Kaj je bounce rate?

Objavljeno v četrtek, 11. julij 2013 v kategoriji Spletna analitika. Članek za 3 min branja • Piše:

Davor Krajec

Vsi, ki vsaj občasno pokukate v Googlovo skladišče podatkov, ste zagotovo že zasledili metriko, ki v angleščini nosi ime bounce rate. V slovenščini bi lahko to metriko poimenovali zapustna stopnja, ker gre za podatek (metriko), izražen v odstotkih. Kaj nam pravzaprav pove zapustna stopnja? Pogled v pogosto uporabljeno formulo za izračun zapustne stopnje:Zapustna stopnja=(število obiskov z ogledom ene podstrani )/(število vseh vstopov na podstran)nam pove, kolikšen odstotek spletnih uporabnikov je obiskalo le eno podstran brez obiska preostalih podstrani. Kot lahko sklepamo iz opisa, visok odstotek pomeni, da določena podstran ni izpolnila pričakovanj posameznega spletnega uporabnika. V analitični praksi ocenjujemo zapustno stopnjo kot problematično, če le-ta presega 60 %, pogojno sprejemljive vrednosti zapustne stopnje se gibljejo med 50 in 60 %, vsi, ki se lahko pohvalite z zapustno stopnjo pod 50 %, pa si vsekakor zaslužite pohvale za dobro arhitekturno in vsebinsko zasnovo vašega spletnega mesta. Za točen podatek o zapustni stopnji je nujno potrebno zagotoviti pravilno implementacijo Google Analytics merjenja. Google Analytics server namreč beleži 6 različnih zadetkov (ang. hits), ki vplivajo na podatek o zapustni stopnji. To so:

  • ogledi strani (posredovani preko funkcije _trackPageview),
  • dogodki (posredovani preko funkcije _trackEvent),
  • artikli (posredovani preko funkcije _addItem),
  • transakcije (posredovani preko funkcije _trackTrans),
  • interakcije preko družabnih omrežji (posredovani preko funkcije via _trackSocial),
  • unikatne spremenljivke (posredovani preko funkcije _setVar).

Vedno zagotovite, da bo Google Analytics koda nameščena na vse podstrani – najprimernejše mesto je takoj nad zaključno značko −, prav tako pa naj podstrani ne vsebujejo več kot ene Google Analytics kode. Če ste v dvomih glede namestitve vaše GA kode, si lahko pomagate s priročnim orodjem, ki vašo spletno stran pregleda in vam na e-naslov pošlje poročilo, če je koda prisotna na vseh podstraneh: http://www.gpablo.com/.Za bolj dinamično predstavitev zapustne stopnje vam priporočam ogled videa, v katerem Avinash Kaushik na zabaven način predstavi zapustno stopnjo.

Ko ugotovite, da vaša spletna stran dosega visoko zapustno stopnjo, je čas, da se lotite optimizacije vsebine in konverzij. Procesa optimizacije se lotite strateško bodisi po vsebinsko povezanih segmentih, lahko pa tudi na nivoju korakov, ki vodijo do konverzije. Namig, kako hitro analizirati zapustno stopnjo v Google Analyticsu:

  1. podajte se do poročila, ki ga najdete v Audience -> Behaviour;
  2. nastavite časovno obdobje prikaza podatkov na 6 mesecev ;
  3. na prikazane podatke pripnite napredni segment: Visits with conversions, lastniki spletnih trgovin z nameščenim ecommerce trackingom pa napredni segment: Visits with transactions.

Iz tako pridobljenih podatkov boste hitro ugotovili, kolikšen je minimalen čas, ki ga spletni uporabniki porabijo, da opravijo konverzijo (eng. profitable engagement). Ta podatek je ključnega pomena in vam bo pomagal, da pridete do tistega pravega odstotka zapustne stopnje. Sledi le še korak, v katerem nekoliko »sfrizirate« Google Analytics kodo (košček kode vključite takoj za funkcijo _gaq.push([‘_trackPageview’]);):setTimeout(“_gaq.push([‘_trackEvent’,’Profitabilna vkljucenost,’Cas na strani vec kot 2 min’])”,120000);Zgodnja koda predvideva, da je minimalen čas, ki je potreben za zaključek konverzije, 2 minuti. Šele po preteku dveh minut (v kodi je podatek v milisekundah) bo Google Analytics zabeležil ogled strani in s tem posledično postregel s podatki o »pravi« zapustni stopnji. Če se vam zdi korekcija kode preveč zapletena, se lahko le poigrate s podatki, na osnovi katerih se boste lotili nadgradnje spletne strani.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor