Prvi regijski seminar o napredni spletni analitiki

Objavljeno v sreda, 4. junij 2014 v kategoriji Red Orbit. Članek za 4 min branja • Piše:

Mojca Longar

Za nami je prvi regijski seminar o napredni spletni analitiki, ki smo ga organizirali v sodelovanju z Googlom in Tehnološkim parkom Ljubljana. To je bil prvi regijski dogodek o napredni analitiki, namenjen digitalnim agencijam in vsem, ki se pri svojem delu vsakodnevno srečujejo s spletno analitiko. Na dogodku so strokovnjaki predstavili kako slediti potrošniku, ki je danes prisoten na več napravah in kako s pomočjo analitike priti do boljših poslovnih odločitev.

Marketing nikoli ni bil preprost. Z eksplozijo digitalnega marketinga je postal še bolj zapleten. Ogromen nabor različnih spletnih strani, aplikacij, možnosti oglaševanja, družbenih medijev in drugih trženjskih kanalov nam preprosto ne pomaga pri razumevanju potrošnikov.
Digitalno okolje je postalo vse bolj kompleksno. Današnji potrošniki so prisotni tako na računalnikih kot pametnih telefonih in tablicah. Kako sploh še slediti modernemu potrošniku? Podatki so pomembni, še bolj pomembno pa je, da uspemo iz njih izluščiti zgodbo in dobiti vpogled v potrošnikovo vedenje.

V uvodu seminarja je Darko Dujič (Google Adriatics) poudaril pomembnost razumevanja podatkov, ne samo, da jih znamo brati, ampak, da tudi razumemo, kaj nam povedo.

V nadaljevanju je Andraž Štalec (Red Orbit) govoril, da se moramo osredotočiti na vse faze v procesu odločanja uporabnika. Naštel je korake do uspeha in poudaril pomembnost določitev poslovnih ciljev. Obenem moramo ob segmentaciji uporabnikov določiti ključne kazalnike, ki jih želimo meriti in vrednosti le-teh, ki jih želimo doseči.

Pawel Matkowski (Google EMEA), ki je del skupine CSI (customer solutions and innovations) znotraj podjetja, je v predavanju z naslovom »Universal intelligence in the multi-screen world« prikazal, kako lahko z orodjem Universal Analytics sledimo uporabniku, ki je prisoten na več različnih napravah. Predstavil je novo možnost, ki je na voljo, User ID, s katerim lahko sledimo uporabniku, ki je prisoten na več različnih napravah. Pri nastavitvah v Google Analytics je svetoval uporabo opcije Session Unification. Ta možnost je najbolj uporabna za spletne trgovine in strani, ki uporabljajo uporabniške račune (log-in), ter strani, ki zahtevajo prijavo (log-in).
V drugem predavanju je demonstriral, kako lahko povežemo online in offline analitiko. Na primeru povezave med Google AdWords in Analytics je prikazal kako v svojo bazo (npr. CRM) lahko vnašamo podatke o potencialni stranki, pri čemer uporabimo tudi CID/GCLID parametre. Ko potencialni stranki prodamo storitev in postane naš klient, lahko ta podatek pošljemo v Analytics.
Drug prikazan primer je bil povezava med In-store in E-commerce: na spletnem mestu svoje najljubše trgovine imamo svoj uporabniški račun, preko katerega kupujemo različne izdelke. Pri sebi pa imamo tudi kartico programa zvestobe, ki je namenjena nakupom v trgovini na fizični lokaciji. Podatke o obeh vrstah nakupov je mogoče pridobiti v Analytics, jih združiti ter na ta način spremljati nakupne navade strank.

Andraž Štalec je s predstavitvijo študije primera Big Bang prikazal kako lahko s pravilno postavitvijo metrike pridobimo veliko podatkov, ki nam dajo vpogled tudi v zgodnje faze nakupnega procesa. Pri atribucijskem modelu se ne smemo osredotočati samo na to, kakšna je vrednost konverzije obiska preko zadnjega klika, ampak je potrebno pogledati tudi vrednost prejšnjih obiskov.

Jerko Grom (Google) je povedal, da ima vsako spletno mesto možnosti za izboljšave. Prikazal je kako lahko z  A/B testiranjem izboljšamo konverzije. Majhne spremembe na spletni strani lahko delajo čudeže. Med drugim je svetoval tudi, da od obiskovalca spletnih strani zahtevamo samo podatke, ki jih zares potrebujemo, sicer je posledica lahko zmanjšanje konverzij na strani.

Balazs Gandera (Intren, Madžarska) je govoril o sodelovanju med agencijami, ki se ukvarjajo z analitiko in njihovimi naročniki. Težave se pričnejo, ko nastane vrzel med agencijo in naročnikom. Kljub znanju, s katerim razpolagata obe strani, lahko nerazumevanja podatkov oziroma pogled iz različnih zornih kotov, pomeni neuspeh za projekt.

»Izjemen interes, ogromno vprašanj in visoka raven vpletenosti v vsebine, ki ga so ga pokazali udeleženci seminarja kaže, da je bil pravi trenutek za organizacijo takšnega vrhunskega strokovnega dogodka v Sloveniji. Naredili smo pomemben korak naprej k razumevanju napredne analitike in njenih orodij,« je o samem seminarju povedal Darko Dujič (Google Adriatics).

Štalec meni, da se je »spletna analitika v zadnjih nekaj letih izredno spremenila in sedaj omogoča spremljanje aktivnosti potrošnikov na različnih napravah in tudi v offline svetu. Kljub temu pa cilj spletne analitike ni zbiranje podatkov, temveč omogočanje poglobljenega vpogleda v pravilnost poslovnih potez.«

Po besedah Matkowskega je največji izziv, s katerim se srečujejo podjetja, biti inovativen. Na sami konferenci je predstavil novo ero merjenja tako digitalnega kot realnega sveta s pomočjo storitve Universal Analytics. Podjetjem svetuje, naj pohitijo in med prvimi izkoristijo nove možnosti napredne analitike. Na ta način bodo pridobila konkurenčno prednost na trgu. »Če podjetje lahko poveže online in offline ekosistem in ob tem uspe slediti še uporabnikom, ki uporabljajo več različnih naprav (osebni računalniki, tablice, pametni telefoni …), bo osvojilo t.i. merjenje podatkov novega stoletja in na ta način doseglo razlikovalno prednost«, je še dodal Matkowski.

Ključno sporočilo Darka Dujiča odgovornim v podjetjih je: »Napredna analitika je sestavni del strateškega in operativnega procesa poslovanja podjetij v Sloveniji. Za vse, ki še niso razmislili o pomenu uporabe naprednih analitičnih orodij za konkurenčno in uspešno delovanje na trgu, je sedaj zadnji čas za resen premislek in odločitev«.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor