Kako oglaševati na Instagramu?

Objavljeno v sreda, 17. januar 2018 v kategoriji Facebook oglaševanje. Članek za 6 min branja • Piše:

Anja Rus

Instagram uporabniki so kar 58-krat bolj pripravljeni na interakcije z blagovnimi znamkami, hkrati pa so za izdelke, ki jih spremljajo na Instagramu, v povprečju pripravljeni plačati več kot uporabniki kateregakoli drugega socialnega omrežja.

In naj vas kar takoj ustavim, tudi če imate »dolgočasno« B2B podjetje, ki ponuja storitve ali neoprijemljive izdelke, jih lahko promovirate z lepimi videi in fotografijami. Izgovorov ni!

Z Instagram oglasi lahko povečate prepoznavnost svoje blagovne znamke, pritegnete nove stranke in delite svojo poslovno zgodbo dragocenemu občinstvu.

Še več odgovorov na vprašanje »Zakaj oglaševati na Instagramu?« boste našli v mojem blogu Kako v 4-ih korakih navdušiti na Instagramu, kjer sem podrobneje pisala tudi o  tem, kako si uredite svoj Instagram profil in kaj vse potrebujete za oglaševanje.

Tokrat pa vam podrobneje predstavljam, kje in kako lahko ustvarjate oglase ter kakšne formate imate na voljo.

O Instagram oglasih

Instagram oglasi so mobilni oglasi, mobilni svet pa je svet hitrih akcij in nenehnega konkurenčnega boja za posameznikovo pozornost. Vaši oglasi morajo tako biti avtentični, atraktivni in seveda drugačni.

Oglasi na Instagramu se prikazujejo na posameznikovi časovnici med organskimi objavami in so označeni z napisom »sponsored«. Prikažete jih lahko v kvadratni ali pravokotni (»landscape«) obliki.

Vrste Instagram oglasov

Svojo blagovno znamko lahko na Instagramu promovirate s pomočjo:

– oglasov z 1 fotografijo (»single image ad«),
– vrtiljaka z več fotografijami (»carousel ad«),
– videa,
– slideshow oglasov,
– sponzoriranega oglasa pod zavihkom »instagram stories« in
– oglasov za zbiranje kontaktov (»lead generation ad«).

Vsakemu formatu oglasov pripada tudi prostor za besedilo, ki se prikaže nad fotografijo ali videom z največjim številom znakov 2.200, čeprav imejte v mislih, da bo vaše besedilo zaradi omejenega prostora odrezano. Da bodo vaše stranke ujele bistvo vašega oglasa, strnite pomembne informacije na začetek besedila, pri tem pa bodite jasni, jedrnati in kreativni.

Na koncu vpišite še spletni naslov, kamor želite usmeriti uporabnike po kliku na gumb, pri čemer se vprašajte po najbolj relevantnih informacijah, ki jih želite podati obiskovalcem svoje spletne strani in po tem kriteriju izberite pristajalno stran.

 

1. Slikovni oglasi z 1 fotografijo

Oglasi z 1 fotografijo so najpogosteje uporabljeni oglasi tako na Facebooku kot tudi Instagramu. Sestavljeni so iz fotografije, oglasnega besedila in gumba s pozivom k dejanju.

Navodila za slikovne oglase z 1 fotografijo:

  • do 125 znakov v besedilu,
  • priporočene dimenzije: 1080 x 1080 px ali 1200 x 628 px,
  • format: .jpg ali .png,
  • maksimalna velikost: 30 MB.

2. Vrtiljak (carousel) oglasi

Vrtiljaki oz. oglasi z več fotografijami so narejeni posebej za prikazovanje na mobilnih napravah, kjer lahko uporabnik s prstom »prelista« fotografije in klikne na tisto, ki najbolj pritegne njegovo pozornost. Uporabni so tako za širjenje prepoznavnosti kot tudi za spodbujanje akcij na strani, kot je nakup, pri čemer dosegajo tri- in večkrat  boljše rezultate. Ker lahko prikažete do 10 fotografij ali videov, imate s tem tudi več prostora za podajanje informacij, hkrati pa tudi možnosti, da pritegnete uporabnikovo pozornost. V pripravo vrtiljaka je treba vložiti nekoliko več časa, a je lahko odlično orodje za:

  • prikaz uporabe vašega izdelka po korakih,
  • pripoved zgodbe o vaši blagovni znamki ali podjetju s pomočjo več fotografij ali videov,
  • pritegnitev uporabnikove pozornosti in spodbujanje njegove vpletenosti.

Navodila za vrtiljake:

  • do 125 znakov v besedilu,
  • minimalno 2 fotografiji ali videa in maksimalno 10 fotografij ali videov,
  • priporočene dimenzije: minimalno 600 x 600 px, maksimalno 1080 x 1080 px,
  • format: .jpg ali .png,
  • minimalna dolžina posameznega videa: 3 sekunde,
  • maksimalna dolžina posameznega videa: 60 sekund.

Še nasvet: pri kreiranju vrtiljakov za prikazovanje na Instagramu vam ni treba izpolniti polja za opis (»description«) in polja naslova spletne strani za ogled dodatnih informacij (»see more URL«), saj sta zahtevana le za Facebook oglase.

3. Video oglasi

Video vsebine so ta trenutek vroča roba. Na vseh socialnih omrežjih prejmejo največ pozornosti in so z vidika širjenja zavedanja o blagovni znamki najbolj uspešni. V pripravo videa je treba vložiti sicer več časa in energije, a imajo lahko do 10-krat boljši učinek na zapomnljivost blagovne znamke oz. izdelka. Če se boste na Instagramu  odločili za video oglase, upoštevajte spodnje usmeritve.

Navodila za pripravo video oglasov:

  • do 125 znakov v besedilu,
  • minimalno 2 fotografiji ali videa in maksimalno 10 fotografij ali videov,
  • priporočene dimenzije: minimalno 600 x 600 (kvadrat 1 : 1) px ali 600 x 315 px (pravokotnik 1,9 : 1), maksimalno 1080 x 1080 px,
  • format: .mp4, .mov ali GIF,
  • minimalna dolžina: 3 sekunde,
  • maksimalna dolžina: 60 sekund,
  • maksimalna velikost: 4 GB,
  • rame rate: maksimalno 30 fps.

4. »Slideshow« oglasi

»Slideshow« oglas lahko hitro zamenjate z videom, saj gre v obeh primerih za animacijo, s pomembno razliko v kompleksnosti priprave samega oglasa. Za slideshow oglas potrebujete do 10 fotografij, ki jih razvrstite po poljubnem vrstnem redu in po želji izberete spremljevalno glasbo, sistem pa jih nato samodejno animira ter pretvori v video.

Navodila za pripravo »slideshow« oglasov:

  • do 125 znakov v besedilu,
  • do 10 fotografij,
  • priporočene dimenzije: minimalno 600 x 600 (kvadrat 1 : 1), maksimalno 1080 x 1080 px (če uporabite fotografije različnih dimenzij, bodo te samodejno izrezane v kvadratno obliko),
  • glasbeni format (nujne so urejene pravice za uporabo): WAV, MP3, M4A, FLAC, OGG,
  • maksimalna dolžina prikaza posamezne fotografije: 50 sekund.

5. Instagram stories oglasi

Navdušite več kot 300 milijonov uporabnikov, ki Instagram stories uporabljajo vsak dan.

Instagram stories oz. »Instagramove zgodbe« predstavljajo še enega od načinov, s katerim lahko svojo blagovno znamko, izdelek ali storitev na vizualen način približate svojim (bodočim) strankam.

Tretjino najpogosteje gledanih zgodb predstavljajo blagovne znamke, vsaka peta zgodba pa od uporabnikov prejme neposredno sporočilo. Če se boste odločili svoje občinstvo nagovoriti prek Instagram stories oglasa, lahko to uredite pri izbiri umestitev na ravni oglasne skupine, kjer pod umestitvijo Instagram izberete možnost Instagram stories.  Za pripravo oglasa pa sledite spodnjim priporočilom in zahtevam.

Navodila za pripravo Instagram stories oglasov:

  • tip oglasa: vertikalni celozaslonski oglas,
  • priporočena dimenzija: 1080 x 1920 px (9 : 16); minimalno 600 x 1067,
  • format: .mp4 ali .mov (video) 7 .jpg. ali .png (fotografija),
  • maksimalna velikost datoteke: 4 GB (video) in 30 MB (fotografija),
  • maksimalna dolžina videa: 15 sekund; fotografije se prikazujejo po 5 sekund.

6. Instagram oglasi za zbiranje kontaktov (lead ads)

Facebook in Instagram oglasi za zbiranje kontaktov so v tem trenutku najcenejši način pridobivanja podatkov svojih strank. Nam se je uspelo približati že celo ceni 0,30 € na kontakt.

Zakaj so tako ugodni? Ker so izredno učinkoviti, Facebook pa tako kot vse oglaševalske platforme nagrajuje dobre oglase z nizkimi cenami.

Tovrstni oglasi so narejeni tako, da uporabniku omogočajo, da odda svoje kontaktne podatke le z nekaj kliki, s tem pa preprečijo, da bi si uporabnik vmes premislil zaradi dolgotrajnega in kompleksnega postopka. Ker je vsak uporabnik vpisan v svoj profil, lahko program že predhodno izpolni polja z njegovimi podatki, zato je naloga uporabnika le še, da podatke preveri in jih s klikom na gumb pošlje podjetju.

 

Oglase za zbiranje kontaktov lahko kreirate, če izberete tip kampanje Lead generation, na ravni posameznega oglasa pa nato določite še nagovor uporabnikov, katere informacije boste zbirali, pogoje zbiranja podatkov in kam želite uporabnike usmeriti po oddaji svojih podatkov.

Kako kreirati Instagram oglase?

  1. Za pripravo Instagram oglasov potrebujete Facebook oglaševalski račun.
  2. Določite tip kampanje.
  3. Izberite Instagram za umestitev oglasov.
  4. Pripravite oglas.

1. Za pripravo Instagram oglasov potrebujete Facebook oglaševalski račun

Facebook oglaševalski račun (Facebook Ad Account) ustvarite znotraj platforme za upravljanje z oglasi, imenovane urejevalnik oglasov (Ads Manager). Do urejevalnika lahko dostopate na domači strani svojega Facebook profila, kjer izberete opcijo Ustvari nov oglas.

2. Določite tip kampanje

Znotraj glede na svoj poslovni cilj izberite tip kampanje, kot je npr. povečanje obiska na spletni strani (traffic), zbiranje kontaktov (lead generation) ali spodbujanje konverzij na spletni strani (conversions).

3. Izberite Instagram za umestitev oglasov

Ko kreirate novo oglaševalsko kampanjo, se bodo oglasi že prednastavljeno prikazovali na različnih platformah, med drugim tudi na Instagramu. Če želite določeno umestitev izključiti iz oglaševanja, lahko to naredite na ravni oglasne skupine pod rubriko Umestitve (placements).

4. Pripravite oglas

Izberite format oglasa, napišite spremni tekst, dodajte naslov in povezavo do spletne strani, kamor želite voditi uporabnike po kliku na oglas, ter izberite fotografijo ali video.

Tako. Zdaj veste vse o tem, kako odpreti svoj Instagram profil, kje lahko postavite svojo prvo oglaševalsko kampanjo in med katerimi vrstami oglasov lahko izbirate. Če se pojavi še kakšno vprašanje, bomo Red Orbitovci z veseljem odgovorili nanj, sicer pa zavihajte rokave in se podajte na pustolovščino!

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor