10 načinov, kako z oglaševanjem do višje stopnje konverzije

Objavljeno v torek, 16. januar 2018 v kategoriji Google oglaševanje. Članek za 7 min branja • Piše:

Jure Veber

Oglašujete na Googlovem iskalnem omrežju in bi želeli maksimalno izkoristiti svoj vložek v oglaševanje? Si želite za enak mesečni vložek na stran pripeljati več uporabnikov po nižji povprečni ceni na klik, hkrati pa povečati verjetnost nakupa?

Zbrali smo najučinkovitejše taktike preteklega leta, s katerimi smo za 200 % povečali stopnjo konverzije, za 150 % število transakcij in za 93 % vrednost prihodkov.

V spodnjem zapisu vam predstavljamo 9 načinov, kako lahko z RLSA oglasi svoje plačano oglaševanje na iskalnem omrežju dvignete na višji nivo.

 A najprej…

Kaj sploh so RLSA oglasi?

RLSA (Remarketing list for search ads) je funkcionalnost na Googlovem iskalnem omrežju, ki vam omogoča prilagajanje oglasov in ponujene cene na klik uporabnikom, ki so predhodno že obiskali vašo spletno stran. Gre torej za remarketing oz. ponovno trženje na iskalnem omrežju.

Moč Googlovega iskalnega omrežja pred ostalimi oglaševalskimi platformami se skriva prav v nameri, ki nam jo uporabniki izkažejo s tem, ko v iskalnik vpišejo določenen iskalni niz. Ko to namero povežemo še z dejstvom, da nas uporabnik že pozna oz. je obiskal našo spletno stran, dobimo izredno močno kombinacijo, ki jo predstavljajo RLSA oglasi.

Raziskave so namreč pokazale, da je do 7-krat enostavneje prodati obstoječi stranki oz. uporabniku, ki je z nami že seznanjen, kot nekomu, pred katerim se pojavimo prvič. Še dodaten razlog pa je dejstvo, da izjemno majhen odstotek uporabnikov opravi nakup že ob prvem obisku naše spletne strani. Kot poudarjeno v uvodu, bo velika večina uporabnikov še naprej iskala informacije in primerjala cene na Googlovi strani z iskalnimi razultati, zato je smiselno, da teh uporabnikov ne izpustimo že po prvem obisku, sploh pa če smo plačali, da smo jih privabili na stran.

Višje stopnje konverzije

Ker z RLSA oglasi ciljamo na uporabnike, ki nas že poznajo, je običajno tudi stopnja konverzije višja, višje pa je tudi razmerje med prikazi in kliki (CTR), ki je eden ključnih dejavnikov Googlove ocene kakovosti. Posledično plačujemo tudi nižje cene na klik.

Preden začnemo pa še nekaj osnovnih informacij za implementacijo RLSA oglasov:

  • Lista uporabnikov, ki ji želite prikazovati oglase, mora vsebovati vsaj 1000 unikatnih uporabnikov oz. piškotkov.
  • Google uporabnike doda na listo eno uro po tem, ko so storili vnaprej definirano dejanje.
  • Uporabnikom na posamezni listi lahko sledimo do največ 540 dni.
  • Ponujene cene na klik lahko prilagajamo v razponu od –90 % do +900 %.
  • Če se uporabnik znajde na dveh RLSA seznamih, se uporabi seznam z višjo prilagojeno ponujeno ceno na klik.

Oglase s seznami za ponovno trženje na iskalnem omrežju ustvarimo v treh korakih:

  1. Ustvarimo seznam za ponovno trženje (remarketing).
  2. Seznam postavimo v ozadje oglasov za Googlovo iskalno omrežje.
  3. Izberemo, komu želimo oglase prikazovati (target and bid vs. bid only).

Kako lahko uporabimo RLSA?

RLSA oglase lahko uporabimo na dva načina (Target and bid vs. Bid only). Prilagodimo (zvišamo ali znižamo) ponujeno ceno na klik za uporabnike, ki so že na našem seznamu za ponovno trženje in iščejo izdelke oz. storitve na Googlu. V tem primeru se bodo oglasi prkazovali tudi ostalim uporabnikom, ki vpisujejo iskalne nize, na katere oglašujemo, s svojimi ključnimi besedami, vendar smo za uporabnike s seznama pripravljeni plačati več (Bid only oz. po novem Observations). Prikažemo oglase izključno uporabnikom, ki so na naši listi za ponovno trženje in iščejo izdelke ali storitve na Googlu s ključnimi besedami, na katere oglašujemo (Target and Bid oz. po novem Targeting).

Poglejmo si 10 najpogostejših in učinkovitih načinov uporabe RLSA oglasov:

1. Zvišajte ponujeno ceno na klik za uporabnike, ki so že bili na vaši strani

Če začnemo z najpreprostejšo uporabo, RLSA oglasi omogočajo prilagajanje ponujene cene na klik za uporabnike, ki so že bili na naši spletni strani in nas torej poznajo. Kot rečeno, do 7-krat lažje je prodati uporabniku, ki je pri nas že opravil nakup ali bil vsaj v interakciji z našim podjetjem, kot popolnoma novemu uporabniku. Ta je torej za nas vreden več, zato je tudi smiselno, da zanj Googlu ponudimo več, saj želimo, da se mu naš oglas zagotovo prikaže in to čim višje.

2. Ciljajte na uporabnike, ki so dodali izdelek v košarico, a niso opravili nakupa

Velika verjetnost je, da uporabniki, ki so dodali izdelek v košarico, zgolj primerjajo cene in bodo še naprej iskali izdelek ali storitev na Googlu. Zakaj takšne uporabnike prepustiti konkurenci? Ti so več kot očitno že zelo globoko v prodajnem lijaku, praktično pred nakupom, in za njih je prav gotovo vredno zapraviti nekaj več denarja. Prilagoditev ponujene cene na klik je v tem primeru torej lahko izjemno visoka, saj je visoka tudi verjetnost nakupa.

3. Oglašujte na generične ključne besede

V normalnih okoliščinah bi generične ključne besede, kot je npr. televizor ali bolj konkretno Samsung, izjemno hitro porabile naš mesečni proračun, ki ga namenimo za oglaševanje svojih izdelkov ali storitev, saj uporabniki to ključno besedo uporabljajo za nemalo informativnih iskanj, ki imajo še najmanj skupnega z našimi izdelki. Dejstvo, da je uporabnik že bil na naši strani in si je po možnosti še ogledoval kategorijo s televizorji, pa povsem spremeni situacijo. Z RLSA oglasi lahko tako ciljamo na zelo generične ključne besede in s tem zagotovimo, da nas uporabniki znova najdejo.  Vse, kar moramo storiti, je, da ustvarimo RLSA listo z uporabniki, ki so si ogledali kategorijo s televizorji ter to listo postavimo v ozadje oglasov na iskalnem omrežju.

4. Ciljajte uporabnike, ki so v vaši spletni trgovini opravili nakup

V Red Orbitu vedno zagovarjamo dejstvo, da je uporabnike treba spremljati skozi celoten nakupni proces , ki pa se ne končna pri nakupu! RLSA oglasi so odlična priložnost, da jim tudi po nakupu (v t. i. BOND oz. CUDLE fazi) ponudimo sorodne izdelke (cross-sell) ali izdelke višjega cenovnega razreda (up-sell). Za uporabnika, ki je pri nas kupil televizor, obstaja velika verjetnost, da bo potreboval še kakšen stenski nosilec ali pa HDMI-priključek, še večja verjetnost pa, da ga bo kupil prav v naši trgovini, če je bil z nakupom zadovoljen. Ista miselnost velja za izdelke, za katere ne želimo zapravljati svojega oglaševalskega proračuna, saj imajo nizko razliko v ceni. RLSA je popolna priložnost, da jih ponudimo, ko je verjetnost za nakup večja.

5. Naložite e-mail bazo svojih uporabnikov

Google vam s svojo storitvijo Customer Match, o kateri se je na široko razpisala že naša Maja tukaj, omogoča, da naložite e-mail bazo uporabnikov in jo uporabite za ciljanje obstoječih in potencialnih strank, medtem ko brskajo po internetu. To velja tudi za RLSA oglase. Imate bazo vaših kupcev ali še bolje, bazo članov vašega online kluba? Naložite jo in poskrbite, da bodo ti uporabniki zagotovo izpostavljeni oglasom, ko bodo v prihodnje iskali izdelke ali storitve, ki jih ponujate. Za te uporabnike je smiselno spremeniti tudi nagovor v oglasih. So člani vašega online kluba? Izpostavite to v oglasu!

6. Oglašujte samo tistim, ki vas že poznajo

Google oglaševanje lahko postane izjemno drago, še posebej, če so vaša konkurenca velika podjetja z nekajkrat večjim mesečnim proračunom, ki ga namenijo za oglaševanje. Če ste manjše ali srednje veliko podjetje, lahko z RLSA oglasi prihranite kar nekaj oglaševalskega proračuna s tem, da oglase prikazujete samo uporabnikom, ki so že bili na vaši strani. Slaba stran tega je, da potrebujete na listi vsaj 1000 različnih uporabnikov, ki pa ni nujno, da so na listo prišli z Google oglasov. RLSA liste bodo v tem primeru potrebovale nekoliko več časa, da zberejo 1000 uporabnikov, ki jih Google zahteva za uporabo RLSA oglasov. Minimum je zahtevan iz razloga varovanja osebnih podatkov. Bodo pa te liste zato v prihodnje vredne toliko več.

7. Izključite uporabnike, ki so že opravili nakup

V določenih primerih uporabnik za podjetje ni več dragocen, zato zanj ne želimo več zapravljati oglaševalskega proračuna. Če izhajamo iz svoje zgodbe – za nekoga, ki je že oddal povpraševanje po naših storitvah, ne želimo več zapravljati oglaševalskega denarja, zato ga iz nadaljnega oglaševanja izključimo.

8. Prilagodite ponujeno ceno na klik glede na fazo nakupnega procesa, v kateri se uporabnik nahaja

Na vašo stran prihajajo uporabniki, ki se nahajajo v različnih fazah nakupnega procesa, hkrati pa vam z obiski posameznih strani dajo tudi jasen signal, v kateri fazi se nahajajo. Uporabnik, ki si je ogledal samo domačo stran in se na strani zadržal zgolj nekaj sekund, je prav gotovo vreden manj kot uporabnik, ki si je ogledal produktno stran in se na strani zadržal dlje časa ali celo dodal izdelek v košarico. Z RLSA oglasi lahko za te različne uporabnike prilagodite ponujeno ceno na klik in s tem poskrbite, da so vašemu oglasu zagotovo izpostavljeni uporabniki, ki so globlje v nakupnem procesu.

9. Spremenite nagovor v tekstovnih oglasih

Promocijske kode so v klasičnih slikovnih oglasih za ponovno trženje danes že stalnica. Zakaj bi bilo s tekstovnimi oglasi kaj drugače? RLSA oglasi so odlična priložnost, da uporabnikom, ki so vas že obiskali, ponudite dodaten popust in prevesite tehtnico v svojo korist, ko bodo še naprej iskali podobne izdelke na Googlu.

10. Bonus

Vam to še ni dovolj in bi želeli še nadgradjo? Potem nujno preberite Andražev blog,  kjer se vam bodo odprle povsem nove dimenzije oglaševanja na Googlovem iskalnem omrežju.

Sedaj pa ste na vrsti vi! Smo vas uspeli vsaj malenkost navdušiti nad RLSA oglasi? Ste jih v svojih kampanjah že preizkusili? Kakšne so vaše izkušnje? Delite jih z nami.

Do naslednjič pa srečno!

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor