X

Vodja mora biti zgled – Pogovor z direktorji najboljših zaposlovalcev

Znani so zmagovalci Zlate niti 2019, nagrade za najboljše zaposlovalce v Sloveniji. Najpomembnejši kriterij nagrade je odziv zaposlenih na anketo, ki presoja kakovost odnosa med organizacijo in zaposlenimi. Poleg seveda trajnostnega poslovanja in dobrih praks.

Red Orbit je ponosni zmagovalec – najboljši zaposlovalec v kategoriji malih podjetij, podjetje Zemanta v kategoriji srednje velikih in Gen-I v kategoriji velikih slovenskih podjetij. Iskrene čestitke vsem ekipam!

Danes smo priča do zdaj popolnoma nepredstavljivim razmeram. V celoti delamo od doma, ločnica med službo in zasebnim življenjem je, s prisotnostjo vseh družinskih članov, povsem zabrisana. V povprečni slovenski družini dva zakonca opravljata službeni video klic, pripravljata kosilo, šoloobveznim otrokom pomagata pri šolanju na daljavo, predšolske pa seveda animirata.

Če smo kot odgovorni delodajalci prej skrbeli za blaginjo svojih sodelavcev na delovnem mestu, jim omogočali vzpostavitev ravnovesja in vsaj v službenih urah poskušali odpravljati vse motnje, je danes vse popolnoma drugače.

Danes so kakovosti dobrega vodje zaupanje, sočutje, podpora in empatija. Ob učinkoviti komunikaciji in jasnih usmeritvah mora razumeti, da ne delamo več od osmih do štirih, temveč takrat, ko lahko. Službeno in zasebno življenje je postalo bolj integrirano kot kadarkoli prej.

Najboljše zaposlovalce oziroma njihove vodje smo povprašali, kako se soočajo z razmerami, kaj je danes njihova glavna skrb in predvsem kako postavljajo vzor svojim ekipam ter kako v praksi sami doživljajo novonastale razmere.


“Moja prva skrb danes je, da so moji sodelavci zdravi in se počutijo varne.”

Andraž Štalec, Red Orbit

Psihološka varnost sodelavcev v tem trenutku bolj pomembna kot kdajkoli prej, pravi Andraž. Njegovo glavno vodilo je komunikacija. Veliko komunikacije. Z ekipo se pogovarja o osebnih situacijah, delu, procesih, delovnih nalogah. V Red Orbitu so obdržali dnevno rutino jutranjih kratkih sestankov, kjer se preko videokonference zbere celotna ekipa. To jutranje srečanje je dobilo novo dimenzijo, pravi Andraž. Prav zabavni so, vsi prebujeni in na tekočem s svojimi zadolžitvami. Pravi, da vsem po svoje ta jutranji sestanek predstavlja nekakšen jutranji odmik in socializacijo izven okvirov družine. Med delom so povezani preko Slacka, neprestano pa se odvijajo tudivideo klici znotraj ekip. Klasični petek kot so ga poznali prej, ostaja. Takrat imajo namreč petkov TGIF (Thank God it’s Friday), ki je za njih od nekdaj predstavljal sproščen povzetek dogajanja čez teden.

Andraž poudarja, da ekipa brez izjeme razume situacijo, in da jih je fizična ločenost povezala bolj kot kadarkoli prej. Fleksibilnost je nujna, dodaja. Veliko bolj pomembno kot to, da se vsak dan dela 8 ur, je danes to, da so stvari narejene. Razume, da nekateri lažje delajo zvečer, drugi zjutraj.

Na vprašanje, kako on osebno doživlja svoje delo zdaj, je dejal, da sta bila prva dva tedna precej kaotična, k čemur je prispevala svoje organizacija konference inOrbit, ki so jo morali v samo nekaj dneh iz fizičnega dogodka v celoti prestaviti v digitalno okolje.
Danes trdi, da je tudi sam našel ritem, ki mu omogoča fokusirano delo. “Glede na to, da je tudi moja žena Katja podjetnica, sva se morala precej dobro organizirati,” pravi. Delovnik sta si praktično razdelila, skrb za hčerko pa tudi. Seveda sta oba operativna spet zvečer, ko hčerka zaspi. “Pomembno se mi zdi, da kot vodja zvečer organiziram svoj naslednji dan, se zbudim miren in lahko poskrbim za ekipo,” pravi Andraž.

Tudi v teh časih se sprošča s kuhanjem in peko tort, tako kot prej. Pravi, da je bilo včasih lažje, saj je vsaj enkrat na teden svojo mojstrovino prinesel sodelavcem, sedaj pa peče čisto preveč za tričlansko družino. “Kuhanje in peka mi že nekaj let predstavljata izredno sprostitev in nekako razbijata moje digitalno življenje,” pravi Andraž.

Še njegov zadnji nasvet: med delom se odmaknimo od družabnih omrežij. Pomembno je namreč, da ostanemo osredotočeni na svoje delo, si vzamemo oziroma rezerviramo čas za DND (Do Not Disturb) in najdemo svoj ritem. “Le tako bo ostalo dovolj časa tudi za družino in sproščanje,” poudarja.


“Tega ne bo kmalu konec, doma si ustvarite varno in prijetno delovno okolje.”

Andraž Tori, Zemanta

Podjetje Zemanta je že prej delovalo razpršeno, imeli so vodje, ki so vodili oddaljene ekipe, vendar je situacija zdaj popolnoma drugačna, pravi Tori.
Svoje vodje in vodje skupin so morali zelo hitro in dodatno naučiti voditi popolnoma dislocirane ekipe. Če kdaj, je zdaj pomembno vzdrževati povezanost ekipe in zagotavljati produktivnost, pravi. Ne glede na to, da svojim sodelavcem nudijo interna izobraževanja in napotke kako si organizirati delo od doma, ga najbolj skrbi za sodelavce, ki imajo družine in otroke. “Zavedam se, da je tukaj situacija napeta in stresna od jutra do večera,” je dejal Tori.

Na vprašanje, ali bo nezmožnost potovanj med ekipami po svetu povzročila veliko škode, je Tori dejal, da to ne predstavlja večje težave. Dodaja seveda, da delati na daljavo ni primerljivo z reševanjem poslovnih priložnosti v sejni sobi, s pisanjem na tablo in viharjenjem možganov. Skrbi ga pa opravljanje prodaje in drugih pomembnih aktivnosti, ki zahtevajo terensko in osebno delo s strankami.

Na vprašanje, kako se sooča s pritiski in stresom sam, je malce v šali odgovoril: “Na otroke se derem! Ne, šalo na stran, v podjetju imamo na voljo nekaj dobrih digitalnih vodnikov za razne telovadbe in ravno danes organiziramo sinhrono dostavo hrane in zatem skupno kosilo preko Zooma”. To naredimo vsak četrtek in držite pesti, da nam uspe tudi digitalno. (op. a.: pogovor je bil opravljen v četrtek)

Zase pravi, da je vedno na voljo in ima vse elektronske naprave prižgane. Pa vendar tudi sam razmišlja, da tako ne bo več dolgo. Bolj kot prej razume, da odziva sodelavcev ne bo dobil takoj in to dejstvo sprejema. Svoji ekipi je jasno sporočil, da se morajo zavedati, da se stanje ne bo umirilo čez noč ali kaj kmalu. Spodbudil jih je, da si doma ustvarijo varno in dobro okolje za delo. Procesi so postavljeni, pravi, zdaj je na vrsti transparentna in zelo pogosta komunikacija o tem, kakšna je poslovna resničnost in kateri so največji izzivi.

“Po dveh tednih lahko rečem, da se je zaupanje v mojo ekipo obrestovalo. Zavzetost in produktivnost nikakor nista upadli. Bomo pa morali delodajalci zdaj veliko narediti za psihološko dobro počutje svojih sodelavcev,” poudarja.


“Postavite svoj ritem in prilagodite ga razmeram doma.”

Robert Golob, Gen-I

Robert Golob, direktor podjetja Gen-I je povedal, da pri njih večina od 500 sodelavcev, razen klicnega centra in trgovalnega središča, dela od doma. Tudi sam ostaja na svojem domu, kjer ima tri precej živahne otroke.

V teh okoliščinah od doma ne delaš več 40 ur na teden, temveč moraš svoje delo razporediti med vse ostale aktivnosti doma, je povedal Golob.

V sporočilu svojim zaposlenim je prvi teden po uvedbi karantene in posledično dela od
doma pozval sodelavce, da si organizirajo svoj urnik tako, da ga prilagodijo situaciji doma. Ob dejstvu, da jim popolnoma zaupa in da verjame, da so ciljno usmerjeni in predani svojemu delu, jih je pozval, da vsak pri sebi in glede na svojo situacijo najde svoj ritem in svoje ravnovesje. “Cilje bomo dosegli, ampak le, če se prej ne skurimo,” je zapisal.

Na Gen-Iju vsakodnevno delo večine ljudi teče dalje po ustaljenih tirnicah, je pa po Golobovih besedah dvojno obremenjenih tistih deset odstotkov ljudi, ki se morajo danes ukvarjati s krizno situacijo na trgih. Ti imajo fokus, da le dvajset odstotkov svojega časa namenijo rednemu delu in koordinaciji, preostanek pa posvetijo reševanju nastalih nepredvidljivih razmer. »Načrtno smo si vzeli ta čas, preostanek podjetja mora teči sam,
skoraj po inerciji, in mora biti kar se da samostojen,« je dejal Golob. “Ljudem, ki jim primanjkuje operativnih zadolžitev dela, svetujem, naj vlagajo vase, se izobražujejo in vodijo sami sebe v smeri samoorganizacije,” je dodal.

Sam se sprošča z delom na zemlji. Računa na to, da sodelavci nadaljujejo s svojimi prostočasnimi sprostitvenimi aktivnostmi, kot so to počeli prej. Imajo namreč zelo aktivno športno društvo, ki je svoj način delovanja v celoti prilagodilo novim razmeram. Gen-I pa ima tudi skupno veliko kmetijsko zemljišče ob Tehnološkem parku, ki ga je podjetje dalo v upravljanje svojim sodelavcem in v tem trenutku lahko tisti, ki jim to predstavlja sprostitev, poskrbijo tudi za samooskrbo.


Vodje danes niso v zavidljivem položaju. Njihov fokus je razpršen med vzdrževanjem trenutnega turbolentnega poslovanja, iskanja rešitev za prebroditev krize, spremljanja dogajanja na trgu in v družbi nasploh in sprejemanja odločitev iz ure v uro.

Odlični voditelji imajo za seboj moč svoje ekipe in kolektivno inteligenco, ki so jo zgradili pred krizo. V svojih podjetjih so zgradili obojestransko zaupanje in danes lahko svoj fokus usmerijo v resnično človeško in empatično vodenje svojih sodelavcev ter skupaj z njimi snujejo vsak korak v teh negotovih časih. In kar je še bolj pomembno, skupaj z ekipo snujejo korake, ki bodo predstavljali luč na koncu tunela. Med neprestano komunikacijo in vključevanjem skrbijo za psihološko varnost ter fizično in mentalno zdravje svojih sodelavcev.

Zdrava podjetja danes postavljajo temelje za preporod gospodarstva in družbe po krizi ekonomije. Z vsakim korakom in vsak dan, vendar na temelju tega, kar so zgradila do danes.

Oznake: digitalna agencijanagradeZlata nit