Šest zapostavljenih oglaševalskih platform, na katere bodite pozorni v letu 2019

Objavljeno v ponedeljek, 17. september 2018 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 5 min branja • Piše:

Maja Zupančič

Oglaševati na spletu ne pomeni oglaševati samo na Facebooku in Googlu. To sta sicer najmočnejša igralca na trgu, vendar sta hkrati tudi prenasičena z oglaševalsko konkurenco. Vsi pa se zavedamo, da se z višanjem oglaševalske konkurence draži tudi sama cena na klik, zato postaja tako oglaševanje postopoma vedno dražje.

V današnjem zapisu boste spoznali šest oglaševalskih platform, s katerimi lahko veliko ceneje in uspešneje dosežete ciljne uporabnike na vaših ciljnih trgih.

Bing

Ko govorimo o oglaševanju na iskalniku, imamo običajno v mislih Google. Ta je postal sinonim za spletna iskanja, kar je glede na delež uporabe Googla popolnoma razumljivo, saj ta še vedno znaša 86 %. Kljub popularnosti pa oglaševanje na Googlu ni nujno vedno smotrna odločitev – predvsem je odvisno, kaj in kje želimo oglaševati.

Delež uporabe iskalnika Bing je v letu 2018 znašal 7,7 % (v tem trenutku na Bingu poteka šest milijard iskanj) in zadnjih nekaj let narašča. Delež njegove uporabe se sicer močno razlikuje od države do države – v ZDA je kar 33 %. Od evropskih držav je najvišji delež uporabe v Veliki Britaniji (26 %), nato v Franciji (19 %) in na Norveškem (17 %), sledijo Avstrija, Belgija, Nemčija, Švedska in Švica z 12 %, v Italiji, na Nizozemskem in v Španiji pa ta delež znaša 8 %.

Delež uporabe Binga v Sloveniji trenutno znaša okoli 3 %.

Katere so bistvene prednosti oglaševanja na Bingu? Oglaševalske konkurence je manj, kar pomeni, da so cene na klik nižje. Poleg tega lahko na Bingu dosežemo 66 milijonov uporabnikov vseh industrij in vertikal, ki jih v tem trenutku na Googlu ne moremo. Zadnje pomembno dejstvo pa je, da je 71 % uporabnikov Binga starejših od 35 let, glavna značilnost teh uporabnikov pa je predvsem ta, da so njihovi prihodki v povprečju višji, kar pomeni, da z oglaševanjem na Bingu ciljamo uporabnike z večjo kupno močjo.

LinkedIn

LinkedIn je največje svetovno poslovno-socialno omrežje z več kot 562 milijoni uporabnikov v več kot 200 državah po svetu. Namen uporabe LinkedIna je seveda večstopenjski. Po eni strani združuje posameznike, ki želijo nadgraditi svojo kariero, se povezovati z drugimi poslovnimi uporabniki ali pa jim LinkedIn enostavno predstavlja pomemben vir za pridobivanje različnih informacij in znanja. Po drugi strani pa je odlična platforma za »kadrovanje«, saj delodajalcem omogoča enostavno iskanje ustreznega kadra.

LinkedIn pa hkrati predstavlja tudi zelo močno oglaševalsko orodje, predvsem ko govorimo o izdelkih in storitvah B2B, saj nam zaradi njegovih specifik omogoča zelo natančno ciljanje poslovnih uporabnikov. Več o tem, kaj vse ponuja oglaševanje na LinkedInu, si preberite tukaj.

Quora

Quora je javni forum, na katerem uporabniki postavljajo vprašanja in prejemajo odgovore nanje. Quoro mesečno obišče več kot 200 milijonov unikatnih obiskovalcev, od tega jih 40 % prihaja iz Indije. Drugi največji delež uporabnikov predstavljajo prebivalci Združenih držav (20 %), manjšino pa uporabniki iz Velike Britanije, Kanade in Avstralije – njihov delež je okoli 3 %. Uporaba Quore v neangleško govorečih državah ni toliko razširjena predvsem zato, ker je platforma do nedavnega podpirala samo angleški jezik.

In zakaj oglaševanje na Quori?

Quora je edinstvena v tem, da oglaševalcem omogoča gradnjo verodostojnosti v očeh uporabnika v času pomembne raziskovalne stopnje. Uporabniku se namreč v okviru vsebine, ki ga v tistem trenutku zanima, prikaže tudi relevanten oglas, ki se na to vsebino navezuje. Quora uporabniku prinaša kakovostne vsebine, na katere se uporabniki zanesejo in se k njim tudi vračajo, s čimer nakazujejo visoko namero.

Zemanta

Zemanta je nativna DSP platforma, ki omogoča programatičen zakup nativnega oglasnega prostora na mreži Outbrain in 30 drugih oglaševalskih mrežah. Prednost Zemantinega DSP sistema je v tem, da algoritem pri avkcijah na oglasnem prostoru predvidi in upošteva uporabnikovo vpletenost. Povedano preprosteje – gre za uporabniku bolj prijazen oz. manj agresiven način oglaševanja, saj se t. i. nativni oglasi prikazujejo med uporabnikovim branjem vsebin in se v popolnosti zlijejo z vsebino spletne strani ter na ta način ne prekinjajo branja vsebin (oglasi se ne prikažejo v pojavnih okencih ali kot prekinitve video vsebin z oglasi), kar se sicer pri klasičnem digitalnem oglaševanju pogosto dogaja.

Zakaj nativno oglaševanje?

  • Po zadnjih statistikah so uporabniki v 53 % primerov bolj naklonjeni nativnim oglasom kot klasičnim »display« oglasom.
  • Nativni oglasi vplivajo na dvig nakupne namere za 18 %.
  • »Ad Fatigue« je pri nativnih oglasih manjši, saj se jih uporabniki ne naveličajo v tolikšni meri kot klasičnih »display« oglasov, še zlasti ko je slednji zelo relevanten glede na brano vsebino.

Amazon

Amazon postaja za trgovce »e-commerca« ključnega pomena. Ko govorimo o njem, govorimo o nakupovanju, kajti s 300 milijoni uporabnikov je Amazon ena od največjih »online« mrež na svetu. Njegova resnična moč je v tem, da ve, kaj ljudje kupujejo in kako to počnejo, kar je za oglaševalce izjemnega pomena. Po podatkih podjetja Kleiner Perkins kar 49 % internetnih uporabnikov najprej poišče izdelek na Amazonu.

Oglaševanje na Amazonu deluje dokaj podobno kot oglaševanje na iskalniku Google. Uporabnik z iskalnikom poišče produkt in med prikazanimi zadetki se na vrhu prikažejo tudi vaši oglasi oz. produkti.

Pomembnejša prednost oglaševanja na Amazonu je ta, da z oglasi ciljate uporabnike z visoko namero po nakupovanju, ki imajo hkrati visoko zaupanje v platformo, na kateri trenutno opravljajo nakup. Amazonu v prid govori tudi dejstvo, da je pri njem oglaševalska konkurenca nižja od konkurence na Googlu, kar pomeni, da bomo za ceno na klik plačevali manj kot na Googlu.

Instagram

Popularnost Instagrama narašča. Po podatkih Statiste je s svojimi 800 milijoni aktivnih uporabnikov gotovo ena od najbolj zanimivih oglaševalskih platform zadnjih let. Večina uporabnikov Instagrama je stara manj kot 35 let, kar je seveda še toliko bolj zanimivo predvsem v primeru, ko želimo z oglaševanjem doseči mlajše občinstvo na mobilnikih.

Z oglaševanjem na Instagramu lahko dosežete vaše poslovne cilje, ki se dotikajo različnih stopenj nakupnega procesa potrošnika – lahko okrepite prepoznavnost blagovne znamke ali pa uporabnika pozovete k določenemu koraku (obisku spletne strani, oddaji e-naslova ali celo k nakupu).

Podrobneje o tem, kaj vse ponuja Instagram kot oglaševalska platforma, si preberite tukaj.

Platforme se med seboj razlikujejo predvsem po tipu uporabnikov, ki jih prek platforme dosežemo, načinu, kako jih dosežemo (tipi oglasov), in ciljih, ki jih lahko dosežemo z uporabo posamezne platforme.

Torej – če boste razmišljali o tem, kakšne so vaše oglaševalske možnosti poleg Facebooka in Googla, imejte v mislih predvsem vaš ciljni trg in ciljno skupino, ki jo želite doseči.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor