Obeta se mobilna SEO prevlada, ste pripravljeni?

Objavljeno v četrtek, 20. april 2017 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 5 min branja • Piše:

Miha Nosan

Digitalni svet se hitro spreminja, z njim pa tudi navade potrošnikov. Še pred leti smo medmrežje raziskovali predvsem s pomočjo namiznih računalnikov, danes pa se trend obrača v prid mobilnim napravam. Na letošnji konferenci InOrbit je Aleyda Solis predavala o tem, kako se bomo v bližnji prihodnosti morali spopasti z optimizacijo spletnih strani za mobilnike.

Večina uporabnikov danes išče preko mobilnikov

Danes skoraj 60 % poizvedb na spletnih iskalnikih prihaja z mobilnih naprav. V naslednjih letih se bo ta delež še povečeval, kar pomeni, da bo večina obiskovalcev do vaše spletne strani dostopala prek mobilnika in ne več prek namiznega računalnika. Trenutno so dejavniki pozicioniranja spletnih strani prilagojeni indeksu namiznih računalnikov, ker pa Google želi ustreči širši množici, bo v prihodnje uvrščanje vaše spletne strani odvisno od razvrstitvenih dejavnikov indeksa mobilnih naprav.

Google dolgoročno želi imeti enoten indeks iskalnih rezultatov, ki bo temeljil na mobilni verziji, ta pa bo rezultate posredoval tako mobilnim napravam kot namiznim računalnikom. Na začetku uvajanja sprememb bosta zelo verjetno obstajala dva indeksa – »desktop-first« in »mobile-first«. Uporabniki med njima ne bodo mogli izbirati, niti ne bodo vedeli, kateri jim je posredoval iskalne rezultate. Sčasoma bo Google začel uporabljati samo »mobile-first« oz. »mobile-only« indeks. Treba se je zavedati, da se sprememba ne bo zgodila jutri ali naslednji mesec, kar pa še ne pomeni, da lahko sedimo in čakamo. Aleyda poudarja, da moramo z načrtovanjem in prilagoditvijo uporabniške izkušnje spletnih strani za mobilne naprave začeti že danes.

Aleyda je izpostavila nekaj primerov, ki kažejo, da nekatere spletne strani že dosegajo več obiska in prinašajo več prihodkov prek mobilnih naprav kot prek namiznih računalnikov. Pogosto pa je v teh primerih kljub višjemu obisku strani konverzijska stopnja nižja v primerjavi z namizjem. To je povezano s slabo implementacijo uporabniške izkušnje na mobilnikih, ki ne dohaja bliskovitih trendov mobilnih iskanj.

Najbolj pogosti razlogi zapuščanja spletne strani na mobilnikih:

  • V 75 % primerih – ker stran ne omogoča, da bi uporabniki enostavno našli, kar iščejo.
  • V 67 % primerih – ker je potrebnih preveč korakov do nakupa ali uporabne informacije.
  • V 70 % primerih – ker se stran prepočasi nalaga.
  • V 52 % primerih – ker stran nima popolne funkcionalnosti, ki jo uporabniki pričakujejo.

Za izboljšanje uporabniške izkušnje morate preveriti, kako se obiskovalci na vaši strani obnašajo.

Kako mobilni obiskovalci dostopajo do vaše strani?

Da bi izkoristili potencial vaše spletne strani, morate najprej preveriti, prek katerih poizvedb iz mobilnih naprav obiskovalci vstopajo na vašo stran ter kakšen je njihov delež v primerjavi s tistimi, ki prihajajo z namiznih računalnikov. Ali vaše pristajalne strani ustrezajo poizvedbam obiskovalcev? Jim posredujejo točno tiste informacije, ki jih iščejo? Če ne, morate vsebino ustrezno prilagoditi.

Ste vedeli, da je trenutno okoli 20 % vseh iskanj prek mobilnikov glasovnih? Aleyda pravi, da nam bodo v prihodnje pomagali programi, ki bodo zaznali glasovne poizvedbe. Ta odstotek se bo sčasoma povečeval, zato vsekakor ne gre zanemariti tega področja.

Nove ideje lahko pridobite s pregledom konkurence in njihovih pristajalnih strani. Ali konkurenti dosegajo boljšo vidljivost na mobilnih iskalnih rezultatih? S primerjavo njihove in vaše strani boste lahko prepoznali nove priložnosti.

Po tem, ko identificirate ustrezne poizvedbe, ki imajo 60- do 80-odstotni delež obiskovalcev z mobilnih naprav, se najprej osredotočite na optimizacijo.

Kako obiskovalci in spletni pajki vidijo vašo vsebino?

Poznamo tri vrste mobilne prilagoditve spletnih strani:

  • odzivne
  • dinamične in
  • neodvisne.

Vsaka izmed njih ima svoje prednosti in slabosti, izbira pa je odvisna od tipa obiskovalcev, branže in tehničnih zahtev.

Morda je vaša spletna stran prijazna mobilnikom, vendar to še ne pomeni, da je optimizirana za uporabnike mobilnih naprav. Osredotočiti se je treba na optimizacijo uporabniške izkušnje. Na voljo so različna orodja, ki nam pri tem pomagajo:

  • Chrome DevTools Device Mode – kjer lahko preverimo izgled strani na različnih mobilnih napravah.
  • Google Search Console – Mobile usability – kjer so navedene težave z mobilno prilagojenostjo.
  • Google Mobile-Friendly Test – še dodatno lahko preverimo, kje se pojavljajo težave.
  • URL Profiler – za vsako podstran spletne strani prikaže, ali je prilagojena mobilnikom.
  • Screaming Frog – lahko primerjamo, ali se stran enako prikazuje uporabniku in pajku.

Lahko se zgodi, da Google stran označi kot prijazno mobilnikom, vendar to v resnici ni. Zato se ne moremo popolnoma zanašati na programe, vendar moramo, kot pravi Aleyda, »uporabljati glavo«.

AMP (Accelerated mobile pages)

AMP oz. Accelerated mobile page je poenostavljena HTML verzija vaše spletne strani – njena prednost je, da se naloži zelo hitro. Aleyda trdi, da tudi, če imamo na navadni spletni strani vklopljeno kompresijo podatkov in predpomnilnik brskalnika, se bo AMP stran še vedno naložila hitreje.

Implementacija AMP bo omogočala vaši strani večjo vidljivost, saj se bo lahko prikazovala na vrhu iskalnih rezultatov kot novica v vrtiljaku (ang. carousel), kar je vsekakor zelo uporabno za medijske spletne strani. Ker pa je prikaz AMP strani poenostavljen, to lahko negativno vpliva na uporabniško izkušnjo, kar pomeni, da se bodo obiskovalci na spletni strani zadrževali manj časa. Iz uporabniškega vidika je cilj, da bo AMP stran grafično ter funkcionalno čim bolj podobna prvotni strani. S tem boste uporabnike na strani zadržali dlje.

Prav tako je pomemben način prikaza vsebine na mobilnih napravah. Google razume, da je velik obseg vsebine nemogoče prikazati na malih zaslonih mobilnikov, zato ni nič narobe, če vsebino skrijemo. To pomeni, da vsebina na prvotnem prikazu ni vidna v celoti, se pa razširi s klikom na posamezne elemente. Ne smemo si več privoščiti pojavnih oken, ki zasedajo celoten zaslon. Google je posredoval priporočila, kako morajo izgledati pojavna okna in kakšne morajo biti njegove mere.  

Za dodatno vidljivost implementirajte strukturirane podatke »Rich Snippets«, pravilno implementacijo pa na hiter način preverite v Google Structured Data Testing Tool.

Kako dobro deluje vaša mobilna vsebina?

Aleyda je izpostavila program SEO monitor, ki nam učinkovito pomaga pri prepoznavanju poizvedb in pristajalnih strani, ki prinašajo največ prometa in dohodka. Prepričati se moramo, da naše pristajalne strani resnično ustrezajo poizvedbam in jih po potrebi korigirati. S primerjavo podatkov med mobilnimi in namiznimi rezultati pa bomo našli še druge priložnosti za izboljšave.

Torej, ste vi in vaša spletna stran pripravljeni na spremembo, ki nas čaka v prihodnje?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor