6 osnovnih elementov optimizacije spletne strani, ki ste jih verjetno spregledali

Objavljeno v torek, 3. december 2019 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 8 min branja • Piše:

Maja Kalaš

Vaša spletna stran je postavljena, nekaj obiska z Googla sicer že dobivate, vendar pa ste še vedno močno odvisni od svojih oglaševalskih kanalov in bi radi povečali organski obisk na strani. Čas je za optimizacijo spletne strani. Mislite, da bo dovolj, če napišete nekaj vsebine in vanjo vključite glavne ključne besede?

Osrednja napaka, ki jo večina spletnih skrbnikov naredi, ko se loti optimizacije, je ta, da zanemari vsaj enega od vidikov optimizacije spletne strani. Ponavadi je to tehnični vidik, saj ta zahteva (še) nekoliko več znanja, časa in virov kot vsebinska optimizacija.

Za tehnično optimizacijo spletne strani največkrat potrebujete pomoč razvijalca, kar seveda pomeni dodaten strošek, obenem pa morate znati dobro opredeliti, kakšne popravke pričakujete in kaj je namen uvajanja teh sprememb na strani. SEO je namreč pogosto zadnja skrb razvijalcev pri postavljanju spletnih mest. In tako že na samem začetku dobite v roke stran, ki ni prijazna spletnim iskalnikom.

Po drugi strani pa tudi vsebinska optimizacija zahteva precejšnjo investicijo časa in predvsem dobro načrtovanje vsebine. Če se boste lotili bloganja »na pamet«, se lahko zgodi, da boste spisali cel kup vsebine, ki pa je na Googlu nihče ne bo iskal. Ali pa bo vaša vsebina kakovostna in boste z njo dosegali dobra mesta v iskalnikih, a nanjo ne bo nihče klikal, ker ga med poplavo zadetkov ne bo »nagovorila« s pravimi besedami.

Predstavljamo vam 6 osnovnih elementov optimizacije spletne strani, na katere nikakor ne smete pozabiti, kljub temu pa ste v procesu morda pozabili na kakšnega izmed njih:

  1. hitrost spletne strani,
  2. uporabniška izkušnja,
  3. varnost strani,
  4. ključne besede,
  5. hierarhija HTML-naslovov in
  6. meta podatki.

Vse se začne s hitro in uporabniku prijazno spletno stranjo

Ne glede na to, s čim se ukvarjate in kakšna je vsebina vaše strani, ima Google popolnoma enake kriterije za vse iskalne rezultate. Če želite, da se vaša stran uvršča visoko med zadetki na Googlu, mora biti v prvi vrsti:

  • hitra in odzivna ter
  • prijazna uporabnikom.

Hitrost spletne strani je neposreden dejavnik razvrščanja za Google, posredno pa vpliva tudi na uporabniško izkušnjo in vedenje uporabnikov na strani, kar Google ravno tako upošteva pri določanju mest strani. Če imate zaradi slabe hitrosti strani visoko zapustno stopnjo, se lahko zgodi, da bo Google to vedenje uporabnikov razumel kot znak, da iskalni zadetek zanje ni relevanten.

Dejavniki, ki vplivajo na hitrost spletne strani

Pri postavljanju spletnega mesta se številna podjetja rada odločajo za vpadljive, interaktivne, animirane in migetajoče dizajne, ki so videti kar najbolj napredni in zanimivi. Potem pa na stran naložijo še čudovite, velike fotografije v velikosti za tisk (čeprav za prikaz na zaslonu v resnici potrebujejo le nekaj odstotkov te velikosti) in seveda je hitrost strani posledično slaba. Ja, tudi slike vplivajo na hitrost (ali bolje rečeno počasnost) vaše strani. Pravzaprav so pri večini spletnih strani eden izmed glavnih razlogov za počasno nalaganje.

Optimizirajte slike tako, da njihova velikost ne bo presegala 100 KB in bodo shranjene v formatu JPEG ali v katerem od naprednih formatov (Webp, JPEG2000, JPEG-XR).

Če želite še pospešiti prvo nalaganje spletne strani, naj se fotografije in video vsebine naložijo asinhrono (t. i. lazy loading), kar pomeni, da se vsebina, ki ni v vidnem polju uporabnika, naloži šele, ko je to potrebno – torej, ko se uporabnik pomika po strani. Hitrost strani ni pomembna samo za to, da vas ima Google rajši, temveč pomembno vpliva tudi na uporabniško izkušnjo. Ta pa je (ali bi vsaj morala biti) za vsakega upravljavca spletne strani najpomembnejša.

Uporaba spletne strani naj bo kot vožnja s kolesom

K dobri uporabniški izkušnji prispeva tudi to, da uporabnik na strani hitro in zlahka najde informacije, ki jih išče. Prav to pa pri postavljanju spletnih strani razvijalci in njihovi naročniki pogosto po nepotrebnem zapletejo. Želijo, da je njihova stran lepše oblikovana, bolj napredna in v vseh vidikih drugačna od konkurence. Pri tem pa ustvarijo stran, ki je uporabnik ne zna uporabljati – morda zato, ker so gumbi postavljeni drugače, kot je vajen, ker so funkcije in informacije, ki jih išče, skrite … Uporaba takšne strani je bolj raketna znanost kot pa vožnja s kolesom.

Uporabnik mora do najpomembnejših informacij priti hitro, enostavno in v čim manj korakih. Uporaba strani naj bo intuitivna, raje kot inovativna. To pomeni, da naj bodo funkcije (meniji, prijava v sistem, informacije o izdelkih, informacije o podjetju ipd.) na mestih, ki so jih uporabniki vajeni. Zakaj bi spreminjali nekaj, kar veste, da deluje? 

Povprečen uporabnik bo zagotovo bolj cenil to, da se mu za iskanje ključnih informacij ni treba posebej potruditi, kot pa to, kako spretno in lepo ste jih skrili.

Kako ste poimenovali svoje izdelke in kategorije?

Ko smo že pri intuitivnosti uporabe spletne strani, v to kategorijo spada tudi poimenovanje kategorij in izdelkov oziroma storitev. Še ena pogosta napaka, ki neizogibno doleti vsakogar, ki se optimizacije strani loti, ko je ta že postavljena, je ta, da stran ni ustrezno optimizirana za ključne besede

V idealnem svetu bi optimizacija spletne strani in izdelava spletne strani hodili z roko v roki in se odvijali sinhrono. A se v praksi dejansko večkrat zgodi, da se lotevamo optimizacije že postavljenih strani (tudi kadar gre za čisto nove spletne strani). To pa pomeni veliko popravkov, ki zahtevajo kar nekaj časa, a so povezani s ključnimi vidiki optimizacije za spletne iskalnike. Tako ključnimi kot so na primer ključne besede (ja, ne pravimo jim zaman tako).

Če bi pred postavitvijo denimo spletne trgovine s pohištvom opravili raziskavo ključnih besed, bi zlahka ugotovili, da poimenovanje kategorije s pohištvom za dnevni prostor z imenom »Dnevnosobni sestavi« ni smiselno, saj uporabniki pri iskanju ne uporabljajo te ključne besede, medtem ko ima druga ključna beseda, denimo »Dnevni regali«, mesečno kar nezanemarljivih 1.300 iskanj. Če pa kategorije na spletni strani poimenujemo kar na pamet, do takšne napake kaj hitro pride.

Napačnemu poimenovanju kategorij bi se zlahka izognili na primer z uporabo Googlovega brezplačnega Načrtovalnika ključnih besed. Pogosto se namreč zgodi, da uporabniki za iskanje naših izdelkov in storitev uporabljajo drugačna poimenovanja, kot jih uporabljamo sami. Seveda pa je edino smiselno poimenovanje izdelkov in kategorij prilagoditi iskalnemu vedenju uporabnikov – in prav zato je raziskava ključnih besed nadvse pomembna. 

Če je niste naredili pred postavitvijo strani, jo naredite zdaj. Morda boste presenečeni, ko boste videli, kakšne iskalne pojme za vaš izdelek dejansko uporablja vaša ciljna publika. Pomagate si lahko še z enim odličnim Googlovim orodjem, in sicer z Google Search Console, kjer lahko preverite, za katere iskalne poizvedbe se že pojavljate med rezultati in tudi na katera mesta se uvrščajo posamezne strani vašega spletnega mesta.

Ko boste oboroženi z vsem tem novim znanjem, vas bo morda presenetilo, kakšne rezultate lahko relativno hitro prinese zamenjava ene same ključne besede na vseh straneh, kjer se ta pojavlja (s takšno, ki ima veliko več mesečnih iskanj, seveda).

Vam vaši obiskovalci lahko zaupajo?

Poleg hitrosti strani in uporabniške izkušnje tehnična optimizacija vključuje tudi skrb za brezhibno delovanje vseh povezav in varnost strani. Poskrbite, da bodo vse vaše strani na varnem HTTPS-protokolu. 

Google je namreč nedavno oznanil, da bo njihov brskalnik Chrome začel blokirati strani, ki imajo t. i. mešano vsebino (torej del vsebine na HTTPS in del vsebine na nezavarovanem HTTP-protokolu), že zdaj pa uporabnikom takšne strani jasno izpostavi z opozorilom, da uporaba takšne strani morda ni varna. Ne izgubite zaupanja svojih obiskovalcev, še preden si sploh ogledajo vašo spletno stran.

Ste poskrbeli, da vas bo Google razumel?

Googlov algoritem, ki določa razvrščanje spletnih strani med iskalnimi zadetki, upošteva številne različne dejavnike, vse od ocene domene, avtoritete strani, relevantnosti vsebine, strukturiranosti vsebine, dolžine vsebine, uporabe ključnih besed, povratnih povezav … Skratka cel kup stvari. Ker pa si Google vselej prizadeva uporabniku prikazati najrelevantnejše zadetke, je pomembno, da je vaša vsebina strukturirana tako, da jo bo Google lahko sploh prepoznal kot relevantno.

HTML-naslovi in njihova hierarhija

S HTML-naslovi Googlu sporočite, kaj je tema posamezne strani in kateri deli vsebine so najpomembnejši. Če hierarhija vsebine na strani ni pravilno označena in je vaš glavni naslov denimo (zaradi stilskega učinka) označen s H6, nepomembna povezava do povezanih vsebin na koncu prispevka pa s H1, potem Googlu otežite nalogo, da razbere vsebino vaše strani in jo ustrezno uvrsti med iskalne rezultate.

Poskrbite torej za ustrezno hierarhijo HTML-naslovov – vsaka stran naj ima samo en naslov H1, lahko pa ima več naslovov H2 in H3, pod pogojem, da so ustrezno strukturirani po pomembnosti.

Kako boste prepričali uporabnike?

Vaše spletno mesto in vaša vsebina v vsakem trenutku tekmuje s stotinami, pogosto tudi s tisočimi drugimi zadetki za isto ključno besedo. Vaša naloga je, da uporabnike prepričate, da je prav vaš odgovor na njihovo vprašanje najboljši. In za to ne morete uporabiti spletne strani, saj jih morate v to prepričati, še preden si jo sploh ogledajo. Veste kako?

Meta podatki so kot oglas za vašo stran

Meta naslovi in meta opisi pomagajo Googlu razbrati vsebino strani in, kar je še pomembneje, sporočajo uporabnikom, kakšno vsebino najdejo na povezavi, ki se prikaže med zadetki za njihovo iskalno poizvedbo. Zato lahko brez oklevanja rečemo, da prav meta podatki najpomembneje vplivajo na to, ali uporabniki klikajo na vaše zadetke ali ne. Pogosto opažamo, da imajo spletne strani en, univerzalen meta opis za vse svoje pristajalne strani – kar se seveda kaže tudi v nizkem CTR.

Meta naslov in meta opis sta vaša priložnost, da uporabnika nagovorite in prepričate, da je vaša pristajalna stran pravi naslov za tisto, kar išče. 

Vsak meta naslov in vsak meta opis naj bo unikaten. Vsebuje naj ključno besedo, ki je najrelevantnejša za tisto pristajalno stran (pogosto strani nanizajo cel kup ključnih besed v meta opis, kar za uporabnika nima nikakršne vrednosti, pa tudi Googla ne pretenta).

Opis naj bo informativen in naj povabi uporabnika h kliku oziroma k branju. Pri tem pa seveda pazite, da ne zavajate in ne obljubljate odgovorov, ki jih uporabnik na pristajalni strani ne bo našel. Zagotavljam vam, da boste z unikatnimi meta opisi, ki bralca pritegnejo, na stran privabili bistveno več uporabnikov.

Pozorni pa bodite tudi na dolžino meta naslovov in meta opisov – najnovejši podatki kažejo, da je optimalna dolžina meta naslova 55 znakov, optimalna dolžina meta opisa pa 155 znakov s presledki – daljše opise Google bodisi skrajša bodisi nadomesti z drugim, naključnim tekstom z vaše strani (enako lahko stori tudi z močno prekratkimi meta opisi). To pa je nekakšna Google loterija – se bo prikazal relevanten tekst ali le izseki teksta, ki uporabniku ne bodo povedali ničesar uporabnega? 

Denimo, da iščete pnevmatike in se vam pojavijo naslednji trije zadetki. Kateri se vam bo zdel najbolj zaupanja vreden?

Žal pa vas moram opozoriti, da ker je Google bolj samovoljen tip, niti z optimizacijo meta opisov ne zagotovite, da bo Google prikazal prav ta opis med svojimi zadetki. Si pa z upoštevanjem vseh navedenih nasvetov vsekakor bistveno izboljšate možnosti. 

Z optimizacijo meta podatkov počasi prehajamo v vsebinski del optimizacije spletne strani. Vsaka spletna stran potrebuje vsebino, ki uporabniku zagotovi informacije, ki jih išče. Več vsebine – pod pogojem, da je pravilno načrtovana in strukturirana – pomeni boljše možnosti, da vas bo Google smatral za relevanten vir informacij za določeno tematiko. 

Vsebina (in njeno načrtovanje) pa je pomembna in kompleksna tematika, zato se je bom lotila v naslednjem članku. Do takrat pa boste vi že uredili vse druge (tehnične) vidike optimizacije vaše spletne strani, kajne?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor