SEO novosti z Britanskega otočja

Objavljeno v ponedeljek, 19. september 2016 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 4 min branja • Piše:

Živa Prelog

Za vsakega strokovnjaka se spodobi, da gre vsake toliko časa v svet, da pridobi in deli novo znanje. Tako sva s Petrom pred dvema tednoma spakirala kovčke in se odpravila na pot – na eno najbolj znanih konferenc o optimizaciji spletnih strani – BrightonSEO.

Brighton, ki leži ob južni obale Anglije, je zagotovo vreden obiska, pa ne zgolj zaradi angleških pubov in ogromnih količin piva. Je namreč eno najbolj liberalnih mest, kjer se odvija največja parada ponosa v Angliji, ponaša se s kulinaričnimi festivali in je verjetno edini kraj v Veliki Britaniji, kjer se boste v isti soseski družili z zvezdniki, transvestiti, poslovneži in hipiji. A bolj kot zabavno-kulturna plat destinacije naju je s Petrom vleklo nekaj drugega – da se naučiva čim več novega o optimizaciji spletnih strani.

TL;DR

Kaj je novega na področju optimizacije spletnih strani:

  • Merilo, kakšna mora biti »kakovostna vsebina«, se je postavilo še stopničko višje, zato je bolje, da razmišljamo o tematikah namesto o ključnih besedah.
  • Vedno več je iskanj na poti, kar pomeni, da bo treba začeti razmišljati o lokalnih rezultatih oz. na kakšen način ujeti uporabnike, ko brskajo za informacijami, ki so vezane na določeno lokacijo.
  • Optimizacija spletnih strani postaja vedno bolj specializirano področje in SEO za novice ni enak temu, kot ga poznamo mi. Prav tako prihajajo novosti v zvezi z glasovnim iskanjem. 
  • Trendi in načini iskanja se spreminjajo. Pokemon Go in Amazon že nakazujeta, v katero smer se bo optimizacija razvijala. Nauk: SEO ni mrtev, postaja pa vedno bolj zahteven.

Brighton SEO

BrightonSEO je ena največjih konferenc s področja optimizacije spletnih strani v Evropi. Tokrat je trajala en dan, v štirih sklopih, od jutra do večera. V tem času je v 7 različnih dvoranah občinstvo prisluhnilo 29 predavanjem, ki so bila razdeljena po tematskih sklopih: tehnična optimizacija, vsebinska optimizacija, spletna prodaja, glasovno iskanje itd.

Tehnično je bil velik del predavanj namenjen migraciji spletnih strani (iz stare spletne strani na novo). Ključno vprašanje, na katerega so skušali odgovoriti, je bilo: kako preseliti spletno stran, ne da bi izgubili njeno avtoriteto in stopnjo vidnosti (ang. visibility score)? Sicer je to stvar, ki jo že poznamo, zanimivo pa je bilo videti, s katerimi orodji si lahko še pomagamo in kako lahko natančno sledimo uspehu selitve strani. S tehnične plati smo slišali še, kaj nam bo prinesel HTTP2 in kaj to pomeni za SEO strokovnjake ter kako preveriti, kaj točno Googlovi roboti vidijo na naši strani.

Zahod prinaša novosti

Z vsebinskega vidika se je največ naučil Peter, ki pravi, da je na Zahodu toliko novosti kot v ponudbi Top Shop vsako sredo (z drugimi besedami: ogromno). O premiku iz ključnih besed k tematikam smo že govorili, danes pa ugotavljamo, da tudi strateško razmišljanje o tematikah v mikromomentih ni več dovolj. Google kakovostnih vsebin ne ocenjuje več glede na število besed ali njihov pomen, pač pa se vedno vpraša, ali vsebina celostno odgovarja na vprašanje uporabnika. In pri tem ne sodi samo besedila, pač pa tudi sezname, izpostavljene vsebine, okvirčke, fotografije, video posnetke, vdelane vsebine z družbenih omrežij idr. Tisti, ki ste kdaj ustvarjali Squidoo strani, se zagotovo spomnite kakšni so bili kriteriji tam, močno primerljivi so sedaj pomembni tudi za Google. Za ostale pa: merilo, kakšna mora biti »kakovostna vsebina«, se je postavilo še eno stopničko višje.

E-commerce izzivi

Predavanja, namenjena spletnim trgovinam, so bila precej tehnična, pri čemer se je veliko govorilo o kanonizaciji, kategorizaciji ipd. Najbolj je izstopal David Whatley, ki je predaval o optimizaciji za lokalna iskanja, kako zastaviti strukturo spletne strani ter pripraviti pristajalne strani. Nauk: vedno več je iskanja na poti (ang. on the go). Optimizacija za lokalna iskanja je področje, ki se ga v Sloveniji še nismo resno dotaknili, zavedati pa se moramo, da je logika, ki odloča, kdo se bo znašel poleg zemljevida v iskalnih rezultatih, zelo podobna logiki, ki odloča, kdo bo med prvimi desetimi rezultati. Če želite biti na prvem mestu v Googlovih iskalnih rezultatih, morate na tem delati, imeti primerno spletno stran, podstrani in urejeno prisotnost na Google+.

Kaj prinašajo nove tehnologije?

Zanimiva so bila tudi predavanja, ki so se nanašala na tematike, ki so na večini marketinških konferenc nekoliko zanemarjene. Predstavljena je bila optimizacija za novice, ki se precej loči od navadne optimizacije spletnih strani in poskrbi za to, da se naše novice prikažejo med »news« rezultati v Googlu. Tudi na področju glasovnih iskanj (ang. voice recognition) nas čakajo številne novosti, ki jih kmalu obelodanimo, zato nam pridno sledite.

Google ne ocenjuje več vsebin glede na število besed ali njihov pomen, pač pa, ali vsebina celostno odgovarja na vprašanje uporabnika.

Za konec smo poslušali še, kako se bo digitalni marketing razvijal v naslednjih petih letih in kaj vse nas čaka, kakšno revolucijo je prinesel Pokemon Go, kaj vse se bo iz tega razvilo, kako močan je Amazon in ali je SEO res mrtev. Naj vas potolažimo, SEO ni mrtev, postaja pa vedno bolj zahteven. In uspeti na internetu ni več mačji kašelj, zato se moramo oborožiti z znanjem in pripraviti na spremembe, ki prihajajo.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor