Zakaj Facebook nikoli ne bo Google?

Objavljeno v petek, 12. oktober 2012 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 2 min branja • Piše:

Andraž Štalec

Google vs Facebook

Dvoboj velikih rivalov se je pričel že pred leti, v zaključno fazo pa smo vstopili lansko poletje, ko je Google lansiral Google+. Le-ta, z vse večjim številom uporabnikov in z vse večjo integriranostjo v druge Google produkte, počasi pridobiva na pomembnosti. V nasprotnem kotu ringa tudi Facebook ne počiva. Pred nekaj meseci je svoje iskanje z “ljudi” razširil še na “lokacije in stvari”. Temu je pred kratkim dodal tudi sponzorirane oglase med rezultati iskanja. V zadnjem času se je na internetu pojavilo precej člankov, ki se sprašujejo, kdaj bo Facebook prevzel primat na področju iskanja. Osebno mislim, da temu ne bo tako. Zakaj?Kljub temu da oba velikana ponujata podobne produkte iskalnega marketinga, obstaja med njima ena velika in ključna razlika … Ljudje uporabljamo Google za iskanje informacij, Facebook pa za druženje. Facebook sicer lahko ponudi podobne produkte kot Google, vendar ti nikoli ne bodo tako uspešni kot Googlovi. Na Facebooku uporabniki iščemo prijatelje ter morebiti določene splošne informacije o blagovnih znamkah in lokacijah, vsekakor pa na družbenem omrežju nismo prisotni zato, da bi sprejemali nakupne odločitve. Zaradi tega je učinkovitost oglaševanja na Facebooku precej slabša kot na Googlu. Google uporabljamo v vseh fazah nakupnega procesa, od zgodnjega informiranja do primerjav med ponudniki, nakupnih odločitev in na koncu nakupa. To daje Googlu neizmerno konkurenčno prednost, ki smo jo oglaševalci pripravljeni dobro plačati. Facebook s svojimi oglaševalskimi produkti ostaja nekje na nivoju dobro targetiranih oglasnih pasic. To kažejo tudi statistike oglaševalskih kampanj. Facebook in Google si bosta mogoče konkurenčna v fazi informiranja, vendar Facebook v fazi nakupa nikoli ne bo dosegel Googla. Prihodnost je v »social search-u«, vendar implementacija le-tega izhaja iz iskanja, ne iz družbenih omrežij. Dokler bomo imeli uporabniki do Facebooka tako percepcijo, kot jo imamo sedaj (kar bo Facebook v kratkem težko spremenil), bo Google zlahka dominiral iskalnemu marketingu.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor