Se je rodila mobilna miš?

Objavljeno v ponedeljek, 11. maj 2015 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 7 min branja • Piše:

Peter Mesarec

V glavi si zdaj najprej zamislite glasbo, ki spremlja vse velike in grozljive napovedi. Google je končal s svojo nadgradnjo algoritma in čas je, da pogledamo, kaj se je v resnici rodilo iz tega tresenja Šmarne gore.

Kaj se je sploh zgodilo

Google je 21. 4. spremenil algoritem, ki odloča, kako bo prikazal iskalne rezultate, katera stran bo prva in katera bo na 47. mestu, in sicer za iskanja na mobilnih napravah. Pri Googlu so se odločili, da bodo tistim spletnim stranem, ki so po uporabniški izkušnji prijazne do mobilnih naprav, dali dodatno točko (5, 17, ne vemo, koliko) in glede na to, kako so to napovedovali vnaprej, smo lahko upravičeno domnevali, da bo sprememba velika in da bodo velike tudi posledice. Večje, kot sta bila Panda in Penguin, se je špekuliralo. Sprememba algoritma je bila počasna, po novem algoritmu naj bi deloval en podatkovni center za drugim, in zdaj, ko je sprememba aktivna na vseh podatkovnih, lahko končno pogledamo, kaj se je v resnici zgodilo.

Red Orbit je performance agencija in zato smo se dobro pripravili na to, kar želimo izmeriti. Andraž je že pisal o tem, kako je sprememba vplivala na število obiskovalcev na spletnih straneh, sedaj pa je čas, da pogledamo, kako so se spremenile pozicije v iskalnikih. Pred seboj imamo tri stopnje analize.

Preden se vržemo vanjo, še opomba, zakaj je analiza nepopolna. Glede na to, da smo čakali 12 dni, je lahko na pozicije spletne strani v mobilnih iskalnikih vplivalo tudi kaj drugega, kot samo Mobilegeddon. Zato bomo primerjali mobilne rezultate z rezultati za namizne računalnike in tako poskušali izključiti druge vplive, kjer bo to mogoče.

1.Svet

Prva stopnja analize je spletna stran v angleščini, ki je namenjena obiskovalcem iz tujine (saj veste, domen ne moremo razkrivati) in dobiva veliko število obiskovalcev iz Azije, kar pomeni, da je mobilno rangiranje in mobilni obisk zanjo zelo pomemben. Spletna stran je prijazna mobilnim uporabnikom s t. i. odzivnim spletnim dizajnom ter ustreza Googlovim kriterijem. Pozicije smo pregledovali v petih različnih mobilnih Googlih: Google.it, Google.com, Google.co.uk, Google.com.sg (Singapur) in Google Brazilija. Dodatno, kot že omenjeno, to isto spletno stran že dalj časa spremljamo v klasičnih iskalnih rezultatih za namizne naprave v google.com.

Rezultati

Nič. Primerjava med dnevom pisanja tega prispevka (3. 5. 2015) in 20. 4. 2015 nam pokaže rahlo poslabšanje pozicioniranja spletne strani na vseh iskalnikih, tako mobilnih kot tudi za namizne računalnike. To lahko pripišemo temu, da na spletno stran že dolgo ni bilo naloženih novih vsebin in glede na to, da stran pada v vseh iskalnikih, to ne more biti vpliv Mobilegeddona. Dodatno lahko vidimo, da za najpomembnejšo ključno besedo, za katero spletna stran že leta rangira na četrtem mestu, ni bilo sprememb. Še pomembneje, nad njo je na 3. mestu druga mobilnikom prijazna spletna stran, na prvem in drugem pa spletna stran, ki je sicer (glavna) avtoriteta na tem področju, vendar ni prilagojena mobilnim napravam. In še vedno ostaja na prvem mestu. In dodatno, tudi na drugih ključnih besedah na nekaterih prehiteva našo ali pa je tik za našo. Predvsem ni nobenih večjih sprememb.

2. Slovenija

V drugem koraku analize bomo pogledali pozicije drugih spletnih strani, ki so namenjene slovenskemu trgu. Med njimi bomo našli spletno stran, ki je namenjena objavam oglasom in je prijazna mobilnim uporabnikom s stranjo, ki se nahaja na posebni poddomeni. Stran rangira visoko za izredno konkurenčne ključne besede (seveda, saj je naš naročnik :)). Največji konkurent je sicer teoretično prijazen mobilnim napravam, vendar Google tega (tehnične težave, ki jih niso odpravili) ne ve in vidi spletno stran kot mobilnikom neprijazno. Druga spletna stran, ki je glavni konkurent, sploh ni pripravljena za mobilne naprave. Torej izredno primerna stran za analizo, saj je med tremi glavnimi konkurenti “naša” edina pravilno pripravljena za mobilne naprave.

Rezultati:

Skoraj bi rekel, da jih ni. Zadnji dan pa se je spletna stran, ki je dalj časa rangirala na drugem mestu (mobilno) za glavno ključno besedo (ki ima 40.500 mesečnih iskanj!), premaknila na prvo mesto. In to le na mobilnih iskalnih rezultatih, medtem ko je na namiznih ostala na drugem mestu.

Tukaj lahko torej vidimo majhno, ampak pomembno razliko med mobilnimi in namiznimi iskalnimi rezultati, ki jo lahko pripišemo Mobilegeddonu. Morda naša miš le ni tako majhna.

Druga stran, ki smo jo spremljali, ponuja storitve na slovenskem trgu. Stran je že dalj časa prilagojena mobilnim napravam, in sicer na odziven način, torej so URL-ji, ki se prikažejo na mobilnih in namiznih napravah, enaki. Konkurenca je nekoliko bolj široka, vendar v večini že prilagojena mobilnim napravam, razen strani, ki rangira kot prva na najkrajšo ključno besedo (vertikala je takšna, da najbolj short-tail ključna beseda sploh ni tako zelo pomembna).

Ravno za to ključno besedo analizirana spletna stran rangira komaj na 10. mestu. Oziroma je rangirala komaj na 10. mestu, saj jo je Mobilegeddon pomaknil na 6. mesto v mobilnih rezultatih, medtem ko v namiznih rezultatih ostaja na 10. mestu. Na drugih ključnih besedah ni razlik med rangiranjem na mobilnih in namiznih rezultatih.

Tretja analizirana stran predstavlja eno večjih spletnih trgovin, namenjeno slovenskemu trgu. Spletna stran je že dalj časa odzivna. To je tudi edina spletna stran, pri kateri lahko vidimo pomembnejšo razliko med rangiranjem na mobilnih napravah in namiznih napravah. Zgoraj analizirane strani rangirajo praktično enako v obeh iskalnih rezultatih, tukaj pa so stvari drugačne. Ker gre za izredno konkurenčno nišo, se spletna stran ves čas pomika nekje med prvimi petimi rezultati za izredno konkurenčne ključne besede, kar še nekoliko dodatno zakomplicira to analizo. Izmed ključnih besed, ki jih spremljamo, smo izbrali tisto, kjer smo videli razliko med rangiranjem naše spletne strani v času Mobilegeddona.

Vidimo lahko, da se je spletna stran na mobilnih rezultatih premaknila z drugega mesta na četrto, medtem ko na namiznih rezultatih pridno počiva na tretjem mestu. Kar je zanimivo, kajti spletne strani, ki rangirajo pred njo na prvih treh mestih, sploh niso prilagojene mobilnim napravam.

Tretji nivo analize

Tukaj smo k analizi pristopili nekoliko drugače. Glede na to, da nimamo zgodovine pozicioniranja spletnih strani, smo dan pred Mobilegeddonom, t. j. 20. 4., enostavno naredili posnetek iskalnih rezultatov ter jih primerjali z iskalnimi rezultati z dnevom pisanja tega prispevka. Za tiste, ki vas zanimajo podrobnosti, lahko še dodamo, da smo simulirali mobilno napravo prek Developer tools v Chrome brskalniku, in sicer iPhone 5. Tako je pač enostavneje delati posnetke ekrana in se premikati po spletnih straneh. Poglejmo, kaj pravi analiza.

Začeli smo s ključno besedo »optimizacija spletnih strani«. Spodaj je posnetek z 20. 4. 2015.

Če jo primerjamo z iskalnimi rezultati danes, (spodaj) ne vidimo praktično nobenih pomembnejših razlik. Na prvem mestu je optimizacija-strani.info, sledijo druge strani, vse mobilnikom prijazne, med njimi pa tudi red-orbit.si in optimizacija-strani.si, ki nista prilagojeni mobilnikom. Očitno to, da spletna stran ni prijazna mobilnikom, tukaj ni bil pomemben kriterij. Niso se spremenile pozicije v mobilnih iskanjih in izredno podobne so pozicijam na iskanjih z namizno napravo. Videli bomo, kaj se bo zgodilo, ko bo naša spletna stran (ja, nič bat, pripravljena bo v ponedeljek) prijazna mobilnim napravam.

OK, ampak ključna beseda optimizacija spletnih strani ni najpomembnejša za mobilne iskalce. Zato smo pogledali še ključno besedo, za katero lahko resno predvidevamo, da bo pogosto iskana na mobilnih napravah. V turistični vertikali je mobilnih iskanj in obiskov spletne strani res veliko, zato poglejmo ključno besedo »hotel Ljubljana«. Spodaj najprej iskalni rezultati, kot smo jih videli 20. 4.

Zanimivo je, da je bila pred spremembo in še vedno je, na prvem mestu, celo pred paketom lokalnih rezultatov, stran, ki ni prilagojena mobilnim napravam. Sledi paket lokalnih rezultatov, potem pa zanimiva zamenjava; prej je bila na vrhu nagradu.si, sedaj pa jo je prehitel siol, vendar sta obe strani prilagojeni mobilnim napravam. Zanimiv je tudi rezultat, ki se nahaja nekoliko nižje, namreč visitljubljana, kjer je Google prej prikazoval .pdf datoteko, sedaj pa prikazuje drugo podstran, ki je prilagojena mobilnim napravam. Kar je pomembno, na prvi strani je mešanica mobilnikom prijaznih in neprijaznih naprav, ki se niso pomembno premikale glede na njihovo prijaznost.

Sklep

Sprememba ni tako velika, kot smo jo vsi pričakovali. Nekatere spletne strani so pridobile nekaj mest na iskalnih rezultatih, nekatere ostajajo enake. To je sklep, ki ga vidijo tudi druge spletne strani. Na prvih mestih iskalnih rezultatov mobilnih naprav so še vedno pogosto strani, ki niso prilagojene mobilnikom. Ali to pomeni, da nas je Google z velikim napovedovanjem sprememb naplahtal? Ne, nikakor ne. Mobilegeddon je sedaj del rednega algoritma, kar pomeni, da bo Google ves čas spremljal, kako so spletne strani prilagojene mobilnim napravam in dodatno prilagajal pozicije. Še vedno pa moramo imeti v mislih, da ima Google več kot 200 kriterijev, na podlagi katerih bo odločil, katera spletna stran bo na katerem mestu in da prijaznost mobilnim napravam ne more biti najpomembnejši kriterij. Spletne strani, ki so prilagojene mobilnim napravam, morajo postati norma in tukaj lahko spremembo algoritma nekako primerjamo s tisto za https, kjer je Google dodal kriterij, ki bo v prihodnosti postal pomembnejši, še bolj pa je Google s tem poskrbel za to, da bo splet lepši in boljši.

Dodatek:

V povezavi s tematiko sta se v zadnjih dneh zgodili še dve stvari, na katere želimo opozoriti. Google je sporočil, da je število iskanj iz mobilnih naprav preseglo število iskanj iz namiznih računalnikov na večih trgih, med drugim tudi v ZDA in Japonski. Na zgornjo analizo je potencialno lahko vplival tudi Panda update, ki naj bi se zgodil med vikendom prvega maja, ki so ga zaznali lastniki spletnih trgovin po vsem svetu, čeprav ga je Google zanikal.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor