Kakšne so posledice Googlovega Mobilegeddona?

Objavljeno v torek, 5. maja 2015 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 4 min branja • Piše:

Andraž Štalec

Že od konca februarja cel internet čivka, »lajka« in »dislajka« napovedane spremembe v Googlovem algoritmu za rangiranje spletnih strani na mobilnih napravah. Google je namreč takrat napovedal, da bo 21. 4. 2015 začel pri rangiranju na mobilnih napravah, kot enega izmed dejavnikov, upoštevati tudi to, ali je spletna stran prilagojena mobilnim telefonom. Google ima, kot izgleda, dovolj vseh lenih lastnikov spletnih strani, ki še do danes niso ugotovili, da uporabniki dostopajo do spleta tudi prek mobilcev (ja taki smo tudi mi :/). Stvar je šla tako daleč, da se je za ta dogodek na spletu pojavil izraz: Mobilegeddon.

In v bistvu ima Google čisto prav. Lansko leto smo v analizi spletnega vedenja slovenskih uporabnikov na različnih napravah ugotovili, da nas več kot 10 % do spleta dostopa prek mobilcev in da je to najhitreje rastoči segment. Na drugi strani velika večina slovenskih spletnih strani to naravnost ignorira. Le redke so prilagojene mobilnim napravam. Vse to vodi v slabo uporabniško izkušnjo in nezadovoljnega uporabnika. To pa Googlu (in uporabnikom seveda) ni všeč. In sledilo je, kar je pač sledilo. Mobilegeddon. Apokaliptični dogodek, zaradi katerega so si premnogokateri lastniki spletnih strani pulili lase, mnog’kateri so se brcnili v rit in šli v prenovo spletne strani, od zelencev (tistih evrskih) pa se je smejalo tudi marsikateri spletni agenciji, ki si je od tega obetala kakšen bankovček več (nič ni narobe s tem, da smo ljudje plačani za svoje delo, da ne bo pomote).

21. 4. 2015 je za nami. Po tem, ko se je prah polegel, se na obzorju kažejo prvi znaki opustošenja. In prvi pogledi na rezultate iskanj na mobilnih napravah so šokirali verjetno prav vse. Še vedno vse stoji in deluje. Pozicije spletnih strani na iskalnikih se niso kaj preveč spremenile. Mobilnikom neprijazne spletne strani so (na žalost) še vedno tam, kjer so bile. Vsaj tako kaže, ko se ozremo čez mobilno verzijo Googla. Ampak glede na to, da smo v Red Orbitu malce »data naziji«, nas to ni ravno prepričalo in smo šli pogledat čisto prave gusarje … pardon … podatke.

V mlinček smo vrgli 26.000.000 sej (sessions), zabeleženih na 29 različnih mednarodnih spletnih straneh od 1. 1. 2014 do 30. 4. 2015. Za tako velik časovni razpon smo se odločili tudi zato, da smo lahko analizirali morebitne sezonske vplive na uporabo mobilnih naprav. Vir obiska pri omenjenih sejah je bil izključno organski obisk iz Googla. Analizirali smo spremembe v odstotku organskih obiskov prek mobilnih naprav. Mobilegeddon vpliva na položaje spletnih strani na mobilnikih. To pomeni, da bi se moral v primeru, da se je položaj spletne strani na iskalnikih poslabšal, odstotek dostopov prek mobilnih naprav zmanjšati (oz. obratno, če se je položaj izboljšal). Po domače povedano: če bi Google spletno stran popolnoma odstranil iz iskalnih rezultatov na mobilnih napravah, bi po logiki organski mobilni obisk padel na 0 %. Iskali smo torej spremembe v odstotku organskih dostopov prek različnih naprav in našli tole:

Sprememba je očitna. Odstotek dostopov prek mobilnikov se je od začetka leta 2014 do danes več kot podvojil. Vendar nismo iskali tega. Iskali smo morebiten padec tega odstotka v zadnjih dveh tednih. In nismo ga našli. Edina anomalija, ki se pojavi, je v zadnjem tednu leta 2014 in prvem tednu leta 2015, ko odstotek dostopov preko mobilnikov poskoči s 14 % na 16 % in nato zopet pade na slabih 14 %. V tem času smo vsi pri babicah na obiskih in potem, ko odpremo vsa darila, nam počasi postane dolgčas in ker božičnega kosila še zdaleč ni konec oz. žene, fantje, starši še vedno čebljajo med seboj, nam ne preostane drugega, kot da gremo na internet #savedbythephone.

OK. Torej ni spremembe. Ampak, ali je možno, da spremembe so, vendar se zaenkrat poznajo samo v določenih državah (v zgornjem grafu so agregirani podatki za vse države)? Zato smo preverili še nekaj posameznih držav. 

V Sloveniji drastičnih sprememb ni. Malenkost se je povečal delež mobilnih dostopov v zadnjem tednu, kar lahko povezujemo s prazniki. Je pa super videti, da mobilniki predstavljajo že več kot 15 % celotnega obiska.

V Nemčiji sicer opazimo upad deleža mobilnega obiska v zadnjem tednu, vendar bi težko sklepali, kaj je vzrok, saj deleži skozi čas precej variirajo. Čemu lahko pripisujemo nenaden dvig v sredini marca (12. teden), lahko samo ugibamo.

V Veliki Britaniji delež mobilnih dostopov pada zadnje 4 tedne, kar pa vsekakor ni povezano z Mobilegeddonom, saj se je vse skupaj začelo že precej pred tem.

V Italiji je delež v zadnjih dveh tednih sicer upadel, kar mogoče kaže na spremembe algoritma, kljub temu pa je še vedno višji kot v začetku leta 2015.

Za primerjavo smo dodali še Kosovo. Verjetno vam je jasno, zakaj. Mobilni obisk tam predstavlja, verjeli ali ne, več kot 33 % odstotkov vseh dostopov do spleta. Pri tako velikem odstotku bi se morale spremembe jasno videti, pa se ne. Delež je, glede na obdobje konec marca, celo malce narastel.

Čakaj, ali je bil to potem vse skupaj en blef?

Armageddona resda ni bilo, vendar to še ne pomeni, da na koncu Sonce ne bo umrlo in pobilo vse, kar bo takrat še živega na Zemlji. Google ni blefiral in spremembe so na poti, ne bodo pa takoj vidne in tako očitne, kot so nekateri pričakovali. Ali to pomeni, da je bil cel hype zaman? Ne. Google je poročal o tem, da se je število spletnih strani, prilagojenih mobilnikom, v zadnjih 2 mesecih povečalo za 4,7 %. S tem smo na boljšem predvsem uporabniki in to bi moralo osrečevati tudi lastnike spletnih strani. Je sploh kaj lepšega kot zadovoljen uporabnik? 🙂 

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

En odgovor na “Kakšne so posledice Googlovega Mobilegeddona?”

  1. Matjaž,

    čisto možno. Tudi v Sloveniji imamo izredno velika odstopanja v posameznih branžah.

Dodaj odgovor