Vas zmede podvojena podvojena vsebina? Google tudi!

Objavljeno v torek, 30. julij 2013 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 5 min branja • Piše:

Peter Mesarec

Strateško pripravljen nastop na spletu zahteva tudi kvalitetno spletno stran, ki bo ustrezala tako obiskovalcem kot tudi iskalnikom. To ni sicer nič novega, vendar kljub temu ob pogostih analizah spletnih strani, ki jih opravljamo v Red Orbitu, vedno znova opazimo težava na spletnih straneh. Ena izmed najpogostejših je prav gotovo podvojena vsebina. Predvsem v spletnih trgovinah, torej na spletnih straneh, ki so namenjene tudi temu, da prinašajo neposredne prodaje. Takšne spletne strani morajo biti zato še posebej kvalitetno pripravljene za iskalnike.Ne glede na to, da se iskalniki vedno bolj trudijo, da bi sami razumeli podvojeno vsebino in druge težave, ki jih vidijo na spletni strani, je vedno bolje, da stran pripravimo tako, da morajo iskalniki čim manj ugibati sami.

Vrste podvojene vsebine

Osnovna ideja je zelo enostavna: vsaka vsebina na spletni strani mora biti dostopna le na enem URL naslovu. Težava se pokaže tam, kjer

  1. ne vemo, da podvojeni URL naslovi sploh obstajajo, in
  2. tam, kjer še vedno želimo prikazovati podvojeno vsebino, saj je le-ta pomembna za uporabnike, ne želimo pa je prikazovati iskalnikom.

Poglejmo si oboje natančneje in s konkretnimi primeri.

1. Podvojene naslove poznamo, a ne vemo, da so podvojeni

Sistemi, na katerih spletne strani tečejo, so narejeni tako, da v osnovi prikazujejo podvojeno vsebino, saj “razmišljajo” nekoliko drugače kot mi. Vsaka spletna stran je, v osnovni nastavitvi serverja, dosegljiva iz dveh naslovov., npr.http://www.red-orbit.comin http://red-orbit.com. Ne glede na to, da se nam zdi takšna razlika med URL naslovi strani minimalna in pravzaprav ni omembe vredna, je za iskalnike velikanska. Iskalniki to stran vidijo kot dve različni strani. Dve različni strani, ki imata enako vsebino. Rekli bi, da sta si podobni kot jajce jajcu. In če imata dve strani enako vsebino, nobena izmed njih ni posebej pomembna.V tole zmešnjavo, ki počasi nastaja (ne pozabite, vsaka podstran ima tako dve izvedbi (tudi http:// red-orbit.com/storitve/social-media-marketing/ in http://www.red-orbit.com/storitve/social-media-marketing/), dodamo še drugo možnost, torej https://www.red-orbit.com in https://red-orbit.com. Sedaj iskalniki vidijo že 4 različice enake vsebine na vaši spletni strani. Če pa želite eno stvar iskalnikom predstaviti kar 4-krat, potem pomeni, da jih resnično želite zavajati.Poskusite in preverite vašo spletno stran. Ali prav tako prikazuje podvojeno vsebino? Naj podjetje, ki je programiralo vašo spletno stran, z (dobesedno) štirimi vrsticami kode poskrbi, da bodo vsebine na vaši spletni strani vidne samo enkrat.

2. Podvojeno vsebino želimo pokazati uporabnikom, ne pa iskalnikom

Prejšnja težava s podvojeno vsebino je lastna najrazličnejšim spletnim stranem, spletne trgovine pa imajo pogosto nekoliko drugačno težavo. Najpogosteje se z njo srečam, ko pregledujem delovanje posamezne kategorije. Spletne trgovine nam dajejo možnost, da produkte v posamezni kategoriji sortiramo (ponavadi) glede na ceno, naziv, popularnost in čas dobave. Vsako sortiranje pomeni, da se vrstni red artiklov na spletni strani spremeni, enako se spremeni URL naslov. A kar je pomembno za iskalnike, je, da so to še vedno čisto enaki artikli, kot smo jih lahko videli na osnovni strani brez sortiranja. Težava, ki tukaj nastopi, je, da teh strani ni mogoče preusmeriti, kot smo naredili v prejšnjem primeru, saj jih želimo prikazati uporabnikom.

Iskalniki (javno objavo so pripravili skupaj Google, Bing, Ask in Yahoo) so to težavo razumeli in februarja 2009 uvedli t. i. canonical tag. Gre za oznako, ki omogoča, da iskalnikom povemo, katera je glavna oziroma preferirana različica posamezne podstrani. Ob prvi objavi je Google povedal, da oznake ne bodo videli kot pravilo, ampak kot nasvet, ki pa ga bodo močno upoštevali.

Video posnetek enega izmed intervjujev ob objavi:

Ta izjava sicer ostaja v veljavi še danes, vendar lahko rečemo, da je drugi del zelo resničen, torej da iskalniki močno upoštevajo ta nasvet. Mimogrede, Matt je takrat objavil tudi precej obširen prispevek na blogu.

Kako implementiramo to oznako?

Poglejmo enostaven primer:

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?sort=cena-gor

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?sort=cena-dol

To je naš primer različne vsebine. Izdelki so enaki – na drugih dveh URL naslovih le sortirani na različne načine. Obema različicama dodamo meta canonical oznako, ki bo iskalnikom povedala, da je prvi URL naslov tisti, za katerega mislimo, da je najpomembnejši in da naj v iskalnih rezultatih rangira najbolje.

Stvar se nekoliko zakomplicira pri paginaciji. Če imamo 30 izdelkov – na vsaki strani jih prikažemo le 10 –, bomo dobili veliko več možnosti različnih URL naslovov. Dodatno, strani ne bodo popolnoma enake, saj bodo izdelki, ki bodo na prvem URL naslovu na prvi strani, na drugem URL naslovu na tretji strani. Kljub temu gre še vedno za iste produkte. Rešitvi sta dve:

a) Uvedemo podstran “prikaži vse”, torej takšno, kjer lahko uporabniki vse produkte vidijo na eni podstrani, brez paginacije. Vse ostale URL naslove, torej tiste page=2 kot tiste page=2?sort=cena-gor, opremimo s canonical oznako, ki kaže na show-all stran. Tako imamo najbolj čisto izvedbo, saj imamo resnično stran, ki vsebuje vse izdelke, brez kakršnihkoli možnosti podvajanja.

b) Uvedemo canonical oznako na vseh podstraneh, nastalih zaradi sortiranja, ki kažejo na osnovne strani, vendar upoštevajo paginacijo. Če smo bolj praktični:

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?sort=cena-gor (canonical na www.najboljsa-trgovina.si/izdelki)

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?sort=cena-dol(canonical na www.najboljsa-trgovina.si/izdelki)

enako tudi pri

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?stran-2

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?stran-2 sort=cena-gor (canonical na www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?stran-2)

www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?stran-2 sort=cena-gor (canonical na www.najboljsa-trgovina.si/izdelki?stran-2)

Težava uporabe možnosti a) se pojavi, ko strani “prikaži vse” ni mogoče pripraviti. Produktov je preveč, sistem tega ne omogoča, razlogi so lahko različni. Takrat izberemo drugo rešitev.

3. Podvojena vsebina na blogih

Tale je pogosto zelo skrita, zato le redko kdo razmišlja o njej, je pa enako pomembna. Blogi in druge strani, ki predstavljajo različno vsebino sami po sebi, nimajo težav s podvojeno vsebino. URL naslov prispevka je URL naslov prispevka. Težava nastane takrat, ko drugi dodajo razne dodatke URL naslovu, Google pa jih poindeksira. Takšne težave niso le imaginarne, ampak zelo pogosto, ko se ljudje naročijo na vaš blog preko RSS-a.

http://www.domena.si/?p=13859&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+domena+%28+opis+spletne+strani.%29

Tole je resničen primer iz mojega RSS bralnika, ki sem ga ravnokar odprl in kliknil prvi link. Težava ni velika, vendar, glede na to, da se ji lahko enostavno izognemo, predlagam, da jo implementirate. Ne bi bilo prvič, da bi takšne povezave videl indeksirane v Googlu ali drugih iskalnikih. Zato na blog (pravzaprav na vsako spletno stran) implementiramo canonical oznako, na vsako podstran, ki kaže sama na sebe. Torej,

http://blog.red-orbit.com/vas-zmede-podvojena-podvojena-vsebina-googla-tudi

naj vsebuje canonical oznako, na http://blog.red-orbit.com/vas-zmede-podvojena-podvojena-vsebina-googla-tudi. Za vsak primer. Ker se lahko zgodi marsikaj.

Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

En odziv na “Vas zmede podvojena podvojena vsebina? Google tudi!”

  1. Boštjan tale je malo težja. V osnovi je odgovor ne gre. Canonical se sicer lahko uporablja med različnimi domenami ampak v osnovi potem tisti domeni na kateri je duplicirana vsebina ne bi prinesla nobene dodane vrednosti tako da je vprašanje ali se ti to resnično izplača.

Dodaj odgovor