Odprtokodne CMS platforme in optimizacija strani – 3. del: Drupal

Objavljeno v ponedeljek, 3. junij 2013 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 3 min branja • Piše:

Boštjan Hozjan

Do sedaj smo si lahko prebrali opise vtičnikov za Joomlo in opise vtičnikov za WordPress. Danes pa dodajam še opis vtičnikov za platformo Drupal, ki po uporabi zaseda tretje mesto (za WordPress-om in Joomlo).

Tako kot za Worpress in Joomlo tudi za Drupal platformo obstaja ogromno število razširitev. Razširitve so mogoče v obliki modulov. Število modulov konstantno raste. Precej modulov se je skozi čas razvilo do te mere, da so postali standardni del platforme, tako da so že integrirani v osnovno kodo.

Danes si bomo pogledali module za Drupal verzijo 7, ki pomagajo pri optimizaciji spletnega mesta. Drupal verzija 8 je že v pripravi in bo vsebovala precej modulov, ki so bili razviti posebej oz. ki v verziji 7 še niso del platforme, pa bodo zaradi primerne funkcionalnosti vključeni v platformo z verzijo 8.

Moduli za Drupal platformo

Path

URL: http://drupal.org/documentation/modules/path

Modul je del standardne inštalacije Drupal platforme. Omogoča, da uporabnik sam določi oz. preimenuje URL naslov za posamezno vsebino. Na ta način lahko generiramo opisne URL naslove, ki vključujejo ključne besede.

Pathauto

URL: http://drupal.org/project/pathauto

Modul je uporaben z avtomatično generiranje prijaznih oz. »govorečih« URL naslovov, npr. /seo-prijazen-url-naslov namesto /node/123. Algoritem za generiranje URL naslovov se lahko določi v administraciji spletnega mesta.

Global Redirect

URL: http://drupal.org/project/globalredirect

Modul omogoča preusmeritev različnih URL naslovov, ki vodijo do iste vsebine, na en URL naslov. Na ta način se izognemo podvojeni vsebini.

Pathologic

URL: http://drupal.org/project/pathologic

Pathologic je filter, ki lahko popravi povezave do vsebine in slik v situacijah, ki bi sicer povzročile, da povezave ne bi več delovale (npr. če spremenimo URL spletnega mesta ali če prestavimo vsebino na drug strežnik). Modul je v osnovi mišljen kot »nastavi-in-pozabi«, kar pomeni, da ga inštaliramo, potem pa vse teče avtomatično. Po potrebi se lahko igramo z naprednimi nastavitvami

Search 404

URL: http://drupal.org/project/search404

Ob napaki 404 (stran ne obstaja) se namesto strani z napako pojavi stran z rezultati iskanja po vsebini. Za iskanje se uporabi besede iz URL naslova. Na ta način lahko uporabnik najde vsebino, ki jo išče, čeprav se je pred tem zatipkal oz. je uporabil napačen URL naslov.

Page Title

URL: http://drupal.org/project/page_title

Modul omogoča, da nastavimo algoritem za generiranje naslovov različnih vsebin (gre za naslove, ki se zapišejo v HTML kodo v oznakoin so z vidika optimizacije zelo pomembni). Omogoča tudi vpis specifičnega naslova za vsako vsebino.

SEO Compliance Checker

URL: http://drupal.org/project/seo_checker

Modul ob vsakem kreiranju oz. popravku vsebine preveri, če je le-ta optimizirana oz. ali so znotraj vsebine uporabljeni vsi elementi, ki omogočajo boljšo optimiziranost vsebine.

XML sitemap

URL: http://drupal.org/project/xmlsitemap

Modul omogoča kreiranje sitemap.xml datoteke, ki je narejena v skladu s specifikacijo na sitemaps.org. S pomočjo te datoteke olajšamo indeksacijo spletnega mesta spletnim pajkom.

RobotsTxt

URL: http://drupal.org/project/robotstxt

S pomočjo tega modula lahko ročno urejamo datoteko robots.txt. Če je strežnik konfiguriran tako, da omogoča delovanje več različnih spletnih mest, ki so vsa podprta z eno inštalacijo Drupal platforme, modul omogoča tudi urejanje robots.txt datoteke za vsako spletno mesto posebej.

Google Analytics

URL: http://drupal.org/project/google_analytics

Omogoča integracijo oz. povezavo spletnega mesta z Google Analytics platformo.

SEO Checklist

URL: http://drupal.org/project/seo_checklist

Modul ponuja seznam vseh korakov, ki jih lahko izvedemo za boljšo optimiziranost spletnega mesta. Modul preverja, kdaj so bili posamezni koraki izvedeni, tako da imamo na voljo tudi zgodovino popravkov.

Objava je nadaljevanje člankov Odprtokodne CMS platforme in optimizacija strani – 1. del: WordPress in  2. del: Joomla.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor