6 razlogov, zaradi katerih boste vzljubili Google Prikazno omrežje

Objavljeno v ponedeljek, 8. maj 2017 v kategoriji Google AdWords. Članek za 6 min branja • Piše:

Maja Zupančič

Oglaševanje na iskalnem omrežju je danes nujno potrebno, saj na vašo spletno stran vodi uporabnike, ki so že v nakupni fazi ali pa so ji zelo blizu. Na dolgi rok pa zgolj z oglaševanjem prek iskalnega omrežja ne boste mogli zagotoviti rasti prodaje vaših izdelkov oz. storitev. Zato morate razmisliti, kako se uporabniku približati že v začetnih fazah nakupnega procesa – v fazi ozaveščanja (ang. awareness). Eden izmed učinkovitih načinov, kako uporabnika doseči čisto na začetku nakupnega procesa, je oglaševanje na Google Prikaznem omrežju.

Kaj je Google Prikazno omrežje?

Google nudi oglaševalcem na voljo dva oglaševalska omrežja: iskalno in prikazno omrežje. Iskalno omrežje omogoča prikaz (tekstovnih) oglasov med zadetki v iskalniku, medtem ko prikazno omrežje ponuja popolnoma drug spekter komuniciranja z uporabniki. Google Prikazno omrežje predstavlja skupek več kot 2 milijonov spletnih mest in 650 tisoč aplikacij, prek katerih lahko dosežete kar 90 % globalnih uporabnikov spleta. Verjetno ste že slišali za YouTube in Gmail, kajne? Da, tudi našteta spadata zraven.

V primerjavi z iskalnim omrežjem gre pri oglaševanju na prikaznem omrežju za nekoliko bolj pasivno obliko. Razlikuje se predvsem v tem, da se oglas uporabniku prikaže med tem, ko ta brska po spletu, in vas v tistem trenutku aktivno ne išče.

Vem, sprašujete se, kakšna je potem sploh lahko dodana vrednost oglaševanja na prikaznem omrežju?

1. Uporabniku se predstavite na bolj interaktiven način

Prek prikaznega omrežja lahko uporabnika pritegnete z vrsto privlačnih oblik oglasov. Poleg tekstovnih lahko svoje sporočilo komunicirate tudi prek slikovnih, video in večpredstavnostnih oglasov.

Interaktivni (responsive) oglas

 

Pri uporabi slikovnih oglasov je pomembno, da te uporabljate v različnih dimenzijah, saj vsaka izmed spletnih strani ponuja oziroma nudi le določene velikosti oglasov. Z večjim naborom velikosti oglasov tako ne boste ostali omejeni s prikazovanjem oglasov na peščici spletnih strani.

4 dimenzije, s katerimi si boste zagotovili prikaz na 70 % spletnih strani, so:

  • Superoglasna pasica (ang. Leaderboard): 728 x 90,
  • Pravokotnik z robovi (ang. Inline rectangle): 300 x 250,
  • Pasica (ang. Banner): 468 x 60,
  • Širok nebotičnik (ang. Wide SkyScraper): 160 x 600.

2. Ciljna skupina po vaši meri

Prikazno omrežje ponuja različne možnosti ciljanja uporabnikov, prek katerih lahko dejansko zajamete relevantnejši nabor uporabnikov, ki bi jih vaše storitve/izdelki potencialno zanimali in na ta način preprečite, da se oglasi prikazujejo na spletnih straneh, ki niso povezane z vašimi storitvami/izdelki.

Uporabnike tako lahko ciljate na podlagi:

  • Ključnih besed, kjer se oglasi uporabnikom prikazujejo na podlagi vnaprej določenih ključnih besed, ki so relevantne za vaše oglaševanje.

Primer: Recimo, da imate spletno prodajalno pohištva in jo želite promovirati prek prikaznega omrežja. Ker za vas uporabnik, ki si ogleduje vsebine o fitnes vadbah, ni relevanten, boste v izogib temu lahko s ključnimi besedami določili, na kakšne tematsko relevantne spletne vsebine želite, da se vaš oglas prikaže. V tem primeru gre zagotovo za besede, kot so: dom, pohištvo, ikea, miza, postelja, omara, hiša, stanovanje, pisarna …

  • Tem, kjer se oglasi prikazujejo na spletnih straneh določenih tematik. Ena izmed primernih tem za prikaz oglasov prodajalne pohištva je zagotovo tema Dom in Vrt.
  • Interesov, kjer ciljajte uporabnike na podlagi njihovih specifičnih zanimanj in aktivnega iskanja informacij (ključne besede in URL-je, ki jih vpisuje) o določeni storitvi ali izdelku.
  • Upravljanih umestitev, kjer ciljajte uporabnike na točno določenih spletnih mestih (domenah).
  • Demografskih značilnostih, kjer ciljajte uporabnike glede na spol, starost in informacijo o tem, ali imajo otroke.
  • Lokacije in jezika.

3. Cenejši kliki

Ena izmed prednosti oglaševanja na prikaznem omrežju je tudi ta, da je povprečna cena na klik veliko nižja od povprečne cene na klik v iskalnem omrežju, kjer je seveda tudi konkurenca večja. Glede na našo analizo je povprečna cena na klik na prikaznem omrežju nižja za kar 37 %. 

Spodnja slika prikazuje primerjavo povprečne cene na klik med kampanjami v iskalnem in prikaznem omrežju. Analiza je bila opravljena na 22 kampanjah v prikaznem omrežju in 207 kampanjah v iskalnem omrežju.

Če želite na stran pripeljati večjo količino (novih) uporabnikov, je zagotovo eden izmed načinov, kako to doseči, izbira oglaševanja na prikaznem omrežju.

4. Večji doseg in novi uporabniki

Glede na to, da je doseg uporabnikov na prikaznem omrežju skoraj neskončen, je oglaševanje (s pametnim ciljanjem) prek njega tudi eden izmed načinov, kako priti do večje količine novih in »cenejših« uporabnikov. Učinek bo zagotovo še večji, če iz oglaševanja s pomočjo seznamov za remarketing izključite vse uporabnike, ki so na vaši strani že bili, ali pa jih na vaši strani ni bilo že zelo dolgo. V tem primeru je zagotovo prav, da jih ponovno malo opomnite nase. Vsekakor pa pri tem ne smete zanemariti trajanja nakupnega cikla storitve/izdelka.

5. Kako se izogniti težavam z oceno kakovosti?

Ena izmed velikih prednosti oglaševanja na prikaznem omrežju je ta, da se ni treba ukvarjati z oceno kakovosti , ki na iskalnem omrežju povzroča kar nekaj preglavic, na prikaznem pa ni primarnega pomena. Ta zadeva je lahko na primer zelo uporabna tam, kjer se pri oglaševanju na iskalniku pogosto soočate z nizko oceno kakovosti, in na ta račun plačujete visoko ceno na klik, hkrati pa ste omejeni tudi z mesečnim vložkom. Glede tega so predvsem lahko problematične ZDA, kjer se cene na klik v iskalniku gibljejo tudi nad 10 EUR. Eden izmed načinov, kako na stran za nižjo ceno pripeljati uporabnike, je torej, da uporabite prikazno omrežje.

6. Gradnja prepoznavnosti

Oglaševanje na prikaznem omrežju je zagotovo tudi eden izmed načinov, kako povečevati prepoznavnost blagovne znamke, saj uporabnika nenehno spominjate na svoj obstoj in vas bo na ta način zagotovo ohranil nekje v spominu. Seveda se to ne more zgoditi čez noč, zato je pomembno, da ta proces izvajate dlje časa ali pa v časovnih intervalih.

Kako meriti uspešnost kampanj na prikaznem omrežju?

  • Prvi indikator, ki pove, ali je izdelek/storitev za ciljano skupino relevanten, je razmerje med prikazi in kliki (CTR). To je na prikaznem omrežju v primerjavi z iskalnim veliko nižje in se običajno giblje pod 1 %. Povprečje med prikazi in kliki glede na našo analizo v Sloveniji znaša 0,38 % (tukaj niso upoštevane remarketing kampanje).
  • Drugi indikator potencialne uspešnosti, ki ga morate spremljati pri oglasih na prikaznem omrežju, je zapustna stopnja (Bounce Rate). Zapustna stopnja pri oglasih na prikaznem omrežju je vedno višja od povprečja spletne strani, kar je povsem  razumljivo, saj s tovrstnimi oglasi »zmotite« uporabnika pri tem, ko ogleduje/bere/raziskuje spletne vsebine in v tistem trenutku ni v nakupni fazi – s klikom na oglas si ponudbo na pristajalni strani ogleda zelo pavšalno. Posledično je tudi trajanje obiska na strani krajše.
  • Kako pa je z merjenjem konverzij? Pri oglaševanju na prikaznem omrežju se je treba zavedati, da iz tovrstnega oglaševanja kratkoročno zagotovo ne boste dosegali primarnega oglaševalskega cilja – makro konverzij na spletni strani. V tem primeru se raje osredotočite na doseganje ali vpliv na mikro konverzije oz. dolgoročni vpliv. Pri tem je seveda treba izpostaviti tudi pomembnost spremljanja vpliva oglaševanja prek prikaznega omrežja kot asistenčnega kanala (Assisted Conversions).
  • Oglaševanje prek prikaznega omrežja je zagotovo velik korak k temu, da svojo spletno prisotnost še nadgradite. Njegova uporaba je eden izmed izvrstnih načinov, kako uporabnika seznaniti o tem, da sploh obstajate in ga skušate s pravo komunikacijo na oglasu tudi pritegniti, da bo kliknil na oglas, z vsebino na strani pa ga prepričati, da vaš izdelek/storitev potrebuje in da ste boljši od (morebitne) konkurence. Zavedati se morate, da si je spletni uporabnik vzel delček svojega dragocenega časa samo za to, da si bo ogledal, kaj mu ponujate. In pri tem ga ne smete razočarati.

Kako pa vi merite uspešnost svojih kampanj na prikaznem omrežju?

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

En odziv na “6 razlogov, zaradi katerih boste vzljubili Google Prikazno omrežje”

Dodaj odgovor