Kakšni bodo trendi v 2014?

Objavljeno v sreda, 15. januar 2014 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 6 min branja • Piše:


*Vsebine prispevali: Tanja Knez, Davor Krajec, Špela Kregar, Peter Mesarec, Andraž Štalec

Novo leto vsekakor predstavlja pomembno prelomnico na vseh področjih. To je čas, ko se je potrebno ozreti nazaj in ugotoviti, kaj smo naredili dobro, kaj bi lahko bilo boljše, na kaj smo pozabili in na kaj se moramo še posebej osredotočiti v prihajajočem letu. Pri delanju novih načrtov in strategij pa vsekakor ne smemo spregledati trendov, ki bodo (po raziskavah sodeč) zaznamovali obdobje pred nami.

Trende v letu 2014 na področju digitalnega marketinga smo raziskali tudi v Red Orbitu in jih prilagodili našemu trgu.

Iskrenost vsebinskega marketinga

Če se postavimo v lastno kožo, vemo, da na spletu iščemo iskrene, neposredne in resnične informacije. Na lastni spletni strani pa objavljamo spolirane, marketinško usmerjene pohvale naših produktov ali storitev. Kaj ugotovimo? Da uporabniki tega ne želijo in bodo iskrene vsebine poiskali drugje. Če te vsebine izpostavimo na lastni spletni strani, bomo ne le dosegli novi krog uporabnikov, ponudili iskalnikom nove vsebine, predstavili svojo blagovno znamko v novi luči in poskrbeli, da bodo uporabniki dalj časa preživeli na naši spletni strani, ampak bomo te uporabnike lahko vključili v druge marketinške kanale z e-mail marketingom, remarketingom ali FBX retargetingom. Na takšen način bomo z enim zamahom ubili večino muh, saj vse našteto predstavlja tudi trende v prihajajočem letu. 

Google+ vse bolj relevanten

Digitalne strategije v letu 2014 vsekakor ne smejo spregledati dejstva o pomembnosti integracije Google+ predstavitve na nivoju celotnega podjetja oz. organizacije. Verificirana Google+ Local stran predstavlja izhodišče za izvajanje celotne komunikacije. Najbolje, da kar takoj pripravite svojo Google+ predstavitev in s tem zagotovite večjo izpostavljenost blagovne znamke, saj bodo informacije o vaši blagovni znamki vidne tudi izven osnovnih iskalnih rezultatov.

Videooglaševanje

  • YouTube – 2. največji iskalnik na svetu

YouTube, spletna video platforma, je v mesecu marcu 2013 presegla 1 milijardo unikatnih uporabnikov na mesec. Mesečno je na YouTubu gledanih več kot 4 milijarde ur videov. Portal je lokaliziran v 53 državah in v preko 61 jezikih in prejme več kot 70 % prometa izven ZDA (kmalu bo na voljo tudi slovenska verzija). YouTube tako predstavlja edinstven ekosistem, ki ga soustvarjajo uporabniki, ustvarjalci vsebine in oglaševalci. Oglaševanje na tem popularnem kanalu bo kmalu mogoče tudi pri nas. Ena izmed poglavitnih prednosti za oglaševalce je zagotovo ogromen doseg, ki ga težko dosežemo na kateri koli drugi spletni platformi, ter natančno ciljanje. YouTube tako predstavlja prihodnost oglaševanja za vse, sploh pa za tiste, ki želijo (z)graditi dodelano in moderno blagovno znamko.

  • AdWords in YouTube združila moči – pohod TrueView videov

Tudi v Sloveniji bodo oglaševalci končno lahko preizkusili moč TrueView videov, ki jih bo po novem nudil Google AdWords. TrueView video oglasi dajejo uporabnikom možnost, da oglas, ki jih ne pritegne, enostavno preskočijo, po drugi strani pa omogočajo ponudnikom plačilo le takrat, ko si uporabnik njihov oglas tudi ogleda (v celoti oz. vsaj 30 s) in ne, če se mu ta le prikaže. S pomočjo TrueView videov bodo lahko podjetja svoje TV oglase prenesla tudi na splet in tako še dodatno povezala offline z online oglaševanjem.

Dostop preko mobilnih naprav

Dostop do spletnih vsebin preko mobilnih naprav je v letu 2013 v Sloveniji v povprečju že presegel 10 %, v nekaterih panogah pa dosega že 40 % vsega prometa na spletnih straneh. V letu 2014 tako ne bomo govorili več o tem, kako pomembno je, da ima podjetje spletno stran prilagojeno mobilnim napravam, temveč se bo potrebno fokusirati tako na boljše targetiranje mobilnih uporabnikov v fazi akvizicije kot tudi na prilagajanje vsebine in uporabniške izkušnje mobilnim uporabnikom. Vse večji fokus bo na razmisleku, kako pristopiti k uporabniku na mobilnih napravah in kako podpreti njegov odločevalski proces. Za doseganje tega bo potrebno zagotoviti tudi tehnično ustrezno delovanje spletnih strani, prilagojenih za mobilne iskalnike, in zagotoviti mobilno optimizirano spletno stran za iskalnike.

No-channel

V preteklem letu smo bili priča velikim spremembam na področju digitalnih trženjskih kanalov, mobilnega marketinga in analitike. Kljub temu potrošniki ostajajo eni in dojemajo blagovno znamko kot celoto, ne glede na kanal, napravo in lokacijo. V letu 2014 lahko pričakujemo združevanje omenjenih kanalov in multi-touch pristopov ter kreiranje tako imenovanega no-channel pristopa. Pri snovanju trženjske strategije je potrebno razmišljati o cross-device, cross-channel in cross-media pristopih ter za potrošnika ustvariti homogeno uporabniško izkušnjo skozi celotni proces odločanja potrošnika.

Conversion Rate Optimization (CRO)

Za doseganje presežkov na spletu v letu 2014 bo ključnega pomena zastavljena strategija testiranja in posledično izboljševanje uporabniške izkušnje. Z razumevanjem vedenja spletnih uporabnikov lahko postopno zagotovite uporabniško izkušnjo, ki bo korak pred konkurenco. Rezultat takega pristopa se bo kazal v bistveno izboljšanjih poslovnih rezultatih.

Brez digitalne analitike enostavno ne gre več

Leto 2014 brez zastavljenega merjenja uspešnosti digitalnega nastopa preprosto ne sme obstajati. Ogrodje merjenja mora vsebovati poravnane poslovne cilje in cilje spletnega mesta. Na osnovi tega je potrebno zastaviti ogrodje z merljivimi KPI-ji, ki bodo predstavljali kontroling uspešnosti digitalnih strategij. Ključnega pomena je, da v vsakem trenutku natančno razumemo, kaj se dogaja z obiskom, kakšni so vedenjski vzorci spletnih uporabnikov in kakšne poslovne rezultate dosega spletno mesto. 

Diferenciacija v e-mail marketingu

Pošiljanje enakih e-poštnih sporočil različnim uporabnikom je tako učinkovito, kot s fračo čakati v gozdu na ulov. Morda boste kosili vrabčka, vsekakor pa ne tigra. Diferenciacija prejemnikov naj ne poteka le na nivoju moški-ženska, starostna skupina 32-42 ali kupec-nekupec. Diferenciacija mora potekati na nivoju »prvič je prišel na našo spletno stran«, »si je prenesel e-knjigo na to tematiko«, »obiskal ga je naš svetovalec«. Tisti, ki želite resnično ubežati krizi, pa boste v 2014 razmislili tudi o tem, kako se lahko vaša spletna stran spreminja za različne vrste obiskovalcev, in boste tistim, ki so si že prenesli vašo e-knjigo, ponudili svetovanje, in ne ponovno iste knjige.

Facebook retargeting – dobra naložba

Prvi vtis je pomemben, ni pa vse. Retargeting na Facebooku deluje podobno kot Google remarketing, s tem da lahko oglaševalec uporabnika, ki je predhodno obiskal določeno spletno stran, v drugem momentu ponovno opozori nase z oglasi na Facebooku. Še več, oglaševalec lahko s pomočjo tehnologije LiquidAds oglase na Facebooku personalizira do te mere, da uporabnik zagledal oglas prav za tisti izdelek, ki je pred par dnevi uspel ujeti njegovo pozornost na spletni strani oglaševalca. Win-win kombinacija, ki se je v praksi že večkrat izkazala za dobro naložbo, saj rezultati kažejo, da je povprečen oglaševalec, ki je storitev že preizkusil zabeležil kar 16x ROI (return-on-investment).

Kaj pa tujina?

Najbrž smo že navajeni, da imajo novosti na področju digitalnega oglaševanja – preden jih pograbi tudi slovenski trg – malce daljši reakcijski čas. Da boste nanje že pripravljeni, pa vam jih par predstavljamo kar v nadaljevanju.

Videooglaševanje na Facebooku postaja resničnost!

Po večmesečnem obdobju testiranja so se sredi decembra končno pojavili prvi videooglasi na Facebooku. Oglasi z video vsebino se z izklopljenim zvokom avtomatično začnejo vrteti medtem, ko uporabnik brska po svojem news feed-u, v primeru, da jih slednji želi preskočiti, pa mora samo nadaljevati z ogledovanjem vsebin na Facebooku. Zaradi precej zasoljenih cen, govorimo okoli 2 milijona dolarjev za enodnevno predvajanje, si tako obliko oglaševanja zaenkrat lahko privoščijo le zelo dobro stoječa podjetja (npr. Subway), ki pa priznavajo, da so s prvimi rezultati zelo zadovoljna. Storitev zagotovo potrebuje še nekaj popravkov, kot je razširitev možnosti targetiranja uporabnikov ne samo glede na spol in starost, ampak tudi glede na interese, stan, izobrazbo ipd., vendar ima izjemno velik potencial, še posebej za podjetja, ki se ukvarjajo s filmsko distribucijo ter za vsa večja podjetja, ki želijo utrditi svojo vez s potencialnimi in obstoječimi strankami. 

Še vrabci na vejah čivkajo o twitter retargetingu! 

Prejšnji mesec je Twitter presenetil z napovedjo nove storitve, tj. »tailored audiences« oziroma Twitter retargetinga. Storitev, ki je na voljo tudi slovenskemu trgu, oglaševalcem omogoča, da uporabniku, ki je predhodno obiskal njihovo spletno stran, oglašujejo s plačanim tvitom ali promoviranim profilom podjetja na Twitterju. Podjetja (HubSpot, Delta Air Lines idr.), ki so storitev že postavila na preizkušnjo, poročajo o impresivno pozitivnih rezultatih, kar se tiče povečanja engagementa in zmanjšanja denarnega vložka v oglaševanje. Pri tem je pohvalno predvsem to, da uporabniki Twitterja lahko sami odločijo, če želijo, da se jim oglasi prikažejo ali ne. Storitev ima zagotovo nekaj potenciala tudi v Sloveniji, kjer naj bi po ocenah bilo že preko 25.000 uporabnikov.

Raznolikost družabnih omrežij 

Družabna omrežja danes uporablja že kar 93 % podjetij v svetovnem merilu, vendar pa je v zadnjem času opaziti močan porast novih omrežij, kot sta npr. Instagram in Pinterest, ki počasi postajajo ustaljena praksa in s tem del vsakodnevnih interakcij, v ospredje pa predvsem pri mlajši generaciji prihaja tudi video in z njim povezane aplikacije ter omrežja, kot npr. Vimeo, Viddy itd. V prihodnosti se bo tako še posebej pomembno posvetiti prisotnosti na več različnih družabnih omrežjih, ki so relevantna za vaše podjetje in tržno nišo.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor