Povečajte obisk s strukturiranimi podatki

Objavljeno v ponedeljek, 31. julij 2017 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 4 min branja • Piše:

Miha Nosan

Strukturirani podatki, t. i. rich snippets, so bili prvič predstavljeni že pred 8 leti, a jih kljub temu veliko slovenskih spletnih strani še vedno ne uporablja. Zakaj je že skrajni čas, da jih začnete, in zakaj bodo v prihodnosti postali še bolj pomembni, pa si preberite v naslednjih vrsticah.

Kaj so strukturirani podatki?

Strukturirani podatki so delčki kode, s katerimi označimo različne vrste podatkov na spletni strani. Te oznake pomagajo spletnim iskalnikom bolje razumeti našo spletno stran, zanimive pa so tudi za uporabnike, saj se prikazujejo tudi med iskalnimi rezultati. Obogateni iskalni rezultati namreč vsebujejo več informacij – to kaže primer spodaj, kjer iskalni rezultat prikazuje tudi oceno in ceno izdelka. Statistike kažejo, da strukturirani podatki povečujejo čas ogleda posameznega iskalnega rezultata, vplivajo pa tudi na povečanje CTR-ja do 30 %.

Zagotovo si želite, da bi ljudje bolj klikali tiste iskalne rezultate, ki so povezani z vašo blagovno znamko. Kateri dodatni podatki se bodo v njih prikazovali, pa je odvisno od vrste implementacije.

Možnosti označevanja

Obstaja več možnosti označevanja strukturiranih podatkov:

  • JSON-LD je najnovejša vrsta označevanja strukturiranih podatkov, ki jo uradno priporoča Google. V primerjavi z drugimi formati omogoča preprosto implementacijo z inline <script> oznakami.
  • Microdata je vrsta označevanja, ki je bila priporočena pred leti. S tem formatom podatke ovijemo v HTML oznake.
  • RDF je razširitev za HTML5, ki omogoča podobno označevanje podatkov kot Microdata.

Pri implementaciji si pomagamo z univerzalno knjižnico za označevanje podatkov schema.org, kjer najdemo vse možne vrste strukturiranih podatkov.

Vrste strukturiranih podatkov

Katero vrsto strukturiranih podatkov implementirati, je odvisno od vrste spletne strani, ki jo imate. Za spletne trgovine je vsekakor treba uporabiti drugačne oznake kot za spletno stran z blogom ali kulinarično stran z recepti.

Spodaj so opisane najbolj pogoste vrste strukturiranih podatkov, ki jih lahko uporabite za različne vsebine spletnih strani.

Izdelek

Za vse spletne trgovine priporočamo implementacijo strukturiranih podatkov pri vseh izdelkih, saj ti v iskalnih rezultatih omogočijo prikazovanje cen, zaloge in ocen.

Članek

Za vse bloge, novičarske strani in druge strani, ki redno objavljajo članke, ta vrsta strukturiranih podatkov odlično pripomore k izboljšanju vidljivosti v iskalnih rezultatih. Označevanje omogoča, da se članki prikažejo na vrhu strani v obliki vrtiljaka, t. i. carousel, kjer sta izpostavljena naslov in slika članka. Ta vrsta prikazovanja strukturiranih podatkov je mogoča tudi za spletne strani, ki uporabljajo AMP. Pri tem je treba upoštevati Googlova navodila glede velikosti in formatov slik, saj se te drugače ne prikazujejo.

Lokacija poslovalnice

Zelo uporabna vrsta strukturiranih podatkov omogoča označevanje fizičnih poslovalnic, ki se prikažejo med iskalnimi rezultati ter na Google zemljevidu. Uporabnik lahko vidi naslov poslovalnice, delovni čas, oceno ter gumb, ki omogoči klic v poslovalnico ali rezervacijo storitve.

Recept

Za vse kulinarične strani in bloge obstaja prav posebna vrsta strukturiranih podatkov, s katerimi lahko označimo recepte. Recepti se lahko prikazujejo v obliki bogatih kartic (ang. rich cards), kjer Google ponudi seznam receptov, med katerimi se lahko premikamo. Za vsak recept prikaže sliko, skupno oceno obiskovalcev, čas priprave in kuhanja jedi ter njeno kalorično vrednost.

 

Ocena

Ta vrsta strukturiranih podatkov se lahko uporablja za ocenjevanje izdelkov, filmov, knjig, glasbe in lokalnih podjetij. V iskalnih rezultatih se ocena prikaže v obliki zvezdic (od 1 do 5) in kratkega povzetka recenzije.

Video

Tudi za video vsebino lahko uporabimo posebno vrsto označevanja, ki omogoči prikaz slike videa (ang. thumbnail), kratek opis, dolžino in datum nastanka.

Dogodek

Označevanje koncertov, tečajev in drugih dogodkov omogoča prikazovanje v iskalnih rezultatih ter Google zemljevidu. Tako so tu lahko podani datum, naslov in lokacija dogodka.

Breadcrumbs

Uporaba breadcrumbs oz. navigacijske poti spletne strani je danes že obvezna praksa, saj izboljšuje uporabniško izkušnjo in strukturo notranjih povezav. Te lahko tudi označimo kot strukturirane podatke, kar nam omogoča njihovo prikazovanje v iskalnih rezultatih. Uporabniki bodo tako že iz iskalnega rezultata vedeli, kje se stran nahaja.

Če želite preveriti, ali ste pravilno implementirali strukturirane podatke, uporabite uradno stran Googla https://search.google.com/structured-data/testing-tool.

Prihodnost strukturiranih podatkov

Prednosti, ki jih trenutno omogočajo strukturirani podatki, so bistven razlog za njihovo uporabo. Pomembno vlogo bodo igrali tudi pri glasovnem iskanju, ki ga je iz leta v leto več. Zato je treba že danes razmišljati, kako optimizirati spletno stran za ta način iskanja. Vsekakor bodo v prihodnosti vedno bolj v rabi, saj pomagajo iskalnikom razumeti, o čem govori spletna stran. Če bodo ti razumeli vašo stran, vam bo to omogočilo, da se prav vaša stran prikaže kot odgovor na glasovno iskanje.

Katere vrste strukturiranih podatkov že uporabljate na svoji spletni strani?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor