov. Če denimo prodajate športne copate za tek, v zameno za e-poštni naslov ponudite tekaški priročnik. Na tak način boste dobili seznam ljudi, ki so zainteresirani za tek. S tem se boste pozicionirali kot blagovna znamka, namenjena teku, hkrati pa dobili e-poštne naslove ljudi, za katere veste, da se jim splača oglaševati tekaške čevlje.
Bolj učinkovite metode so takšne, kjer potencialnim strankam date na voljo nekaj, v čemer vidijo korist. Najprej morate nekaj dati, da lahko od drugih nekaj zahtevate. Primeri: e-knjige, predavanja, webinarji, kvizi … Slaba stran teh metod je, da s tem, ko lovite bolj relevantne uporabnike, za njih tudi več plačate. Zanje boste odšteli od 0,50 € do 1,80 €. Občinstvo lahko v tej fazi ciljate glede na interese.
Faza THINK – faza informiranja o blagovni znamki
Gre za fazo, kjer uporabnike nevsiljivo nagovarjate k nakupu. Ciljno občinstvo ni več povsem ravnodušno do produkta, vendar ga še ne potrebuje. To so ponavadi tisti, ki so že imeli stik z vami – bodisi so si ogledali kak video, obiskali spletno stran ali canvas (op. a. posebna oblika Facebook oglasov). Tem lahko s pomočjo ponovnega trženja (ang. remarketinga) oglašujete s Facebook Lead Ads.
V tej fazi je podobno kot pri prejšnji; za kontakt morate uporabnikom ponuditi nekaj brezplačnega, vendar povezanega s produkti ali dejavnostjo. Če ostanemo pri primeru trgovine s športnimi copati, lahko za e-naslov ponudite priročnik o različnih športnih copatih, njihove karakteristike, primerjave ter podrobnejše opise športnih copatov in njihovih lastnosti.
V tej fazi uporabnik primerja izdelke oziroma želi bolje razumeti, kakšen izdelek kupiti. Vsebina mora biti zato povezana s tem, da jim pomagate pri nakupu in njihovem odločitvenem procesu. Namig: prav pridejo priročniki in nasveti za nakup izdelka.
Cena za takšne kontakte je načeloma nižja kot za relevantne ljudi, ki vas še ne poznajo, saj nagovarjate zelo specifično skupino ljudi, ki je bila z vami že v stiku, za katere tudi dobro veste, kako jih nagovarjati (predvidevam, da dobro poznate svoje persone), kaj so njihove potrebe in med drugim tudi težave. Cena za kontakt se giblje okoli 0,50 €.
Faza DO – faza nakupa
V tej fazi nagovarjamo uporabnike, ki so se v nakupnem procesu ustavili tik pred zaključkom transakcije. Ponavadi je to takrat, ko je uporabnik produkt dal v košarico, ampak ga ni kupil. Razlogov za to je več. Pomembno je, da jih zaznate ter s pomočjo popustov in daril uporabnika s ponovnim trženjem prepričate, da izdelek vseeno kupi.
Tiste, ki so izdelek pustili v košarici in ga niso kupili, nato lahko lovite s Facebook Lead Ads, kjer jim v zameno za e-naslov (ali še kakšno drugo informacijo) ponudite kodo za popust, podaljšano garancijo ali brezplačno poštnino … Ponavadi lahko za takšne kontakte pričakujemo najvišje konverzijske stopnje, saj so že tik pred nakupom in jih s pomočjo teh oglasov samo še spodbudite k akciji.
Še nekaj dobrih primerov:
Hitro izpolnjevanje daljših obrazcev.
Če ste že kdaj izpolnjevali kakšno anketo ali ste jo pripravljali celo sami, ste lahko ugotovili, da več vprašanj postaviš, manj vprašalnikov bo rešenih – in obratno. Enako velja za prijavnice in razne obrazce. Po eni strani več vprašanj vzame več časa, po drugi pa neradi kar tako razdajamo svoje osebne podatke.
Z obrazcem, ki ga ponuja Facebook Lead Ads, je drugače. Uporabnike lahko prosite za več podatkov, pa to ne bo zahtevalo dodatnega časa. Facebook namreč predizpolni obrazec s podatki, ki mu jih je uporabnik že zaupal. Uporabnika lahko prosite za ime in priimek, e-pošto, datum rojstva, kraj – in podatke samodejno izpolni Facebook. Vseeno poskrbite, da od uporabnikov ne zahtevate preveč, saj, kot rečeno, nihče ne razdaja svojih osebnih podatkov kar tako.
Uporabite Lead Ads za kaj drugega kot e-naslov. Oglasi za zbiranje kontaktov na Facebooku uporabnika pripeljejo do obrazca, ki je primarno namenjen zbiranju e-naslovov. Ni pa nujno. Če tega ne želite, odkljukajte okence, da bi radi imeli uporabnikov e-naslov in namesto tega raje postavite svoje vprašanje. Pri enem izmed projektov smo želeli izvedeti, zakaj se ljudje ne odločijo za nakup in izdelek pustijo v košarici. Odločili smo se, da ustvarimo preprost oglas, v katerem jih prosimo za ime in odgovor na vprašanje: Opazili smo, da ste produkt X dali v košarico. Nam zaupate, zakaj se niste odločili za nakup?
Povabite jih na spletno stran.
Ko uporabnik izpolni obrazec in odda e-naslov, ga lahko napotite na določeno spletno stran. V veliko primerih so uporabniki svojo pot z obrazca nadaljevali na spletno stran in nekaj kupili. Čeprav smo zbirali samo njihove e-naslove, so se vseeno sprehodili po spletni strani in se odločili za nakup.