3 preprosti predlogi za vsebinski marketing

Objavljeno v ponedeljek, 8. avgust 2016 v kategoriji Vsebinski marketing. Članek za 4 min branja • Piše:

Mojca Jagodic


Naročite se na podcast v iTunes

Vsebinski marketing (ang. content marketing) je bombastična besedna zveza, ki na nič hudega sluteče pripadnike marketinškega plemena preži skoraj na vsakem vogalu. OK, zdaj že veste, da ga potrebujete, pa veste tudi, kako se ga lotiti? Ponujamo vam nekaj uporabnih nasvetov.

Vsebinski marketing predstavlja ustvarjanje in deljenje brezplačnih vsebin z namenom pridobivanja dobičkonosnih in zvestih kupcev. Ker se vse začne in tudi konča pri denarju, mora biti tudi zato vsebina, ki jo ustvarjate, v skladu s tistim, kar prodajate. Na kratko: ljudi morate izobraževati zato, da vas bodo (s)poznali, da jim boste postali všeč in da boste z njimi zgradili zaupanja vreden odnos, da bodo z vami pripravljeni sklepati tudi posel.

Kakšne vrste vsebin potrebujete, da boste povedali svojo zgodbo? Spodaj vam ponujamo 3 preproste predloge, ki jih lahko uresničite že danes (ali pa vsaj jutri, no).

Za tiste, ki najraje zadeve preizkusijo v praksi: Vsebina »Kako deluje?«

Vsebina »Kako deluje?« predstavlja vodnik »korak za korakom« nečesa, kar uporabnikom prinaša dodano vrednost. Olajšajte torej svojim potencialnim strankam, da pridejo do želene informacije z nasveti, ki jih lahko ponudijo vaši strokovnjaki. Primer: kolesarska trgovina lahko ponudi foto/video vodič, kako pravilno nastaviti sedež glede na višino kolesarja, trgovina s hribolazniško opremo lahko pripravi video vodič, kako ekonomično spakirati vse, kar potrebujete za dvodnevno odpravo, potovalna agencija ali prevoznik pa, kako gospodarno spakirati prtljago. Ojej, ste razkrili preveč skrivnosti? Ne, pravkar ste začeli graditi odnos z uporabniki in pokazali, da vam je mar zanje.

1_kako_pakirati_pametno (vir: adria.si)

Za tiste, ki jih zanimajo detajli: E-knjige in priročniki

Priročniki predstavljajo ultimativne vodnike, ki so namenjeni tistim uporabnikom, ki bi si o določeni temi radi prebrali več. Svoje potencialne stranke morate izobraževati in informirati, če želite, da vam zaupajo, kajne? Predvsem pa je pomembno, da priročniki prinašajo dejansko dodano vrednost za uporabnika. Primer: če ste banka, pripravite priročnik o tem, na kaj morajo biti potrošniki pozorni pri jemanju kredita. Ali pa morda priročnik z razlago vseh bančnih terminov, s katerimi samoumevno operirate vsak dan, navadnim smrtnikom pa predstavljajo znanstveno fantastiko. Prodajate izdelek, ki poskrbi za hitrejšo regeneracijo mišic in vezi? Pripravite priročnik na temo športne prehrane ali treninga. Za prenos priročnikov z vaše spletne strani prosite za e-naslov uporabnikov in tako zgradite tudi svojo bazo e-poštnih naslovov, kjer boste prek e-poštnega marketinga nadaljevali z gradnjo odnosa.

2_atlas_strong(vir: atlasstrong.com)

Za vizualni tip uporabnikov: Infografika

Upoštevajte, da so vaši potrošniki med seboj zelo različni: nekaterim so bližje vizualne predstavitve, drugi si največ zapomnijo, ko poslušajo, tretji ljubijo natančne in detajlne opise produktov. Za tiste s poudarjenimi vizualnimi karakteristikami pripravite uporabno infografiko, ki bo povedala zgodbo vaše blagovne znamke skozi ključno statistiko, dejstva, grafe in kratke tekste. Preverite recimo spletne sezonske trende, ki smo jih v obliki infografike predstavili v Red Orbitu.

Podatke imate, pa nimate denarja za oblikovalca? Samo brez panike, obstaja vrsta brezplačnih spletnih orodij za izdelavo infografik, eno izmed njih je https://infogr.am. Delite infografiko skozi različne kanale s svojim potencialnim občinstvom, predvsem pa bodite ustvarjalni in informativni.

Merite učinkovitost vsebinskega marketinga

Ko imate vzpostavljene kanale vsebinskega marketinga, ne pozabite meriti njegove učinkovitosti. Postavite si ključne kazalce uspešnosti in prilagajajte strategijo rezultatom. V skladu z odločitvenim procesom potrošnika cilje razdelite v okviru štirih stebrov: doseg (faza ozaveščanja potrošnikov), interakcija (faza razmišljanja potrošnika), nakup (faza konvertiranja kontaktov v kupce) ter vpletenost (faza negovanja odnosa oz. razvijanje odnosa). Zastavite si okvir in znotraj teh štirih stebrov merite učinkovitost na ravni vsebine, blagovne znamke in prodaje.

Spodaj vam ponujamo nekaj predlogov ključnih kazalcev uspešnosti, ki jih redno spremljajte in skladno z njimi razvijajte svoj vsebinski marketing.

 

DOSEG

(SEE)

INTERAKCIJA

(THINK)

NAKUP

(DO)

VPLETENOST

(CARE)

blagovna znamka

·        št. unikatnih obiskovalcev

·        št. direktnih obiskov

·        št. novih obiskovalcev

·        št. strani/obisk

·        št. pridobljenih kontaktov

·        prodaja (vrednostno, količinsko)

 

·        kakovost e-poštne baze

·        št. obiskovalcev, ki se vračajo

vsebina

·        doseg uporabnikov

·        št. zunanjih napotiteljev

·        vpletenost uporabnikov (odbojna stopnja, čas trajanja obiska)

·        št. komentarjev, všečkov, deljenj

·        prijava na e-novice

·        pozicija vsebine v nakupovalnem lijaku

·        vrednost posamezne vsebine

·        stopnja odprtja e-novic

·        razmerje med prikazi in kliki  povezav v e-novicah

prodaja

·        cena na klik

 

·        cena na pridobljen kontakt

·        konverzijska stopnja kontaktov

·        povprečna vrednost naročila

·        življenjska vrednost kupca

 

(prirejeno po: Smart Insights)

Vsebinski marketing je le delček v mozaiku drugih marketinških aktivnosti, zato mora biti usklajen z drugimi komunikacijskimi in prodajnimi kanali vaše blagovne znamke, najsi gre za startup, nepridobitno organizacijo ali multinacionalko. Dober vsebinski marketing je uporaben za ciljno občinstvo, njegov osnovni cilj je pomagati, informirati, navdihovati in zabavati. Vsebinski marketing ne sme biti vsiljiv ali delovati kot direktna prodaja. Ključ do uspeha je ustvariti odlično vsebino, ki vašim potencialnim strankam pomaga doseči cilje in želje, hkrati pa jih povezuje z vašo blagovno znamko na smiseln in zapomnljiv način. Če boste sledili tej mantri, vam bo zagotovo uspelo zgraditi zaupanje, z njim pa srečne stranke. Navsezadnje imamo vsi radi srečne konce, mar ne?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

6 odzivov na “3 preprosti predlogi za vsebinski marketing”

  1. Kot vedno – odličen prispevek, upam, da bo tudi uslišan. “Ta večji” se pomena vsebine zavedajo, “ta manjši” se panično bojijo, da bi z brezplačnim nasvetom povedali kaj preveč in potem je zadnji zapis na spletni strani datiran v leto 2013 🙂

  2. Lena, hvala za pohvale. Se strinjam s komentarjem; skrb, da bi povedali “preveč” je definitivno odveč – z nasveti potencialnim strankam ne predamo kar vsega znanja, ki ga imamo, pač pa jim le pomagamo pri reševanju težav in sklepanju odločitev. 😉

  3. Vse je res. Kdor danes še ni spoznal, da s ‘skrivanjem’ informacij ne prideš daleč verjetno ne bo stopil v leto 2017 uspešno. Tisti, ki želi danes priti do informacij in znanja bo tako ali tako prišel, vprašanje pa je ali bomo mi tisti, ki mu bomo KORISTNE informacije podelili ali pač ne.

  4. imamo B2B, proizvodnja jeklenih in drugih elementov po narocilu, nad 50 usluzbencev
    imamo 10 strank v raznih kontinentih (imamo malo strank, vsi so seveda zahtevni klienti)
    zato da dobimo novega kupca od prvega kontakta do posla se rabi po navadi 2 leti, 3 leta

    res imamo vtis, da velja vec cloveski odnos in srecanje med profesionalci, srecanje med eksperti
    se motimo?

    zakaj naj bi uporabljali content marketing?
    so pravi razlogi za to?
    ce so, kateri in zakaj

    • Miriam,

      človeški odnos je vedno izredno pomemben in marketing tega ne more povsem nadomestiti vsekakor pa lahko pripomore k boljšemu razumevanju posla in rešitve ter boljšemu odnosu.

      Vsebinski marketing ima ravno pri B2B podjetjih, kjer so odločitveni cikli še daljši in je vrednost poslov višja, še večji pomen. Tipično so kupci pri takih projektih še bolj previdni in za sprejem odločitve želijo biti kar se da dobro informirani. Tukaj vstopi moč vsebinskega marketinga. Da se ga uporabiti tako v fazi raziskovanja, kot v fazi zbiranja kontaktov.

Dodaj odgovor