Katero družbeno omrežje je najbolj primerno za oglaševanje?

Objavljeno v ponedeljek, 29. marca 2021 v kategoriji Social media marketing. Članek za 7 min branja • Piše:

Saša Špiler

V zadnjih letih opažamo velik porast različnih družbenih omrežij in njihovih uporabnikov, zaradi česar se številni oglaševalci vse pogosteje srečujejo z vprašanjem: “Na katerih družbenih omrežjih lahko najbolj učinkovito oglašujem?”

Po raziskavi podjetja Valicon je imelo v letu 2019 kar 82 % Slovencev v starosti od 16 do 74 let svoj profil na vsaj enem družbenem omrežju, pri čemer so na njih preživeli vsaj eno uro dnevno. Največ uporabnikov je uporabljalo Facebook (995.500) in Instagram (450.000), sledili so Twitter, Pinterest in Linkedin (161.000 – 208.000), pri čemer število uporabnikov iz leta v leto narašča. Prav zato družbena omrežja predstavljajo odlično priložnost za oglaševanje, kjer preprosto morate biti prisotni in vanje vložiti del svojega proračuna.

Red-Orbit-blog-o-druzbenih-omrezjih
Najpomembnejša in hkrati tudi najtežja odločitev je izbira pravih družbenih omrežij. Pri tem si morate najprej odgovoriti na vprašanja, kdo so vaše ciljne skupine uporabnikov, ki jih želite doseči, kje so in s kakšno vrsto vsebin jih lahko nagovorite.

V nadaljevanju je narejen kratek pregled najpopularnejših družbenih omrežij, ki vključuje pregled občinstva in obstoječe možnosti ciljanja, oglaševalske formate, ki so na voljo, ter predstavitev prednosti in slabosti.

Facebook in Instagram

Na Facebooku je v letu 2021 72 % svetovnih uporabnikov starih od 18 do 44 let, pri čemer prevladujejo ženske in moški v starosti od 25 do 34 (Statista, 2021). Na Instagramu v letu 2021 najdemo mlajše občinstvo, in sicer je več kot polovica (63 %) svetovnih uporabnikov starih od 18 do 34 let (Statista, 2021). Delež žensk in moških je na obeh družbenih omrežjih porazdeljen dokaj enakomerno.

Oglaševanje na družbenih omrežjih Facebook in Instagram se izvaja prek oglaševalske platforme Facebook Ads manager, ki omogoča ustvarjanje oglaševalskih kampanj. To vključuje definiranje cilja oglaševanja in ciljnega občinstva, izbiro platform (Facebook, Instagram, Messenger, partnerske strani in aplikacije) in pozicij ter možnost kreiranja oglasov.

Verjetno se sprašujete, kje je bolje oglaševati – na Facebooku ali Instagramu? Odvisno. Instagram je osnovan predvsem na vizualni izkušnji, zato je za oglaševanje na tem kanalu ključna vizualno privlačna kreativa. Samo besedilo je drugotnega pomena, saj je le-to vidno v omejenem obsegu, če ni del slike ali videa. Na Instagramu so pogosto oglaševani izdelki iz modne, lepotne, pohištvene ali prehrambne industrije, ki so že sami po sebi vizualno privlačni.

V primeru, da so vaša sredstva za ustvarjanje kreativ omejena in želite dati večji poudarek tudi sporočilu, je boljša izbira Facebook.

Tretja možnost pa je, da preprosto prepustite odločitev algoritmu, ki bo na osnovi cilja kampanje dal prednost platformam in pozicijam, kjer vam bo lahko prinesel boljše rezultate po nižji ceni.

Uporabnike lahko na obeh kanalih ciljamo prek treh glavnih tipov občinstev:

  • Ključna občinstva (Core Audience) – občinstva ustvarjena na osnovi lokacijskega (npr. mesto, država), demografskega (npr. spol, starost, izobrazba, delovno mesto) in interesnega ciljanja (npr. hobiji) ter vedenja uporabnikov (npr. nakupovalne in potovalne navade, uporaba naprav).

  • Občinstva po meri (Custom Audience) – občinstva, ki so ustvarjena na osnovi spletne ali offline interakcije (npr. uporabniki spletne strani ali mobilne aplikacije, seznam obstoječih kupcev).

  • Podobna občinstva (Lookalike Audience) – nova občinstva, ki imajo podobne navade in interese kot že obstoječa ciljna občinstva.

Facebook ponuja tudi širok nabor različnih oglaševalskih formatov – poleg standardnih slikovnih in video oglasov ponuja še bolj specifične, kot so:

  • Vrtljivi oglasi (carousel) – vključujejo do 10 premičnih grafik s podnapisi in so odlična izbira za pripovedovanje zgodb ali izpostavitev različnih produktov.
  • Kolekcija (collection) – oglas, ki je sestavljen iz dveh delov – naslovne slike ali videa in pod njim galerije posameznih izdelkov.

  • Kanvas (canvas) – interaktiven celozaslonski oglas za mobilne naprave, ki ga lahko oblikujemo iz različnih tekstovnih, slikovnih ali video elementov in nudi podobno izkušnjo kot spletna stran.

  • Obrazec za pridobivanje novih potencialnih strank (lead generation) – oglas, namenjen zbiranju kontaktov. Ob kliku na oglas se uporabniku odpre obrazec, ki ga lahko ta izpolni kar znotraj družbenega omrežja, brez preusmeritve na drugo spletno stran.

Oseba-se-prijavlja-na-druzbena-omrezja_Red-Orbit-blog

LinkedIn

LinkedIn poznamo kot poslovno družbeno omrežje, kjer v 60 % prevladujejo svetovni uporabniki stari od 25 do 34 let (Statista, 2021), ter je primerno predvsem za oglaševanje podjetjem (B2B). Zakaj?

Oglaševalska platforma LinkedIn Ads Manager ne omogoča samo ciljanja uporabnikov na osnovi demografije in interesov, ampak tudi posameznikovega področja dela, položaja, izkušenj in izobrazbe. Dodatno ponuja tudi možnost ustvarjanja občinstev po meri.

Med zanimivejšimi oglaševalskimi formati sta InMail, s pomočjo katerega oglasno sporočilo pride neposredno v uporabnikov LinkedIn nabiralnik, in obrazci za pridobivanje novih potencialnih strank (lead generation form).

Kakšne pa so slabosti oglaševanja na LinkedInu v primerjavi z ostalimi družbenimi omrežji? V nadaljevanju so omenjene tri izmed njih:

  • minimalni dnevni proračun za oglaševanje je 10 €,
  • oglaševanje v slovenskem jeziku ni dovoljeno in
  • oglaševanje je v povprečju dražje kot na drugih družbenih omrežjih.

Če vas zanima, kako postaviti LinkedIn kampanjo v praksi, preverite naš blog Kako oglaševati na LinkedInu.

Twitter

Twitter je družbeno omrežje, ki temelji na deljenju mnenja o aktualnih stvareh s širšo publiko, v realnem času, v obliki krajših objav oz. tweetov. Na njem na svetovnem nivoju najdemo starejše uporabnike kot na večini drugih družbenih omrežjih, saj so z 28 % najbolj zastopana starostna skupina uporabniki od 35 do 49 let (Statista, 2021). Prevladuje predvsem moško občinstvo z 69 % (Statista, 2021).

Twitter poleg klasičnih oblik ciljanja na osnovi demografije, interesov, interakcije s spletno stranjo ali mobilno aplikacijo in obstoječega seznama uporabnikov, omogoča še:

  • ciljanje uporabnikov podobnih sledilcem izbranih profilov in
  • ciljanje uporabnikov na osnovi ključnih besed in ključnikov (hashtagov), ki so jih uporabili v zadnjih 7 dneh, ali bili v interakciji z objavami, ki te vključujejo.

Ti dve možnosti sta posebnost oglaševanja na Twitterju, ki jih na primer Facebook ali Linkedin ne ponujata.

Twitter poleg klasičnih oglaševalskih formatov, ki vključujejo sliko in video, ponuja tudi ankete in vrtljive oglase.

Snapchat

Snapchat je bil osnovan na osnovi t. i. snapov – fotografij ali videoposnetkov, ki po ogledu preprosto izginejo. Na njem v letu 2020 v ZDA prevladujejo mladi uporabniki – skoraj polovica (48 %) uporabnikov je mlajših od 25 let (Statista, 2020).

Snapchat omogoča ciljanje na osnovi demografije, lokacije, interesov in obnašanja, hkrati pa omogoča tudi možnost nalaganja seznama obstoječih kupcev, ustvarjanje podobnih občinstev ali ciljanje na osnovi interakcije uporabnika z vašim oglasom.

Poleg klasičnih oglaševalskih formatov in kolekcij na Snapchatu najdemo še dva zanimivejša, ki sta vredna omembe:

  • filtri (Filters) – statični filtri, ki jih imajo uporabniki možnost dodati na svojo fotografijo.
  • filtri obogatene resničnosti (Lenses AR experiences) – interaktivni filtri z elementi obogatene resničnosti, ki jih lahko uporabniki uporabijo pri ustvarjanju fotografije ali videa.

TikTok

TikTok je najmlajše izmed omenjenih družbenih omrežij, a hkrati že eno izmed najpopularnejših. Temelji predvsem na deljenju krajših – do 60 sekund trajajočih – video vsebin, ki so v prvi vrsti zabavne narave. Na TikToku se zadržuje predvsem mlajše občinstvo – v ZDA je več kot 60 % uporabnikov generacije Z, ki so rojeni po letu 1996, torej uporabnikov mlajših od 25 let (Forbes, 2020).

TikTok omogoča ciljanje uporabnikov na osnovi interesov, vendar je le-to bistveno bolj omejeno kot na primer na Facebooku. Poleg tega omogoča še ciljanje na osnovi demografije, vrste mobilne naprave ter interakcije uporabnikov z vašimi oglasi. Dodatno je mogoče tudi ustvarjanje občinstev po meri in podobnih občinstev.

Oglaševalski formati na TikToku vključujejo video, ki se lahko pojavlja na različnih pozicijah znotraj aplikacije. Kot zanimivejše formate lahko izpostavimo:

  • branded hashtag challenge – oglasi, ki uporabnikom zastavijo izziv prek uporabe ključnika, z namenom, da spodbudijo uporabnike h kreiranju vsebin, ki nanj odgovarjajo.
  • branded effects – oglasi, ki omogočajo ustvarjanje unikatnih nalepk (stickers) za izbrano znamko in so prosto na voljo tudi uporabnikom TikToka.

Pinterest

Pinterest je družbeno omrežje, kjer uporabniki iščejo predvsem ideje in navdih. V več kot 77 % ga uporabljajo ženske v starosti od 25 do 34 let (Statista, 2021; Hootsuite, 2020). Tudi ta temelji predvsem na vizualni izkušnji uporabnikov ter je priljubljen pri oglaševanju izdelkov, predvsem iz modne in lepotne industrije ali izdelkov za dom.

Pinterest omogoča ciljanje uporabnikov na osnovi demografije, interesov, ključnih besed, interakcije s spletno stranjo ali objavljenimi pini ter možnost nalaganja obstoječih seznamov kupcev in ustvarjanja podobnih občinstev.

Pinterestovi oglaševalski formati se pojavljajo v obliki pinov, ki temeljijo na kreativi (sliki ali videu) in se pojavijo na uporabniških straneh. Mogoče je uporabiti tudi nakupovalne pine (shopping pins), kjer lahko oglaševalci promovirajo posamezne produkte iz kataloga. Tudi tukaj najdemo že s Facebooka znana formata – vrtljive oglase in kolekcije.

Katero družbeno omrežje je torej najbolj primerno za vaše produkte ali storitve?

Enostavnega odgovora, kje je najbolje oglaševati, žal ni. Za sprejem odločitve je najpomembnejše, da jasno opredelite svoje ciljne skupine ter ugotovite, na katerih družbenih omrežjih se zadržujejo in kje jih je mogoče najučinkoviteje doseči. Drugi korak je, da v odločevalski proces vključite še informacije o ciljih oglaševanja, razpoložljivem proračunu in oglaševalskih formatih, ki so na voljo oz. jih lahko pripravite.

Ko uspešno določite družbena omrežja z največ potenciala za svoje podjetje, jih v prvi fazi testirajte – le tako si boste lahko odgovorili na vprašanje, katera izmed njih so za vas najbolj profitabilna in v katero se splača vlagati največ na daljši rok.

Ekipa digitalnih marketingašev glede rezultate oglaševanja na družbenih omrežjih
Kljub kompleksnosti vprašanja lahko vseeno začrtamo nekaj osnovnih smernic glede izbire družbenega omrežja:

  • Če želite doseči največje občinstvo potrošnikov (B2C), je najboljše oglaševati prek Facebooka, ki ima največje in najnaprednejše rešitve ciljanja.
  • Za prodajo podjetjem (B2B) je najprimernejši Linkedin, ki ponuja najučinkovitejše ciljanje uporabnikov na osnovi njihovega delovnega mesta ali izkušenj.
  • Pinterest, Snapchat, TikTok in Twitter imajo bolj specifično občinstvo in na njih oglašuje manjši delež slovenskih podjetij, a to še ne pomeni, da se tam ne skriva kar nekaj priložnosti.

Pustite, da vam pomagamo odgovoriti na ključna vprašanja glede družbenih omrežij ter za vas postavimo oglaševalsko strategijo. Pišite nam na e-mail info@red-orbit.com ali nas kontaktirajte prek obrazca na spletni strani.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor