SEO vodič za mobile-first indeksiranje

Objavljeno v ponedeljek, 15. marca 2021 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 9 min branja • Piše:

Tjaša Perhavec

Danes se več kot 60 % iskanj zgodi preko mobilnega telefona. Če pa to ni dovolj velik razlog, da bi stran resnično prilagodili mobilnim uporabnikom, naj vam omenim še, da je Google že prešel na dolgo obljubljeno mobile-first indeksiranje. Zelo poenostavljeno to pomeni, da če vaša stran ne bo dobro optimizirana za mobilne uporabnike, je Google tudi na računalniku ne bo prikazoval med top zadetki. 

Dobra novica je, da je dandanes večina strani že vsaj v osnovi prilagojena za mobilne uporabnike, sedaj morate poskrbeti zgolj še za detajle. V tem SEO vodiču vas torej čaka nekaj najbolj pomembnih trikov za izboljšanje mobilne optimizacije spletne strani:

Tehnični vidiki mobilne optimizacije

Kaj je boljše – ločena mobilna stran, dinamičen ali odziven dizajn?

Poznamo 3 glavne načine prilagoditve spletne strani mobilnim telefonom  – pri čemer priporočamo ravno zadnjo s tega seznama. Tu so glavne karakteristike vsake:

1. Ločen URL oziroma ločena mobilna spletna stran

Ta oblika je bila nekoč zelo priljubljena, vendar jo z napredkom tehnologije opuščajo, saj je z njo veliko dela. Taka stran ima ločena URL-ja za mobilni telefon in računalnik. 2 najpogostejši napaki pa sta, da se strani podvajajo, ker nimajo ustreznih canonical nastavitev. Spet drugič pa so določene vsebine samo na eni izmed verzij. 

Danes uporaba take strani ni več priporočljiva, sploh z uvedbo mobile-first indeksiranja.

2. Dinamičen dizajn

Na dinamični obliki strani obstaja samo en URL, ki se prilagaja glede na uporabnikovo napravo, lokacijo in celo uporabnika samega. S tega vidika je zelo uporabna za SEO in nudi najbolj optimalno uporabniško izkušnjo na vseh napravah. 

Je pa taka stran tehnično kompleksna in ima zelo visoke stroške vzdrževanja – prilagoditi jo je namreč treba za prav vsako napravo, zato je manjšim podjetjem ne priporočamo.

Dinamično obliko strani, ki je sicer tudi individualno prilagojena, uporabljajo največja svetovna imena, kot so Netflix, Amazon in Facebook. 

3. Odziven dizajn

To obliko priporoča Google. Zakaj? Odzivna stran je lahka za vzdrževanje, vse naprave imajo en sam URL, deluje brez preusmeritev in ni potrebe, da prepozna vsako napravo posebej. 

Ima pa tudi takšna stran svoje pomanjkljivosti – velike in težke strani se bodo dlje časa nalagale in bodo manj fleksibilne. Tako je treba biti pri tej obliki resnično pozoren na hitrost strani. 

Ni pa odziven dizajn sam po sebi dovolj. Priporočljivo ga je še dodatno prilagoditi in ves čas testirati. Za začetek pa, da bo stran resnično dobro delovala na vseh napravah, nikar ne pozabite vključiti ključnega dela kode: 

<meta name=viewpoint content=”width=device-width, initial-scale=1″>

Na fotografiji lahko vidite, kakšna je razlika:

Primer slabo in dobro urejenega odzivnega dizajna strani (vir Google Search Central).

(vir: Google Search Central)

Odziven dizajn uporabljajo tudi Dropbox, Shopify, Starbucks in Slack.

4. Bonus: Accelerated Mobile Pages 

O tem ste zagotovo že kaj slišali, saj se Google zadnjih nekaj let trudi, da bi čim več strani uporabljalo njihov Accelerated Mobile Pages (AMP) framework, ki je tudi do 4x hitrejši od klasičnih mobilnih strani in med rezultati v Googlu označen s posebno oznako, ki da ljudem vedeti, da se bo ta stran zagotovo hitro naložila.

To je bilo  sprva sicer videti super, vendar je interes hitro zamrl, saj AMP stranem ne omogoča toliko svobode pri dizajnu. Poleg tega pa omejuje tudi uporabo oglasov in pop-upov. Največja pomanjkljivost  pa je verjetno ta, da vsaj za zdaj večina uporabnikov v URL-ju vidi najprej Googlovo domeno in šele nato vašo, kar močno zmanjša zaupanje uporabnikov. 

Google sicer pomanjkljivosti aktivno odpravlja in se še naprej trudi, da bi na to obliko prešlo čim več strani. 

Kako izboljšati hitrost spletne strani?

Hitrost spletne strani je izjemno pomembna za mobilne uporabnike, saj mora biti zaradi slabše podatkovne povezave resnično optimizirana. Google priporoča, da se stran naloži v manj kot sekundi, kar je resnično težko doseči. 

Kot osnovno vodilo upoštevajte:

  • Da so vse fotografije in videi na vaši spletni strani majhni in se ne nalagajo predolgo. Osnovno pravilo je, da manjše kot so, hitreje se bodo naložile. Poskusite doseči, da nobena od fotografij ne bo večja od 70 kb, zgornja meja resnično velikih fotografij je 100 kb. 

  • Izogibajte se uporabi animacij, saj so te navadno zelo zahtevne in močno upočasnijo stran.
  • Prav tako se izogibajte motečih pop-upov, PDF-jev in prevelikih infografik, ki na mobilnih napravah niso berljive.

  • Na spletno stran vključite Browser Cache in CDN, ki lahko močno pripomoreta k hitrosti vaše strani. 

Če želite preveriti hitrost svoje spletne strani, vam bo v pomoč brezplačno Googlovo orodje, ki vas opozori tudi na glavne napake, ki jih morate popraviti – Page Speed Insights. V njem lahko vidite tudi razliko med hitrostjo strani na mobilni napravi in na računalniku ter preverite Core Web Vitals vaše strani (še eno izmed Googlovih novosti, ki prihaja v mesecu maju – več o njej si lahko preberete v našem blogu o pripravah Googlove posodobitve). 

Vendar pozor – ne brišite ali skrivajte kakovostne vsebine z mobilne verzije strani zgolj zato, da bi bila ta hitrejša. Kakovost vsebine je še vedno najpomembnejša. In z uvedbo mobile-first indeksiranja to tudi ni dobra ideja zato, ker če Google na vaši mobilni strani ne bo našel dovolj vsebine, ta ne bo rangirala visoko.

Posebnosti vsebinske SEO optimizacije za mobilne naprave

Naj za začetek poudarim, da so osnovna pravila za vsebinsko SEO optimizacijo za mobilne naprave popolnoma enaka kot za računalnike. Obstaja pa nekaj priporočil, ki so še posebej pomembna za mobilna iskanja.

Raziskava ključnih besed za mobilna iskanja

Ali ste vedeli, da ljudje na mobilnih napravah iščejo drugačne izraze kot na računalnikih? Ravno zaradi tega je pomembno, da, ko delate analizo ključnih besed, preklopite iskanje na mobilne naprave, če le vaše orodje to omogoča. Tako boste svoje vsebine resnično optimizirali za najbolj relevantne ključne besede. 

Opozorila bi vas samo na to, da nekatere spletne strani še vedno dobijo bistveno več organskega obiska z računalnikov – na primer spletne strani namenjene starejši populaciji. To lahko enostavno preverite v svoji Google analitiki. Če to velja tudi za vašo spletno stran, mora biti ta zaradi mobile-first indeksiranja sicer vseeno prilagojena tudi mobilnim uporabnikom, vendar lahko v tem primeru vsebine optimizirate za ključne besede, ki so iskane preko računalnika.

V angleščini so vedno pogostejša tudi glasovna iskanja preko mobilnih naprav. Take ključne besede so praviloma veliko bolj naravne in v obliki vprašanj. V slovenščini tega še ni, priporočam pa, da to vseeno upoštevate, če imate večjezično spletno stran ali za prihodnost, ko bo to bolj priljubljeno in učinkovito tudi pri nas.

Manj pozornosti – bolj konkretna vsebina

Google je vedno pametnejši, zato  ve, kdaj pišete samo zanj in kdaj dajete resnično dobre informacije tudi svojim uporabnikom. Mobilni uporabniki pa ključne odgovore zahtevajo še hitreje in enostavneje, saj na posamezni strani praviloma preživijo manj časa kot bi na računalniku. Poleg tega pa te podatke iščejo kjerkoli, tudi zunaj, in so zato veliko manj zbrani.

Tu je nekaj glavnih napotkov za vsebinsko SEO optimizacijo za mobilne naprave:

  • Stran mora biti dobro strukturirana, dolgo besedilo pa naj bo razbito na kratke in jedrnate podnaslove, kratke odstavke in kratke povedi.

  • Pritegnite jih z zanimivimi podatki in napovedjo vsebine, ki je zanje še posebej pomembna.

  • Uporabljajte naštevanje v alinejah.

  • Odebelite pomembne dele vsebine. To je pomembno tako za Googlove robote kot vaše uporabnike.  

Dobro strukturirana vsebina pa vam bo hkrati močno pomagala pri še eni Googlovi novosti iz letošnjega leta – passage ranking. Gre namreč za to, da Google po novem za določena iskanja ne upošteva več celotne strani, ampak lahko uporabnika popelje naposredno do bistva v posameznem delu besedila, ki mu da odgovor na točno to, kar išče. Je pa to najpogosteje predvsem pri daljših ključnih besedah (ang. long-tail keywords).

Na tak način se lahko vaša dobro strukturirana vsebina po novem uvršča visoko med rezultate tudi za določene ključne besede, na katere se osredotočate zgolj v enem podpoglavju. Te novosti sicer še ni za iskanja v slovenskem jeziku, vendar prav zagotovo ni daleč in jo je pomembno pri pripravi vsebine upoštevati že sedaj.

Lokalni SEO

Druga posebnost iskanja na mobilnih napravah je tudi to, da večina mobilnih telefonov oddaja lokacijo in Google to upošteva pri prikazovanju rezultatov. Zaradi tega je sedaj, še bolj kot kadarkoli prej, pomembno imeti urejen lokalni SEO, kar še posebej velja za spletne strani, ki imajo tudi fizično lokacijo. 

 

Več o tem si lahko preberete v tem blogu. Kar se same mobilne izkušnje tiče, pa bodite pozorni predvsem na naslednji 2 točki:

  • Naslov naj bo povezan z Google zemljevidom, da vaše uporabnike z enim samim klikom pripelje do vas.

  • Telefonska številka in e-pošta naj bosta odzivni, da vas lahko uporabniki z enim samim klikom kontaktirajo.

Strukturirani podatki (oziroma ang. structured data)

Strukturirani podatki omogočajo, da se stran prikazuje na poziciji 0 na Googlu, oziroma da se poleg osnovnega meta naslova in opisa med rezultati prikažejo še določene dodatne informacije oziroma tako imenovani obogateni rezultati (ang. rich results). 

Najpogostejša  strukturirana podatka, ki sta uporabna za spletne trgovine, sta cena in ocena, ki lahko v prihodnosti močno vplivata tudi na mobilno prodajo. Med različnimi vrstami strukturiranih podatkov pa najdemo še povezave do različnih delov strani, recepte, dogodke, bloge oziroma novice, videe, lokacijo poslovalnice …

Za mobilni SEO je to še toliko bolj pomembno, saj so taki podatki na mobilni napravi večji in bolj opazni, uporabniki pa nanje še veliko bolj klikajo. Če tega še nimate urejenega, je zdaj skrajni čas, da se temu posvetite.

Pomen uporabniške izkušnje na mobilnih napravah

Pri oblikovanju spletne strani imejte vedno v mislih, kako bo ta videti na majhnih, mobilnih ekranih. Preprosto preklopite in si stran dodobra oglejte preko svojega telefona, poskusite klikniti na posamezne gumbe, odprite menije … Igrajte se 😊

Tu je nekaj stvari, na katere morate biti še posebej pozorni:

  • Naslovna fotografija, tista, ki je postavljena najvišje na določeni strani, naj ne bo prevelika in predvsem naj ne zasede celotnega ekrana mobilne naprave. Vaši uporabniki so prišli na stran zaradi vsebine, ki jo morajo takoj tudi zagledati.

  • Uporabljajte prazen prostor, da razbijete stran in jo na tak način naredite veliko lažje berljivo na mobilnih napravah.

  • Pisava naj bo velika. Celotno besedilo mora biti berljivo, ne da bi bilo potrebno stran približati. Priporočena je vsaj velikost 14 px.

  • Gumbi in povezave morajo biti dovolj veliki in dovolj narazen, da lahko uporabnik brez posebnih težav nanje klika. Za povprečen prst morajo biti gumbi veliki vsaj 1 centimeter.

  • Če imate na spletni strani kakršnekoli obrazce, ki jih je treba izpolnjevati, poskrbite, da so čim krajši in da ponujajo možnost avtomatske izpolnitve. 

Na določene pomanjkljivosti, vezane na uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah, vas lahko opozori tudi Google sam in sicer lahko to informacijo najdete v Google Search Console pod kategorijo Mobile Usability ali preko Googlovega orodja Mobile-Friendly Test

Mobilni bounce rate

Primerjava med mobilnim bounce ratom in zapustno stopnjo na računalnikih je odličen način, da hitro vidite, če vaši uporabniki niso zadovoljni s katero od strani. V Google Analitiki lahko namreč naredite primerjavo med bounce ratom na mobilnih napravah in računalnikih. Če je le-ta na mobilnih napravah veliko višji, je to najverjetneje znak, da ta stran ni najbolje prilagojena za mobilno napravo in ne nudi dobre uporabniške izkušnje.

Visok bounce rate sam po sebi sicer še ne nakazuje, da je stran slabo izdelana, to je namreč odvisno od same niše in tipa podjetja. Na blogih, na primer, je bounce rate praviloma precej višji kot v spletnih trgovinah. Pomembna v tem primeru je torej primerjava. Če sta bounce rate-a enaka, potem je tudi z mobilno stranjo vse v najlepšem redu. Sicer pa le vzemite telefon v roke in preverite, kaj bi lahko zmotilo vaše uporabnike.

Mobilni uporabniki iščejo bolj lokalne rezultate in odgovor na svoje vprašanje pričakujejo hitro.

Torej, kako optimizirati spletno stran?

Če na kratko povzamemo:

  • Spletna stran mora biti prilagojena za mobilne uporabnike – najbolj priporočljiva je odzivna spletna stran.

  • Da jo bo Google uvrstil visoko med rezultate, mora biti vaša stran hitra, zelo hitra.

  • Poskrbite, da bodo uporabniki preko mobilnih naprav dobili povsem enake in kakovostne informacije, kot so jih sedaj, preko računalnika.

  • Stran naj bo uporabniku prijazna in dobro strukturirana, odstranite vse moteče dejavnike in se prepričajte, da je besedilo dovolj vidno.

  • Upoštevajte, da so mobilni uporabniki veliko manj zbrani, hitreje jim kaj drugega vzame pozornost, zato morajo do informacije, ki jo iščejo, priti hitro.

  • Nikar ne pozabite na lokalne uporabnike.

Ste pripravljeni na mobile-first indeksiranje? Ali ste že mogoče opazili kakšen padec ali vzpon svoje strani na določene ključne besede?

Kot lahko vidite, mobilni SEO ni bistveno drugačen od optimizacije spletne strani za desktop naprave. Ponuja pa nekatere priložnosti, ki bi vam lahko še dodatno pomagale in izboljšale vaše rezultate. Za vse dodatne informacije, pregled spletne strani in mobilno strategijo, pa smo vam, upoštevajoč najnovejše trende,  v Red Orbitu vedno na voljo

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor